⁨⁨דבר⁩, 30 נובמבר 1954⁩ — עירית חיפה מתנגדת להרכב הועדה המחוזית לבניךערי ם [⁨כתבה⁩]

עירית חיפה מתנגדת להרכב הועדה המחוזית לבניךערי ם

עיריית חיפה מוחה על ההרכב הבל־ _חי־ציבורי _והבלתי־דנזוקראסי של הועדה המחוזית לבנין ערים. כפי שנקבע 1חוק ותנקוט נגדו את כל האמצעים — על כד הוחלט אמש בישיבת פו־ >צת העיריה. כן תובעת העיריה מהכנסת לדון בהגעת ההוק של הועדה לבנין ערים ולשנות ברוח _רפוקראטית את ה0עיו_> על הרכב הועדות. עט זאת החליטה המועצה לשלוח נציג לועדת בהרכב שנקבע בחוק, כפי שהעיריה נדרשת על ידי _סשרד ה_5נים. א. שלון (הסתדרות) הטעים, כי ההרכב הבלתי דסוקראטי של הועדה (תשעה פקידים ממשלתיים וארבעה נציגי ציבור) גרם אפתעה" ואכזבה בכל הישויות המקומיות ו אך התנגד _להח־ דיט את הועדה. ראש העיר א. חושי הגדיר את עט־

־תו ב&לים: לצערי אצביעי בעד, אך _נטיטב הכרתי הפוליטית והדמוקרטית אני מתנגד להרכב זה, אבל דינא דמל־ כותא דינא. הצד _המשקי־בלכלי והסוציאלי חשובים בתכנון הערים לא 6חות םאשר הצד הארכיטקטוני, על בן לא תהיה ועדה בהרכב זח יעילה. נגד נהירת נציג לועדה דיברו צ. עירם (טק''י‭. (‬קושניר (מ‭*0‬ם) ואבצוג (לאחדות העבודה‭!(‬בעד דיברו ג. קטינקא (_פרונרסיבים‭, (‬סגן ראש העיר י. כ'ן (דתיים‭, (‬וצימרמן. פה אחד אושרה ועדת בחירות. בתור יושב־ראש ו. קבע _עורך־דין מ. בן־זאב. בראשית ישיבת המועצה שאלו קמינקא ‭. 50‬עירם בדבר _חילוקי־הדעות שנתגלו כץ הנהלת העיריה לבין חלק טה2קידיפ. ראש העיר השיב, כיבהונ־ אם למוסכם הועברו _חיליקי־הדעות לדיון במועצת נ_^עלי חיפה. על הצעות להעמיד _לסדר־היוט את התאונה הקטלנית נמעברת כורדאני, השיב ראש העיר, כי מונתה כבר ועדת חקירה _ממ־גלתית וכי בעת ביקורו של שר־ ההחבורה י. ספיר בחיפה הוא יצא אתו אל מקום התאונה ודיבר עם השר על המחסומים הדרושים ועל איסור לעמוד באוטובוסים. בפתיחת הישיבה הביע ראש העיר את סיפוקו על חידוש הלימודים בטכניון ועל הצלחת תיווכו בשם המועצה ולטובת הציבור.