⁨⁨דבר⁩, 3 מאי 1953⁩ — ממשלת סםס"ר תקדם בברכה כל צעד לקידוט השלום [⁨כתבה⁩]

ממשלת סםס"ר תקדם בברכה כל צעד לקידוט השלום

חכרזתבולגנין באחד במז‭** ‬

טוס?ו ה‭2, ‬ (מאת מאזיננו‭. (‬חג _חעגורה _הגינלאומי נהוג השנה במופקוה כרוב הדר ו03יטמת ליגוו־ עמי םפפ'ר 0גיג המפלגה הקומוניסטית והממשלה. עם פקודת חי21 יטחוצאח ע-י מי:י8טר הה_2נח _גולגאנץ, רעמו 20 יריוי‭.. _*‬של תותחימ 2גירות 16 _הרפוגליקות. ב־‭9. 45‬ בגוקל נשמעו פעמוני הקלמל ולויתן הבלי‭::‬ "מ/יבלת מוסקות. פועלות כל תחנות השידול של ססט'י-ל. המיקלופונים שלנו _מוגהים בככל הא־ דומה. תהי אהלות הפועלים הבינלאומית, תחי האמרות עם העם הפיני הגדול!יחי עם קוריאה הלוחם לעצ־ מאותו!הילל לדמוקלאטיות העממיות! נבלך את האולחיט שהגיעו אלינו להד־ גים את הטולידאליות הבינלאומית. ד־ עי אויבינו, כי אנו עתה תזקיט יותו

מאשר אי פעט. הצהרת מאלנקוג, בליה, ; ומילוטוב _ב־9 במארס הוכיחה, כי שום ו כות בעולם לא יעכב אותנו מהגשמת צוויי לנין וסטאלץיי. לאחר זאת תיארה הקריינית את הבסה הראשית שעליה היו ראשי המדינה והמפלגה, הקולמוס הדיפלומטי;משלתות פועלי חוץ־ לאלץ, גבולי סטס"ל. על הבמה דגלי חלפובליקות ותמונות לנין וסטאלין. ב־10 בא _בולגאנין לקבל את המסדר ומאלנקוב עט פמליתו שנתקבלו בתשואות. בולגאנין אמר בין היתל: "בהנהגת הממשלה והמפלגה צועד העם הסוואטי קדימה לקראת הקומוניזם. אנו מציינים השנה הישנים הרבה בשטחים שונים. ב־9 במארס הצהירו החברים מאלנקוב' בדיה ומולוטובעל מדיניות המפלגה והממשלה. מדיניות זו _איפשדה, ביו השאר' הולדת מחילי טצלגי המחיה והגבילה פעולתנו, להגנת השלום ומניעת מלחמת עולם חדשה. ממשלת ברית המועצות סבורה, שאפשר ליישב בל הסכסוכים הבינלאומיים בדרך השלים. הממשלה תקדם בברכה כל * ־עד 'טל איוו שהיא מעצמה להפגת המ-

תיחות. אגל ער עתה אין כל סימן להקי1נת ההזדיינות והולכים ונבנים בסיסים מלחמתיים במדינות גובלות עפ _£ם‭"0‬ר. מצב זה מח"ב להגביר את כוחות ההגנה שלנו‭. "‬מטרת מדיניותנו היא שמירת האינטרסים של עטינו ובטחונה של מולדתנו. להלן ציין, יי הממשלה נקטה שללל, של צעדים לשפול המנגנון של המלינל, והממשלה, להעלאת למת התיים 7לל העם ולהגנת הזכויות של האזרחים. הוא סיים בקריאות: " יחי העט הסוואטי ה‭*_5‬מיץ, הצבא והצי הטנצחיב‭!!‬תחי הממשלה _הםוואטית תחת דגלם של לנין, סטאלין וגהנהגתה של המפלגה הקומוניסטית!קדיסל, י ינצחון הקומוניזם‭"!‬ _לנקודת. הגנרל ואסילב התחיל מצעד הצבא לקול תזמורת, שניגנה את מארש הצבא האדוט. במצעד — חיל המצב של מוסקוה' חיל רגלים, צנחנים וארטילריה כבדה, אנשי האקדמיה הצבאית. אותה שעה הכריז הקריין: "לאויבינו נגיד: על אילו תעיזו לאייםן צבא זר, ידע למגר כל תוקפן‭. "‬_ברפויט־ ‭'!‬ה מהמצעד ששודרה לארה"ב ציין

הקריין‭. ;‬מצער הצבא היה קצר הפעם, ואת השורות םילאי מאות אלפי פועלים וזאת — כהוכחה למדיניות השלום בד, דוגלת ברית הטועצותי. עם גמר מצעד הצבא, יהתלו לצעוד פועלי _טופקור‭., ‬נישאו תמונות של טארכס ואנגלס_, לנין וםקאלין, קיט־איל־סון _וזאפוטוצקי, _רזגקושי ווילהלט 6יק. מאלנקוב הוזכר פעם אחת נלכד בשעת התהלוכה, שעד, שהקריין לויתן הכריז: -החבר םאלנקוב אמר בועידה ה־19 של המפלגה, כי הממשלה הטו־ ואטית משרתת. נאמנה רצון העמים הסוואטיים. ה1גמ רוצה שלוט ואנו נגד שפיכת דמים חדשה. נדע להגו על השלום. המדיניות הנבונה של המפלגה והממשלה היא מדיניות של עלום‭. "‬ ־חור בדי המצעד הועברו הטיקלופו־ ניט של רדיו טוסקוה לפקין, וארשה, קיוב, מינסק _וטיפליס. בשילור מפקין ניתן תיאור של התהלוכה _ונגמרה לפגי שעה קלל, בנוכחות מארטסה־טונג, משלחות מבליח המועצות _יהדמוקלא־ טיות העממיות והקורפוס הדיםלומאטי , _תהגגנו!בכגר האליטה נסתיימה במצעדן קל יחידות ספורטאים. בסיי-

מם את תיאור המצעד שיבחו פרשני ראדיו מוסקוה את מנהיגיה שי המפלגה הקומוניסטית וציינו' שפועלי ססס‭''‬ר _יגוליפ להיות בטיחימ. ש"וזגח ספינתם נמצא בידיהם המסורות של תלמידי לנין וםטאל-ץ. מטרתנו הסופית — נצחונו של הקומוניזם — יושג‭. "‬ _בגליין שבת טגינ‭6". ‬יאוודה* במא-

מר ראשי על- נאומו של _בולגאנין בשעת המצעד בכגר האדומה‭". ‬_פראוו־ דה" כותב בין השאר: נאומו הקצר של מרשל בולגאנין. הצטיין בבהירותו והביע מדיניות המפלגה והממשלה לשמירת השלום והבטחת הבינלאומי. איו נלע לשמור על כוחותינו שידעו להלום כל אויב שינסה להפליע בנין הקומוניזם. העמים חסו־אטלים יודעי8 להעליל ההתקדמות שהישגה הורוה למדיניות נבונה של המפלגה. _מרי־ ניות שהותוותה ע"י החברים _מלנקוב בליה _ומולוטוב, מצ9ל אחד במאי הוכיח כושלם _הגגול של כוחותינו _הטזויי־ נים ונאמנותם הבלתי מעורערת _ע־ל העמים הסוואטיים למפלגה ולמדינה. כתבה מיוחדת מוקדשת ב_''פראוודה'' לתיאור מצעד החג בפקין שארך 3 שעות‭6,,. ‬לאוידח* מציין, כי במנילה, בילת הפיליפינים, צעלו אמש חצי מליין איש בתהלוכה.