⁨⁨דבר⁩, 6 מרץ 1953⁩ — לא צפוי שינוי יסודי במדיניות ארצות־הברית כלפי ישראל [⁨כתבה⁩]

לא צפוי שינוי יסודי במדיניות ארצות־הברית כלפי ישראל

מיוחד ל, דגר' גיו-יורק‭. 5, ‬גורע 7י ממקור מוסמך בואשינגטון, גי 7א צ8וי שינוי יסודי כיחסי ישר־ אל-אמריקה, על א‭*]‬ ריגוי הידיעות ברגר אוירה חדשה ביחסי ט גץ שתי המדינות. לא -זו בלבד, שג'ון סוסטר דאלס הכחיש נט־ ורצית את הידיעות, שלפיהן פנתה אמ־ ריקה עורן* לישראל. הוא גם הדגיש, כי . ישראל תתקבל בברכה כחברה בפיקוד המזרח־תיכוני‭. "‬דברים אלה מתפרשים כעדות לכד' כי אין אמריקה רוצה בפיקוד מזרח תיכוני בלי ישראל. הרפובליקאים ישמרו אמונים להבטחות, שניתני בימי מלחמת הבחירות בדבר עמדתם בשאלת ירושלים והפלי - טים. אשר להסדר שלום ביו ישראל למדינות ערב, יוגבר המאמץ למען הש - גתו' הואיל והמטרה של ארה"ב היא לחזק ? את הגנת המזרח התיכון. הצעת התקציב לסיוע כלכלי לטדי־ י נוו* י!יזתיב* לפני הקונגרס בראשית מאי. אבא אבן נועד היום עט קאבוט לודג‭, '‬ראש המשלחת האמריקאית באו"ט, לשיחה _, בעניו האנטישמיות במזרח אירופה. בכוונת _המפלחת היש־ !ראלית להביא את העניו לדיון, בלי להתחשב בהתפתחויות . האחרונות בססס"ר. הגוש הטרגי-אסיאתי יתמוך בהצעת גינוי ־ האנטישמיות מ ר כ ז ־ ה א ו • פ‭5, ‬ ;יו. פ‭.. (. ‬כל הצעת־החלטה נגד רדיפות תואמת את עקרונות הגוש הערבי־אסיאתי" —-

ת י. עברי הכריז היום דובר הגוש הערבי־אסיאתי , כרים _עזקול, כשנשאל מת תהיה עטרוז הגוש ביחס להצעת החלטה המגנה את המסע האנטי־ יהודי בארצות הגוש המזרחי. כאן רווחו ספיקות, אמ הגוש יחמוד בהצעת ההחלטה המגנה את המ - סע הקומוניסטי האנטי־יהודי לאור היחסים המתוחים בין הערבים וישראל. נציגי הלאומנים _הטוניסייט ביקשו ממועצת הגוש להאשים את צרפת בהנהלת מדיניות "גינוסייד" נגד העט י הטוניסי, והגוש מעיין עתה בבקשה זו. מחאת הקהילות היהודיות באיטליה רומא‭5, ‬ (מיוחד ל"דבר* מאת א. גרוס‭. (‬הועדה של ברית הקהילות היהודיות באיטליה קיבלה ביום ד‭, '‬ בישיבה מיוחדת, וזחלטת מחאה גמ־ רצת נגד ההתקפות על הציונות ועל היהודים מצד ססס"ר. לענין גיטול שידורי . קו?אמריקה- געגרית ואשינגטון‭5, ‬ (סט"א) חושבי מדינת ישראל אינט זקוקים להשפעתנו בהתנגדותם לקומוניזם — הכריז אתמול המנהל בפועל של , קול אמריקה‭, "‬ ריר האריס, לפני ועדת החקירה של הסינאטור _מק־קארתי , המאשימה אותו בביטולם השרירותי של שידורי . קול אמריקה" _בעברית.