⁨⁨דבר⁩, 21 דצמבר 1954⁩ — בגשם שוטף הגיע מירוץ _,ל‭£)‬יד של "מכבי" לירושלים [⁨כתבה⁩]

בגשם שוטף הגיע מירוץ _, ל‭£)‬יד של "מכבי" לירושלים

נזאות סטודנטים מפגינים באתונה בסיסמת האיחוד של קפריסי1 וילון. בידי המפגינים נחו תאנטי־בריט יות _ואנטי־אנוריקניות‭58. ‬ סטודנטים נפצעו בהפגנה האחרונה של סוף השבוע.

פרוץ _הלגיר המסורתי , הנערך מרין שנה בחג החנוכה _מטגגט הסתדרות "טכ־ ן בי‭. "‬התקיים _אתגגויל ע?אף הגשם השו - טף _ו־1500 רצים, נערים ונערות הע־ בירי את אש הלפיד, על"ידלקה בשעות הבוקר בקרבת קברות החשמונאים במודיעין, לגל רחבי הארץ. "אדוני הנשיא, הלפיל הגיע ממודיעין, כבכל שנה ושנה‭, ''‬הכריז נער כבן ‭, 16‬כשבגדיו רטובים מהגשם, בחגי־ שו את הלפיד לנשיא המדינה , י. בך צבי‭.. ‬לפיד זה בוער יותר מאלפיים שנה ובל מים או גשפ לא יכבוהו‭. "‬אמר הנשיא בברכו את מלווי הלפיד. לאתר _טישתו הנערים . לחיים" עט הנשיא ורעייתו המשיכו בדרכם לעבר בנין המוסדות, שם הודלקו 50 לטידים. העוטרים את תמונתו של ד"ר הרגל, ליד קברו של הנשיא המנוח, ד"ר; ח- וייצמן, ברחובות. נערך טקס _הגי־ | גי עם הגיע ה97יי. _אלמנתו של ל, נ־ 1 שיא הראשון מרת ו. וייצמן, הדליקה! נר חנוכה. במשך שעות יום אתמול! הגיעה אש הלפיל לישובים רבים בכל

המשגורה הפסידה ליד מועדון־המריבח ק. _־. יין טשטר‭, -‬שהיה אחראי על העוטרים ליד _מועדון־המריגה ברח' דבורה דנביאה בירושלים, הזמין אתמול לתוך ' מכוניתו ילד מגורל סי_&ות מילדי שכונת מאה'שעדיט, שהסתובב במקום, ושיחק או!ו שעה ארוכה בסביבון. הפעם היתה ידד, של ל‭6_'_31‬טי7ו על התחתונה ?ל‭?, ‬צין ה_^סיד 50 פרוטות במשחקו.

רחבי הארץ. טקס הסיום נערך ב־4 אחר הצהרים ליד בנין העירית בת"א, אליו 1 הובא הלפיד ע"י זקן מורי ההתעמ־! לות בארץ. צבי נשרי. בן ה־‭, 76‬שרץ את מאתיים הטטרים האחרונים בראש קבוצת נערים. טקס הדלקת . חנוכית הגבורה‭, "‬המתקיים מדי שנה בהיפר‭,, ‬נערך אחמול כהיכל העיריה‭8. ‬ גדנעי''ם, נושאי לפי־ דיס, הגישו לראש העיר, א. חושי, שפונה אגרות מחלקים שונים בעיר, המסמלים פרעות גכורה ממלחמת השחרור, פיתיחה של העיר והבראת משק המדינה. שי חנוכה בצורת הקש מאות _ספרל לי8וד לעברית, חולק אתמול למשפחות _שב־16 כטייס באיזוד המו_?צו!הא־ זורית חוף אשקלון. לרגל חלוקן!הספרים נערכו מסיבות־חג בכפרים אח־ דים. ספיגות וחגיגות חג נערכו את־ מול בכל רחבי הארץ בגני ילדים, _בב־ תי הספר ובארגונים _*וניםהנוצרים יעברו לירדן בחג המולד -ב־3 שערים לרגל חג המולר פתחו שלושת שערי ישראל-ירדן לפני כ־2000 נוצרים. כ־1600 מהם תושבים ישיאלייט וכ־400 תיירים ותושבים ארעיים, ביניהם עוב־ די חברות ה:פט, עוברי שדה התעופה‭1. ‬ עובדי קונסוליות ועוד ‭1600 |. ‬ התושבים הישראליים יעברו / _דרל מעבר _מנדלבאום, ברחוב סנט־ [ פאול, ליד בית החולים האיטלקי.