⁨⁨דבר⁩, 11 נובמבר 1953⁩ — נוונרת גילוי הלוט מהאנדרטה לםגיני נגבה [⁨כתבה⁩]

נוונרת גילוי הלוט מהאנדרטה לםגיני נגבה

_ מאת סופרנו - סגן אלוף ש. אבידן, מי שהיה מפקדה של חטיבת ‭,, ‬גבעתי‭/'‬ בת-רו-ד ‭\>*‬_יל>ז ‭_-!‬ז‭-. ‬ד‭*/‬ד/ היית _יזאידימת הזכרוו למ"ד חללי נגבה.

‭. 66‬את דבר הקיבוץ הארצי — י. חזן שאניי ביל השאר. אנדרטה אמיתית אינה מנציחה את העבר כי אם את -חיים, מחנכת ומעלה. המאבק על זכו־ תנו _הנלתי־מעורערת להפריח את מדבר הנגב במימי הירדן. הוא אחד _הק־ ‭!_£‬_ניט במלהנותנו וו. העצרת נפתחה ג־2 מנגינות ע"י התזמורת הצבאית בניצוחו של רב סרן ריקלים, וב"יזכור‭. "‬בחלק האמנותי השתתפה מקהלת ננבד, ותזמורת הקיבוץ הארצי והקיבוץ המאוחד. ש. פינ־ קל, שחקן "הביטה‭, "‬קרא פיק תנ''ך _ומעזבונו של יצחק דוכנו, מפקד נגבה. עם גילוי הלוט ההל קהל האלפים לעבור על פני האנדרטה.

בלוית ילד וילדה נושאי לפידים ‭? !, ‬ מילדי נגבה, ירד ש. אכידז אל בית הקברות הצבאי , ועלה אל התל שבו ניצבת האנדרטה, כשכל שטח העצרת 1 וקהל המשתתפים שרויים בחושו. עם |גילוי האנדרטה, שהיתר. עטיפה דגלי הלאום והמעמד. לקול נקישת תופים > ודיגול נשקו של משמר־הכבור מחיילי חטיבת "גבעתי'' לשעבר, פתחה התז־ ו מורת ג"התקוה'' והזרקוריט האירו ולפתע את האנדרטה — שהיא שלישיה ‭[ :‬ הצועדת אלי קרב, שנים אנשי משק ;וחייל מגן, שלובים יחד‭—, ‬ מעשה ידי הפסל נ. רסופורט. לעצרת באו כשלושת אלפים איש. היא נפתחה על ידי ד. הרפזי , ממפקדי! 1נגבה, שהודה לכל הגורמים על סיר) [עם להקמת האנדרטה. את דבר הרמט־! |כ''ל הכיא קצין צה"ל גבוה, מי שהיה! אחד המפקדים בגיזרה זו‭". ‬נגבה היא 1 נכס העם כולו" — הטעים הנואם. ו את דבר ההסתדרות והועד הפועל הביא מ. נמיר. נגבה וצוות מגיניה

אושר סופית שכר הלימוד בגנים 1 הכנסת אישרה אמש, בקר - השניה ושלישית אתה"רןאח " /איה השעה" לחוק-למוד-ה־בת; שלפיה ייגבה שבר למוד עד| למכסימום של 84 ל"י בשנתי ? תשי"ד םאך;ך, ןן-י ילדים בגיל !הגן. בעד החוק הצביעו סיעות הקואליציה ‭27)‬ קולות) נגדו םי־, עות האופוזיציה ‭1_>‬נ קולות‭, (‬ יו"ר ועדת החינוך, שושנה סרסי'ן, 1 הגישה את ההצעה שעברה רק בשבוע י שעכר את הקריאה הראשונה, לקריאה השניה. הועדה הכניסה שינויים מספר , להצעה המקורית והוסיפה שלוש ד, גד־ ן רות חוקיות ‭")‬גן ילדים‭,,, ''‬גן ילדים י ולשמי* ו"שנת למודים תשי"ד‭. ("‬כן הודגש עתה בחוק, כי גם הורים שלא רשמו את ילדיהם לגן, או שרשמו או־ תם אך אינם שולחים אותם לגן. יהיו. חייבים בשכר למוד שייגבה מחט לסי י הוראות פקודת המסים. הועדה הוסיפה ‭;?‬ סעיף האומר. כי אין לפרש שום דבר ב"הוראות שעה" כגורע מהחובות 1 שחוק־למוד־חובה מטיל על המדינה, על 1 הרשויות המקומיות ועל הורים של יל־ ורים בגיל למור חובה. אנשי מם"ם, חרות, מק"י וסיעת שמאל רשמו שורה של הסתייגויות. . שהנסקתן מילאה את כל הישיבה. בין ן השאר דרשו, כי ההורים של ילדי הגן יהיו רשאים לנכות את שכר הלימוד מהססים שהם חייבים למדינה או לר" שויות. כל ההסתייגויות נדחו. חרותים בלב -עם כמופת להתגוננות יהודית וגבורה עילאית. פועלי ארץ־ ישראל, הוסיף נמיר, רואים בהמשך הי־ י צירה של אלה שנפלו עליה, תעודת 11הדור לעצמם ושליחות הדור ‭1 |. ‬ ש. אבירן אמר בין השאר: גבולות ן המדינה היו במקום שם חורש אחרון _רמתישבים את נירו. נגבות לאורך הנ־ ‭_]£‬בולות הן ערובה לבטחוננו. את דגר מרכזיד לכנים" הבי* ר. "

⁨לחיצה על "ביטול" תעצור את ההדרכה. לחיצה על "אישור" או בכל מקום אחר תמשיך את ההדרכה⁩

⁨להסתרת חלונית המידע או התאמת את רוחב הצפיין⁩

⁨להגדלת הצפיין⁩

⁨להקטנת הצפיין⁩

⁨מעבר לגיליון הקודם⁩

⁨מעבר לדף המידע על הכותר - לצפייה ברשימת כל הגיליונות⁩

⁨מעבר לגיליון הבא⁩

⁨צפו בתוצאת החיפוש הקודמת⁩

⁨חזרה לרשימת תוצאות החיפוש⁩

⁨צפו בתוצאת החיפוש הבאה⁩

⁨לחצו על הכפתור הימני של העכבר ועל ⁨מאמר⁩ כדי לצפות באפשרויות⁩

⁨הפעלת מצב QA⁩

⁨לגזור חלק מהעיתון⁩

⁨זום אין ⁩

⁨זום אאוט⁩