⁨⁨דבר⁩, 18 ספטמבר 1956⁩ — לביא ורפ_^לי זכו בפרס אוסישקין [⁨כתבה⁩]

לביא ורפ_^לי זכו בפרס אוסישקין

כמעמד משפחת _אופישקין ו-ל, ראשי היןהיןיל_, מופרים, _עפקגי תרבות ואישי _ציגור נתקיים אתמול כבית הלשכה הראשית של הקרן הקיימת לישראל, טקפ חלוקתו של , פרפ אופישקין־ תשגו"ו. הטקס נפתח ע"י ד-ר א. גרנות, יו"ר הדירקטוריון של הקהק"ל, שהעלה את ונר מ. אוסישקין ז‭''‬ל. במלאות 15 שנה לפטירתו. סרופ' י. קלוזנר קרא את הדו"ח של חבר השופטים, שהחליט לחלק השנה את הפרס לשלמה לביא געד ספרו . עלייתו של שלוט ליש- (בהוצאת . עיינות‭("‬ ולאריה רפאל־צנציפר בעד שני ספריו ‭,, ‬פעמי גאולה" (בהוצאת נ. טברסקי) ו"בטאבק לגאולה" (בהוצאת . דבר" ו, עיינות‭. ("‬ בדברי ההנמקה אמר הפרום' קלוזנר על הספר "עלייתו של י שלום ליש‭, "‬ ש"הוא ספר _זכרונות שנתעלה לדרגה של יצירה פיוטית והיסטורית כאחת, הספר מקיף _תקופודחיים ארוכה, מימי היבת־ציון עד לימי התקדמותה של הציונות הסוציאליסטית כתנועה לאו־ מית־עמםית‭. "‬על 00ריו של א. יפאלי־ _צנגיסד נאמר שבהט נאסף "התומר על חיבת ציון והציונות ברוסיה ובפולניה הרוסית מראשיתן ועד תקומת המדינה, זהו _קיבצע כביר של אדם יחיד, _מיבצזו שמועטים כמותו והלוואי שיצאו בעק־ בותיו בותבי תולדות הציונות בגרמניו ובאוסטריה, בהונגריה, באנגליה באמי ריקה‭. "‬ לאחר _?בלת הפרסים ‭200)‬ ל"י לב?

אחד) הודו חתני הפרס _לקרן־הקיימת ועמדו על יצירותיהם שזכו גפרס. ש. לביא הודיע כי אח כסף הפרס הוא יתרום לציון זכרם של בנינו שנפלו להגנת המולדת. ז. שזר, דוברו החדש של ועד השופטים, העלה _?וים לדמותו של אוסישקין המנוח, שעל שמו קורא הפלס, בטקט הועלה גט זכרו של ך"ר י. גן, מזכירו _רב־השנים של חבר השופטים, שהלך לעולמו השנה. נרגת גן-גוליץ ללגיא ראש ‭? ?‬ הממשלה ושר _הבטחון, דוד בן־גוריון‭., ‬שיגר אתמול את המכתב הגא לשלמה לביא, עין היוד; שלמה יקר, נאמר לי, כי אחה מקבל היום פרס אוסישקין בעד ספרך . על־ יתו של שלום ליש‭. ''‬אני מצטער קולא אוכל להיות אתך יחד כשמביעים לך הוקרה וחינה במתן _הוורס, אבל אני כותב לך לא לרגל הפרס. שוט טרפ אין בו כדי להעלות ערך יצירה או להוסיף עליה. הפרס הגדול של ספרך זהו חותם האישיות הדגולה והגדולה, חותם האמת, הגבורה המוסדית ועוז הביטוי. הטבוע בכל אחד מדפי הספר המופלא הזה. זהו יותר מספר: זוהי תעודד, אנושית גדולה, עתודה ש> אישיות גדולה;לפי דעתי זהו מפו הדור — דור המעפילים־ והחלוציט, גדולי המעש ועזי־הרוח, שפעולתם אף פעם לא מפגרת מאחרי דבריהם. אינני מביר איש שמגשים כמון _המהפכה הנפשית, המוסרית והמעשית שחולל דורנו ופתח תקופה חדשה בתולדות ישראל. הלואי שיימצאו לך הבוהות והזמן הדרושים לסיום מגילו! חייך המופתיים.