⁨⁨דבר⁩, 6 מרץ 1953⁩ — מצבו של סטאלין מחמיר והולך הבולטין הרפואי ה'־‭:3‬ נסיונות נואשים להאריך שעותיו‭-*‬וישינסקי חוזר למופקרת [⁨כתבה⁩]

מצבו של סטאלין מחמיר והולך הבולטין הרפואי ה'־‭:3‬ נסיונות נואשים להאריך שעותיו‭-*‬וישינסקי חוזר למופקרת

מוסקוה‭5, ‬ (שרות "דבר‭. "‬ע. ר‭.. ‬יו‭. 6. ‬וסי‭. (?"‬מצבי, של _גנראליפימו סטאלין _הוסין?וחהמיי - על גף נמסי הלילה _נהורעח השלישית _על מצגו של המנהיג הסוואטי.

גחודעה זו, שנתפרסמה _גשעה ‭16. 00‬ ל3י שעון _6ו5קוה גאטר, כי לחץ הדמ של החולה ירד וחלה הפרעה קשה בפעולות, הלכ. _מחירות הדופק עלתה והחולה _הופיףי _לחהויר. _גתגלו _הפרעות רציניות במחזור הדמ, שאליהן נתלוו שינויים בחלקי הדופן האחורי של הלב, 2עועה ‭11. 30‬ לפני _חצהריפ לסי שעון מוסקוה אירעה חת־ מוגזמות קשה, וחרוכ-איפ הצליחו לחתו-בר עליה רק לאחי טאמציט גדולי‭, 8‬בשעה מאוחרת יותר פחתו גמירת, מה ההפרעות בפעולת הלג ומחזור הדפ. אולס מצב החולה :שאר רציני בינתי. בשעה ‭16. 00‬ היה לחץ הלט המכסי־ מלי קול החולה ‭160 —‬ והמיניסלי ‭, 100 —‬הדופק ‭120 —‬ לדקה. הנשימה ‭36 —‬ לדקה' החום ‭37, 6 —‬ מעלות. הטיפול בשעה זו מכוון בראש וראשונה להקלת ההפרעית בנשימה ובמחזור־ מר‭— 0‬ נאמר בהודעה האחרונה. ההודעה השניה בהודעה הקודמת' השניה' על מגבו של _סטאלין_, נאמר. כי ההילה שרוי במצב של הוסר־הכרה חמוד. כי לבו התרחנ בפידת־מה, ובי נגרם בוק ילתאי מוחו. ההודעה נקראת בראדיו מוסקוה בשעה 5 בבוקר ע"י הקריין הנודע יורי לויטן (יהודי‭'(‬ שקרא אותה בהתרג־ ‭18_'‬ת‭7. ‬_רטן חזר על ההודעה פעמיים זה אחר זה _ואהר־בד חזרו עליה קר - יינים שונים1 בכל שעה. עד הצהרים. מהודעה זו נודע, זו הפעם הראשונה. כי סטאלין סובל מהסתיידות העורקים, וגי הולד ומתרבה ‭!!‬צלו מספר כדורי מדם הלבנים.

איחולי החלמה השגריר הבריטי בסםס"ר, ביקר היום *צל ראש הטכס _במיניסטריון החוץ הסוואטי ומסר' בשם ממשלתו, איחולי החלפה והבעת צער על מחלת המנהיג _הםוואקי. מיניסטר החוץ אידן ביקש

טהשגריר לספק לו. אינפורמציה מתמדת על מצבו של סטאליו. לרגל מחלת הגנראליסימו ביטל השגריר את חולשתו. מברקים המביעים השתתפות בצער של העם הטוואטי ודאגה נוכח מצבו החמור של המרשאל סטאלין שלחו _למוסקוה בין היתר' ראש ממשלח הודי, מיניסטר החוץ הצרפתי בידו' נשיא סין העממית מאו־טסה־טון. נשיא מזרח גרמניה וילהלם פיק וראש. הממשלה אוטו גרוטוול. וילהלם 0יק טפ בראשית השבוע למוסקווה? בחיגימ מערביים בברלין אמרו היום‭., ‬כי ראשי השלטון במזרח גרמניה יהגו על מחלת _ססאלין כבר ביום ‭/0‬ בטרם ידע על כף העולס. ונקטי _8יד _אםצעי־בסחון מיוחדים. סא!יום א' נמצאים כוחות הבטחון והמשטרה העממית במזרח גרמניה במצב , הכךלפי אותם מקורות' טס נשיא מזרח גרמניה‭., ‬וילהלם פיק. בראשית הש-

בוע לםוסקוה. בחוגי המערב בברלין אין פסילים כל סםק בכך, כי סטאלין כבר מת וכבי הושלמו ההכנות לטבם הלוייה. התרגשות בקרב המשלחת הפוואטית באיים אגדריי וישינםקי , מיניסטר החוץ הםוואטי, נעדר היום מישיבת הועדה המדינית של עצרת או"ט. שהמשיכה בדיוניה בשאלת קוריאה. בשעה שהת - פרסמה . ההודעה השלישית על מצבו של סטאלץ במוסקוה, ניכרה התרג - שות רבה בקרב חברי המשלחת הסר ואטית בארים. שהשתתפי בישיבה, ו, _יורין_, הגציג הסוואטי _באו''ם. נקרא מאולם הישיבה. כעבור זמן מה חזר לאול0 ושוהה ב!זהר3_ש_^ רבד, עם גיאורגיי _זארובין . לאחר מכן עזנ _זא־ רוביו בחפוון את ז*ולם הישיבות. מיניסטר־החוץ הםוואטי. אנדריי וי־ שינסקי, עומד לצאת מחר בדיר האויי למוסקוה בקשר עם מחלתו של המרשל . סטאליו — נמסר היוס כאן ממקורות _סוואטיים. נותק לושי הטלפון עפ שטוקהולם הקשר הטלפוני ביו מוסקות ‭22_£‬_יוק -

הולם נותק הערב. למבקשים לטלפן ליסימו. אולם אין כל אפשרות למצוא

לבירה הסוואטית נאמר' כי . חלה הפרעה זמנית בקו‭. ''‬ניתוק הקשר הטלפוני חיזק את השמועות, כי סטאלין כבר מת, וכי השלטונות הסוואטייט מעכבים את פירסום הידיעה עד להסדרת שאלת ירושת השלטון. תפילות במופקבח הנרי שפירא, סופי , יו‭". 6. ‬ במוסקוה, מודיע, כי רבים מבני הקהילה היהודית במוםקוה צמו והתפללו להח־ לסתו של סטאליו, לפי בקשת רבה הראשי של מוסקוה. מ. ו. שלייפר_. כן נערכו היום תפילות בכנסיות הנוצריות האורתודוכסיות, במסגדים מוסלמיים ובבתי־תפילה בודהיטסטיים. דעתו של קר1טקי ד"ו־ _אלבסגדד _קרנסקי, מי שהיה ראש ממשלתה הזמנית של _רוגיד, ב ־ ‭. 1917‬אמר היוט בניו־יורק, כי אין לצפות לשינוי מהיר או סנסאציוני ברוסיה, לאחר מותו של סטאלץ ‭.. ‬הריני מקווה. עם זאת , כי אנו נמ־ צאיט בראשיתה של תקופה חדשה, שבה יזכה העם הרוסי בחרותי — אמר ד"ר קיבסקי בשידור בטלויזיה. ?אחיי מות סטאלין. תלד הקבוצה שתעלה לשלטוז תחילה בקו הגנרא־

ממלא מקוט _לפטאלין, בעל גושר _אס־ טראטגי _וטאקטי מיוחד במינו‭. "‬ _גמ מאו־טפה-טונ חולה ‭; . ‬ מרכז־או"ם' ‭' ,, 5‬ (יו‭. (. 5. ‬גפ מאו - טסה־טונג, מנהיגה של סין העממית, נמצאי במצב בריאות גרוע — הכריז אתמול ראש המשלחת הלאומנית הסינית באו"ם, ד"ר _טינגסו ציאננ, שמסר כי לפי ידיעות המגיעות לממשלה הלאומנית בפורמוזה סובל נאו ; ממחלת לב. מודיעים, כי מאלנקוב ושאר מנהי - גי יהמפלגה מבקשים להיוועץ בנשיא סין העממית, _מאו־טסה־טון, לפני פרסום ההודעה על מותו של סטאלין _*על יורשו לשלטון. סבורים, כי מאוטסה־טו_;ומנהיגים קומוניסטיים אחרים כבי־ נמצאים במוסקוה או בדרר לשם. שלושה שייפגעו כיותר , ך לדעת סופר - יו‭". 8. ‬ בלונדון, יפגע מותו של סטאלין פגיעה אישית קשה ביותר בשלושה אנ־ שים' והם;רוזה קגנוביץ‭. '‬אשתו שי הגנראליסימו' בתו סווטלא־ נה, האהובה עליו, ווייצ'סלאב _מולוקוב. שהיה מקורב ביותר למנהיג הסוואטי. ידוע, כי היחסים בין סטאלין לבנו ואסילי לא היו טובים.