⁨⁨דבר⁩, 9 פברואר 1956⁩ — .פרמ יציב' הוענק לגורית אכסלרד [⁨כתבה⁩]

. פרמ יציב' הוענק לגורית אכסלרד

פרס יציכ" מטעמ ‭,, ‬דגר ליל־ דימ ‭" "‬ הוענק אתמול לגורית ן*ג8ל‭"1‬ד בטקס‭', ‬_טגערף כמעמד גני משפחתו של יצחי, יציג, אנשי כיתדגר" ומערכתדבר לילדים‭" , "‬ _פופריט ואורחימ " _רבימ‭.. ‬ פתח ד. זכאי, שציין, ני רוחו של י. יציב, עורנו הראשון של . דבר לילדים" מרחפת על העתון. _העתון הולך ומתרחב על קוראים רבים, המתחנכים לאהבת ישראל ולנופה, לטוב טעם ולהרחבת הדעת. נ. גוטמן, תיאר את דמותי של יציב, שגילה מאור־פנים וחמימות לבל אדם, נגדול נקטן. אנדה עמיר־פינקרפלד קראה את נימוקי ועדת השופטים (אנדה עמיר מאגודת הסופרים, דויד זנאי מ"דבר‭, "‬ואוריאל אופק מטערנת ‭,, ‬דבר לילדים‭("‬ שהחליטה הפעם להעניק את הפרס לבעל רשימה‭". ‬הרהבה זו של הפרס הולמת את רוחו של "דבר לילדים‭, ''‬שהרשימה תופסת בו מקום חשוב. ראויות ביותר לפרס היו רשימותיו של הכתב הנודד, המספרות על המתרחש בפינות הארץ השונות. מדור "הכתב הנודר'' נכתב בידי מחברים אחדים, לבן הוחלט לזכות בפרס את גורית אכסלרד, אחת מן הכתבים הנודרים הפע־לימ ביותר. שגילתה ברשימותיה עין טובה והבחנה נכונה. עט זאת ציינה ועדת השופטים לשבח את רשימותיהם של תשעה ממשתתפי העתון, ותיקים וצעי - רים.

גורית אכסלרד הודתה במלים נרגשות לועדת השופטים. ז. יוסיפון העלה קווים מדמותו של יציב וקרא קטע מתוך ספרו "בין עץ לנפש‭. "‬ ח. שורר, עורך ‭,, ‬דבר‭, "‬הדגיש בדבריו את תפקיד הכבוד של "דבר לילדים" — לחנך את הדור הצעיר שבא זה עתה לארץ, ולהמשיך בכך את המסורת של יציב, שהקים בארץ דור מלא הקרבה ואהבת מולדת. סיים ש. טנאי. עורך ‭,, ‬דבר לילדים‭, "‬שהטעים כי ‭,, ‬דבר לילדים" נטל על עצמו להביא דברו אל דור העולים הצעיר, ועם זאת לחנך לא רק לקריאת _עתון אלא לאהבת הספה גורית אכסלרד נולדה בווינה בשנת

‭. 1929‬בגיל עשר נמלטה לסין, שט נדדה הרבה, עלתה לארץ בשנת ‭. 1949‬ לאחרונה הוציאה את ספרה הראשון, "סין, סונג ואני‭, "‬המעוטר ברישומים מעשה ידיה. ישיכת ועד היובל ישיבה של ועד היובל של ‭,, ‬דבר לילדים" התקיימה אתמול. נערך דיון על דרנו ותפקידיו של "דבר לילדים" כמכשיר חינוך עם המציאות החדשה שקמה מאז קום המדינה, השתתפו בדיון: ד. זכאי, ז. יוסיפון, א. שמאלי , ר. מפורטה, ד"ר ד נוי , ד. שמעוני, י. פיבמן א. תיבון, לוין, קיפניס, ש. טנאי , י. יערי. ח. ענבי.