⁨⁨דבר⁩, 26 אפריל 1954⁩ — _אוסטרליה לא תסגיר _8ת פטרוב למרסקוה [⁨כתבה⁩]

_אוסטרליה לא תסגיר _8ת פטרוב למרסקוה

קאנברה‭25. ‬ (יו. פי‭. (. ‬אוסטרליה דחתה היום כמשוללת יסוד את מענה סםס"ר, כי פקידים של שגרי - רות ססס"ר בקאנברה, הנ, ים מחסינות דיפלומאטית, הותקפו ב_*עה שמ - רת 8טרוב הוצאה מידי השומרים שלי - ווה אל המטוס שעמד להמריא למוסק־ בה. אוסטרליה הודיעה באגרתה, גי אין היא מובנה להסגיר למסס"י את המזכיר השלישי בשגרירות ססט"ר נקאנברה, שקיבל מקלט מדיני. מיניסטר. החוץ האמריקאי בפועל. הודיע, כי הנציגים הדיפלומאטיים של םספ"ר רשאים לעזוב את אוסטרליה בשעה הרציייח להם, וכי לא ינהגו כלפיהם באותה חומרה, שבה התייחסה מוסקבה כלפי מיופה־הגוח האוסטרלי קנדרש לעזוב את המדינה בהקדם. סוחרי הצמר האוסטראלייט הביעו או;התקווה, גי ססס"ר תוסיף לקנות. נמר אוסטראלי, אולם הנציג המסחרי _מסוואסי הודיע, ני ארצו לא תהיה

י ן מזג האויר: ן | נאה עט עלית־מה ן 1 בטמפרטורות |

_גיוצגת. בשוק הצפר, שייערך בשבוע תבא. אף ע?פי כן ר ווהת בקאנבארה הדעה, גי _היוןסים הדיפלומאטיים בין שתי המדינות יתחדשו בעתיד הקרוב. ההגנות לעזיבת עובדי השגרירות הסוואטית נמשכות בקצב רב. מספר רב של מסמביס סודיים הועלה היום באש, כשצלטיט ועתונאים עוקבים אחרי המתרחש מאחורי גדר השגרירות, חברי המשלתי!הדיפלומאטית האוס - טרלית לברית המועצות, אשר נדרשו לעזוב את המדינה, בעקבות ניתוק היח־ סיס, לא יכלו לצאת את טוםקוה:היום. הואיל וטרם נמסרו להם אשרות היצי־ אה, עויאריח תייצג חאי:ג\רסיפ של

_פקסיר שטוקהולפ‭25, ‬ (סי"ץ‭. (‬ממשלח שווריה הסכימה לייצג את האינטרסיב של ססס"ר באוסםראליה. _מיקויאן. _־ עלה ייצור מוצרי-תצרוכת בברה"מ מוס קב ה, 25 (ע''ר‭. (‬_הסויאט העליון נעל אמש את מושבו עד מהר, אחרי שהצירים שמעו נאומים מפי שלושה מיניסטרים על ההישגים הכל־ כלייט של המדיני‭. !‬ מיניססר־המסחר טיקויאן אמר אתי מול, כי תכנית-החומש תושלם בשנה זאת, כלומר, בארבע שני0 בלבד, גן טען, כי ייצור:מוצרי התצרוכת בברית המועצות עלה בגזירת גדולה יותר מאשר בארצות הברית, בריטניה וצרפת. _עגשי־מאסר כבדים לתומכי סלאנסקי וקלמנטיכ; וינה‭23, ‬ (ע"ר‭. (‬_ענשי־םאסר כבדים הוטלו _היופ על חמישה אנשיה מתומכי סלאנםקי וקלמנטיס, לאחו שנמצאו אשמים בחבלה בח "הכלכלה בסלובאקיה, בבגידה במולדת וב־ י ריגול. אחד הנאשמים. ד''ר י הוסאק, ניחן למאסר עולם. קלרבאק נידון ל־2ג שנות מא0ר_, אוקאלי ל־18 שנות מ‭_1!‬־ סר. הולדוס ל־נ11 שנות מאסר ונוב־ סיסקי _ל־10 שנות מאסר.