⁨⁨דבר⁩, 7 ספטמבר 1953⁩ — יצוא ראשון של מקלטי רדיו ממפעל בהרצליה [⁨כתבה⁩]

יצוא ראשון של מקלטי רדיו ממפעל בהרצליה

_ושהגיעו העתוגאימ לסיור אליו הוזמנו אתמול לביהח-י לייצור מקלטי רדיו - . אמרון‭. '‬ נאזור התעשיה בהרצליה, מצאו את הדיו גכניפה לביהח'ר . חסומה- ע"י חומד!גבוהה של תגות קרטון ארוזות שהכילו 535 מקלטי רדיו, גזה ‭151-‬ ת־יו-פטיפון מוכגיפ לייצוא _לברכיה. השווי של המשלוח ‭50 -‬ אלף יולר.

היה זה משלוח היצר‭. *‬הראשון שלן ביהח''ר שנוסד בינואר ש. ז. ע"י חברת ו "אמפ''א" ת"א _ומשקיעי־הוו מארה‭''‬ב‭.. ‬ ההון היסודי שהושקע במפעל ‭;120 —‬ אלף דולר ועוד 75 אלו5 ל"י ישראליות. _ן הקמתו נתאפשרה תודות לקשרים המס־ ן חרייט שהיו קיימים ביו "אמפ‭''‬א" _לבין ן ‭,, ‬פילקו אינטרנשיונל קורט. _ניו־יורק‭. "‬ שהסכים לספק את החלקים העיקריים; לייצור מקלטים וכן נתז היתר למפעלי

כל חלקי המקלטים שאינם נופלים מתו־ צרת חוץ ועוד. למפעל שלש ממלקות עיקריות: או־ לם־ההרכבה — שבו מורכבים חלקי המקלות: הנגריה המצויירת במכונות החדישות ביותר להכנת ארגזי העץ. הגל מעובד באויר _ובחשמל. עיביד העץ, העומד בטיבו לפני התחרות סן החוץ נשלח לארה"ב. המחלקה השלי־ שית היא המעבדה הבודקת את הםכשי־

_לליצר את המקלטים לפי התרשימים וה־ תכנון של מקלטי ‭,, ‬פיל קו‭-''‬ טיב המקלטים המיוצרים כאן אינו נופל טטיבט של אלה מארה"ב. ביהח''ר "פילקו'י מספק לביהח"ר המקומי את בל היריעות הטכניות והחידושים בייצור. מחירו של מקלט רדיו בעל 7 מנו־ רות עולה בדי ‭299. -‬ ל"י - כולל טס מותרות. כאמור' פעל ביהודי‭.. ‬עד כה בהרכבת המקלטים מחלקים שקיבל מאוה"ב. לדברי המנהל ז. גורדצקי. יעבור ביהח''ר תוך 5 החדשים הקרובים לייצור עצמי, טרט למנורות, הת־ נגדויות וקונדנסטורים, ייצרו בו אל!

רים שהושלמו ואת אופן פעולתם. ד, מ. _פ על עובר לפי שיטת הסרט הנע. בהר־ כבת הלקי המקלטים עובדות בעיקר פו־ עלות. במפעל עובדים 40 פועלים, שכר העבודה 7 ל''י ביום, כולל התנאים הסוציאליים‭). ‬שכרו של 0ועל בעבודה זו בארה"ב עולה גדי 14 דולר‭. (‬רוב הפועליט — עולים חדשים, שלמדו ולומדים את המקצוע במקוס בהדרכת י ־ מומהיט- הם גם שומעים הרצאות ולוס דים את המלאכה לפי _סכימות שהותקנו במיוחד בשבילם. ביהת"ר מפיק ו־ק את תחלק השלישי מכושר הייצור שלו.