⁨⁨דבר⁩, 7 יוני 1953⁩

NLI CUSTOMISATION: Adding this so it is easier to determine where the document source from NLI CUSTOMISATION: Import Date [2022-02-16] NLI CUSTOMISATION: Import Path [import/batch-olive-dav/dav/1953/06/07_01/19530607_01-METS.xml]

תוכן עניינים

⁨Page 1 Advertisements⁩
שט שר בענות! ‭")‬מעך מעמי א) ! שהוא הביא אתו לאינטלגנציה חציו־! ייה במגרב אירופי‭.!‬ו "קיצור י_2ימ- ‭,, -,‬ע‭_8_,"‬ר ימי‭1'-8‬ המרצה הטיה את ‭,,‬קיצור ימיר' ו"עושר ימיר עול אולוזורוב לחייו של כרדיננד לגל.חייו של ארלוזורוב היו דהירה על פני משברים והישגים סוערים.ה־א לנו מס־ ן היאשון העניק] כה על יהדות אמריקה והוא שהעמיק! ‭) :‬ לגלות את המומים של הציונות האמ־: ריקאית,דרכו המיוחדת בביקורת! ‭, ! [‬ הפעול" הכספית וההתישנות עלי לדר־; _, י גת מדע. • ! ו ארלוזלרוב עמ ראשית שלטון:! _הנאעיס בגרמניה | | בשנת ‭,1933‬כשאשמדאי התחילו לבצע את תבניתו השטנית בגרמניה. הרגיש ארלוזורוב כי עליו החונה להי־ חלץ למפעל העזו" ולגייס את התנו־! _ן ‭1 ]‬ עה הציונית כולה לכך.אז הכריז אולוזורוב ואמר כי לא ייתגז שבימי! ‭,, _,‬ ו עמק יזרעאל ובימי כנרת,בימי נר'ללי ועין 1 הרה־ תתקבל גזירת הרשע נא־! שר נתקבלה בימי מ־נפיפיורי.ואמ - נם התחילה אז התניעה הגדולה לע־ ן לית י יהודי גרמניה.הוא יצא לגר‭:9‬_־הן עמוס מחשבות ואחריות כנציג ליגי -ן טימי י של אומה מתחדשת,אך הנשר! ‭? !‬ פרש כנפיו והחץ קלע והכריעו‭; ,.‬ בסוף דבריו עמד המרצה על רוחו השירית של _אילוזורוב ועל יצירי־ ?תיו שכתב גרמנית ואח־כ עברית.לא זכר,ארלוזורוב לראות את תקופת המ־ דינה,המשיך ז.שזר.לא זכה לראות‭].‬ ן כי גלימת ההנהלה הפוליטית שהוטלה ון לראשונה על כתפיו- עוטפת עתה אתי1 מפלגתו כולה,הרובצת תחת עול י המעמסה של הנהלת המדינה.הוא לא זכה לראות בגדולות ואנחנו ל* זכינו! לברכת הגדול הזה בגדולות. ן מורשתו היא המאייה לנו דרך במ -עלה ההר המוליד אל הפסגה — סיימו ז.שזר‭1.‬ האזכרה נקרית חיים בית־העט בקרית־היים ;ארלוזורוב) היה מלא בערב שבת בעצרת אזכרה למלאות 20 שנה לרצח _אולוזורוב. תמונת הארז הגדוע _התנויזסת במרכו הבמה,_שנותחה לקול תרועת חצוגר־. בני נוער עלו עט רגלי חטעמד והמרי־ ו נה,עטרו את הבמה,ושירת "תחזקנה" הושרה ע''י הנאספים.אחרי פרק ‭,,‬יז־1 כור‭,"‬פתח נ.להב.מזכיר מפא"י נחי־ פה,וי._פרגשגיין,מראשוני קרית־הייג. הזכיר קצרות את ביקורו האחרון של ה.אולוזורוב בקריה בימי ד,י11סדה — כחודש לפני נפלו. משא גדול על ה.ארלוזורוב‭..‬עמוד האש‭,"‬האישיות ההיסטורית,נשא מ. ארגוב,מזכיר המרכז.המרצה ניתח את חשיבותה של התופעה ששטה אר־ לוזורוב "בימי קטנות" של בנין הישוב ובימי התקפה על טוהו מפעלנו ועל יסודות קיימנו בארץ‭|.‬ אפקים גדוליט,ראיית המרחב הנ־ דול בחלק עולם זה,קביעת אמיתותן של תהליכים היסטוריים,נוסף על הק־ סם האישי הבלתי יגיל — באלה הצ -טיינה הופע ה י זו. ש.אנגל קרא ממאמריו של ארלוזו -רוב ו-משיריו.רביעית חיפה ניגנה.ומק -הלת הפועלים בניצוחו של ט.ביק הו־ (פיעה בתכנית של זמרת, ו על הבמה ישבו בני משפחת ארלו־ : ;זורוב,ותיקי התנועה,חברי בנ6ת ואי־ |שי ציבור. אזכרה לאר?ודרו2 גירו'טליס ; רב התייחו בליל שבת‭0! ‬
⁨Page 3 Advertisements⁩
⁨Page 4 Advertisements⁩