⁨⁨דבר⁩, 9 יולי 1956⁩ — המפלגה הדתית"לאומית בחרה ועד פועל מצומצם [⁨כתבה⁩]

המפלגה הדתית"לאומית בחרה ועד פועל מצומצם

בעית , החזיר* לועדת שרים לעניני תחיקה . מאת סופרנו בתל-אביב

הוער הפועל המורחב של המפלגה חדתית־חלאומית (המזרחי והפועל המזרחי) חת־ גנפ אמש בתל־אכיב לישיבתו הראשונה לאחר ועידת האיחוד של שתי המפלגות המחוות את המפלגה המאוחדת, מוסד זה, המונה 57 ח"ח, בהר בועד פועל מצומצם י המונה 13 זז"ח‭1. ‬בחרו שני השרימ המייצגים סיעה זו בממשלה, מ. ־ שפירא וי. בורג, חברי הכנסת י. רוזנברג וי. רפאל, ביו הנבחרים האחרים אב־. רהם גולדרט, טי שהיה חבר הכנסת הראשונה מטעם פועלי אגודת ישראל ועזב מפלגה זו לאחר הסכסוך הידוע בינו לבין ק. כהנא על חברות בכנסת השניה, במחצית השניה של תקופת כהונתה, כן נכנס למוסד המצומצם מ, קרונה המייצג את הפועל המזרחי במחלקה לאיגוד מקצועי בועד הפועל של ההסתדרות. לפני בן סקר השר מ. שפירא את

המצב הבטחוני והמדיני, את המצב הכלכלי ודיבר על בעיותיה הפנימיות של הקואליציה. חילופי דגריפ קשימ בין מ. שפירא לראש הממשלה ענין גידול החזירים הועלה אתמול גט בישיבת הממשלה והשר מ. שטירא מטר על כך לחברי הועד הפועל המורחב של מפלגתו. הוא הסביר בפרטי פרטים את הצד החוקי של הבעיה והויכוח סביב הביטויים "למ - נוע‭", "‬להגביל" וכיוצא באלה, סביב עניו זה, אמר השר, היו חילופי דברים קשיט בינו לביו ראש הממשלה, ד. בן־גוריון. הוא הסביר שהוא מתכוון להתפטר מן הממשלה, ואחרי דברים אלה סוכם שהרגר יבוא על גירודו בועדת שרים לעניגי תחיקה. בועד . הפועל _סוכפ שאמ תוצאות הבירורים בועידת השרים לא יניחו את הדעת, ת6רוש המפלגה מן הקואליציה.

מ. שפירא מומר למפלגתו על עניני חוץ ובטחון בסקרו את המצב המדיני והבטהוני הסביר השר שהמצב כעת חמור פחות משהיה לפני זמן קצר מבחינת סכנת המלחמה, אך חמור הרבה יותר מבחינה מדעית: אגו עומדים לפני נסיונות לכ_5וו_£ עלינו שלום הכרוך בוי - תורים ־ קשים מצד ישראל. יתבעו מאתנו קיצוצים בגבולות המדינה, הסביר השר שהגדיר את בעלי הצעות השלום הללו כ"מחרחרי שלום‭... ''‬ הוא סקר את בעיות החוץ והבטחון שהיו בממשלה בעבר, סיכם שלאחר העיסקה הצ'כוסלוואקית היו חילוקי דעות לגבי הצעדים שיש לנקוט. התגבש רוב ומיעוט. השרים הדתיים תיו לצד הרוב. זה הביא להתפתחות האח־ רונה.