⁨⁨דבר⁩, 18 מאי 1953⁩ — שני שומרים נרצחו ביריות מסתננים [⁨כתבה⁩]

שני שומרים נרצחו ביריות מסתננים

דובר הצבא מודיע: אור ליום א- נורו על ירי מפתננים שני שומרים באחד הישובים שבפרוזדור־ ירושלים אחר חשומרימ נהרג ואילו השני נפצע. שוטר שבא להחליף את חבריו — הניס את הרוצחים. שעקבותיהם הובילי לקו שביתת הנשק עם הירדן. הוגשה תלונה לועדת שביתת הנשק הישראלית־ירדנית. בשעה מאוחרת יותר הודיע דובר הצבא שהשומר השני נפטר בפצעיו, ‭,, ‬עתים" מוסיפה: בשעה 2 לאחר חצות שמע אחד משומרי הכפר, זכאי רחמים, עשרות יריות שנות מנשק אוטומאטי, והבחין באלמונים מספר בהימלטם מתחום הכפר. השומר ירה אחרי הבורחים כ־30 יריות, אך מסתבר שלא פגע בהם. משהתקרב למקום ממנו נשמעו היריות, גילה. את שני חבריו מוטלים הרוגים בתוך שלוליות דם גדולות. הוברר ני השניים היו בדרכם חזרה לבתיהם עם סיום משמרתם ובהתקרבם לאחת מגררות האבנים במורךות ההרים, הגיהו מאחוריהם הרוצחים, וממרחק קל _0טר לערך

ירו בהם 36 יריות ממקלעיט מסוג "טיפיגך. הנרצחים לא הספיקו, ג6י הנראה, להפעיל את נשקט והרוצחים שדדו את רובי השומרים ונמלטו. במקום הרצח נמצאו התרמילים הריקים ומחסנית ריקה, אף היא של מקלע "טומיגך. המשטרה שהוזעקה למקום הגיעה בלויית נלבי-גישוש, שגילו את עקבותיהם של 3 אנשים שהוליכו לעבר הקווים. השומר אליהו אבו, בן ‭, 40‬בעל לאשה ואב ל־5 ילדים. נפגע ב־7 גדורים, שפלתו את ראשו וחזהו והמיתוהו במקום. גווייתו הועברה לבית החולים הממשלתי "אביחיל‭. "‬המנוח עלה מעיראק לפני כשנה‭.. ‬ועסק _בע־ כודה חקלאית כחבר מושב. הנרצח השני _אלח־, ו " אפריט. בן ‭, 45‬נפצע נ־3 כדורים בבטנו ומת לאחר שעות מספר בפצעיו בבית החולים "שערי צרק" בירושלים. עלה לארץ לפני שנתיים. י - . ־ • ‭_, ‬ לווייתם -של הנרצחים _וצאה אתמול לבית הקברות בהר המנוחות. המלחמה‭3. ‬מסתגגי0 בשבוע שהסתיים ב־‭14. 5‬ ארעו 7 התנגשויות בין _גוחות הבטחון לבין מסתננים מזויינים. מסתנן אחד נה־ רג‭2, ‬ נפצעו ו־8 נתפסו.