⁨⁨דבר⁩, 7 דצמבר 1952⁩ — ציכופלווקיה דרשה להחזיר מפראג את ציר ישראל" ד"ר קובובי [⁨כתבה⁩]

ציכופלווקיה דרשה להחזיר מפראג את ציר ישראל" ד"ר קובובי

וינה‭6, ‬ (סי"ץ וע. ר‭(. ‬ ממשלת צ>ומיווא5ןיה פנתה היום אל ממשלת ישראל בדרישה להחזיר מיד מפראג את הציר אריה ל. _קובובי, הנחשב ‭.. ‬ פרסונה נון גראטה" — מוריע ראדיו פראג, 1 ז‭"*‬ר קובובי נאשם בהתערבות _געניניה הפנימיים של־צ'כופ לוואקיה. מאז יצירת היחפים הדיפלומאטיים כין ישראל לצ" _גוסלוואקיה - נאמר באגרת שנמסרה ע"י מיניסטר החוץ ויליאם שירוקי למיופה־הכוה הישראלי בפראג זאב שק ‭" -‬ חרגה הגירות הישראלית בפראג בפעולותיה מהתחומים המותרים של פעילות דיפלומאטית לפי החוק הבינלאומי‭. " ‬

סאז בואו של הגיר הישראלי הח־ דש לפראג (ב־‭1 — (1951‬אמר להלן באגרת — עסק ד"ר קובובי ב"התער־ בהן בעניניה הפנימיים של צ'כוסלוואקיה, והתערבות זו לבשה ממדיט

כאלה, שמיניסטריון החוץ הצ'נוסלו־ ואקי נאלץ למחות עליה נמרצות. הציר ד<ישראלי חזר והתערב בצורה שאינה : מקובלת ביחסים דיפלומאטיים למען החשת העליה של קבוצות _מסויימות

מג'כוסלוואקיה לישראל, בעיקר של ראשי הארגונים הציוניים בצ'כוסלו־ ואקיה' שהם אזרחים צ'כוסלוואקיים. הוברר, כי רובם של אנשים אלה עסקו בפעולות חבלה וריגול נגד צ'כוסלו־ ואקיה. בהתערבות למען עלייתם המ־ הירה ניסתה הצירות הישראלית לכר נוע את גילויים המהיר ואת הענשתם של אנשים אלה. אורן העיד, כי קובויבי קיים קשרים עם סו‭;!‬ניפ כן נאשט ד"ר קובובי, לפי דברי האגרת, בקיימ קשרים קרובים עט רודולף _טלאנסקי, טי שהיה מזכיר כל־ לי של המפלגה הקומוניסטית _. ־צ'כוס־ לוואקית ועט אוזרים _טבין הנאשמיפ במשפט פראג. שהוצאו להורג. באג־ רת נאמר, כי מרדכי אורן, שנחקר כעד במשפט פלאנסקי , הודה, ני קובוגי קיים קשרים עם סוכנים עויינים וסי־ קח על פעילותיהם.

דיר קובובי מחוגיט מדיניים, נמסר לנו, כי יש להניח שמשרד החוץ יוציא בהקדם מסקנותיו מהודעת פראג.