⁨⁨דבר⁩, 7 פברואר 1952⁩ — ‭!/1311 13 _41‬ץ‭*\111_>‬ ווי_^ ‭?/‬ ווליזבת הוכרזה מלכת בריטניה [⁨כתבה⁩]

‭!/1311 13 _41‬ץ‭*\111_>‬ ווי_^ ‭?/‬ ווליזבת הוכרזה מלכת בריטניה

•א ב ד רינה א מ' נו ר פו ל ק' 6 (ע־ ר‭,. ‬שרות . דבר‭. ("‬המלך ג'ורגי _השישי םת הבוקר נגיל 56־ על מותו של המלך, שכינה עצמו _, אדם רגיל מאוד‭. '‬נמסר בשעת ‭12. 45‬ לפי שעון ישראלי. ג'ורג' השישי עלה על כםח המלוכה ב‭, 1936-‬לאחר התפטרות א-יי _אדיארד. הידיעה על מות המלך זעזעה את העם הבריטי. שםבר היה, ני הוא הולך ומחלים אחרי ניתוח שנעשה לו ב‭25-‬ בספטמבר. אליזבת בתו. בת ‭, 26‬של המלך, היתה למלכת בריטניה. המלכה פרצה בדמעות כשנמסר לח בקניה על מות אביה. אחרהצהרים המריאה אליזבת בלוויית בעלה מנאירובי ללונדון. בהודעה על מות המלך נאמר, כי ג'ורג' השישי מת בשלווה בשנתו. לא נמםרו שום פרטים נוספים. בהתקבל הידיעה, כינס צירצ'יל את ממשלתו מיד לישיבתמבל. המלך עמד לצאת באביב לדרום-אפריקח על סיפון אנית המלחמה . ונגארד‭. _* ‬

8ועצת המדינה הבריטית נתכנסה הערב לישיבה והכריזה רשמית על עליתה ?של אליזבט השניה על כס־המלוכה. בית הנבחרים הבריטי נתכנס הערב שוב _בישיבה _וראש הממשלה ושאר חברי הקבינט נשבעו שבועת אמונים למלכה החדשה. כן יהיה על נציגי המדינות הזרות היושבים בלונדון ועל נציגי בריטניה בחו"ל למסור כתבי האמנה חרשים. אהר-הצהריים התכנס הפרלמנט הבריטי לישיבה שנמשכה שתי דקות בלבד. צ'רצ'יל ביקש את רשות הדיבור ומסר את ההודעה הבאה: "הבית שמע _5צעי עמוק את הידיעה על מותו של המלך ג'ורג' השישי , איו אנו יכולים בשעה זו אלא להביע באופן ספונטאני את רחשי צערגר/ ארונו של המלד יובא ללונדון ויונה בכניסית וםטמינםטר. בהלוויתו של המלך ישתתפו אנשי מדינה מכל רחבי תבלהמלכת אליזבת השגיח המלכה אליזבת השניה תהלה האשה הראשונה ?ל כס־המלכות הבריטי מאז מות המלכה ויקטוריה ב־‭, 1901‬והמלכה החמישית בתולדות בריטניה, מאז על־ תה מרי לשלטון _ב־‭. 1533‬ המלכה היתה בת 10 כשדודה, המלך _אדוארד, התפטר ואביה הוכתר מלך. בגיל 16 הופיעה בפעם הראשונה בתפקיד רשמי — היא סקרה את הגדוד המ - פורסם של "משמר הגרנרירים" שבו היתה לה דרגה של קולונל. בימי מלחמת העולם השניה הצטרפה אליזבת להיל־־חעזר של הנשים' והיתה נהגת ומכונאית יעילה־ כל הברי הפרלמנט צריכים להשבע שבועת־אמונים למלכד, החדשה‭-. ‬ טקס ההכתרה ייערך, כנראה. רק בעוד במה חדשים. תפקידה הראשון של המלכה החדשה יהיה. עם שובה לאנגליה, לק~

בוע את מועד ההלוויה ואת מקומה. תגובת העולם בהתקבל הידיעה על מות המלך' שלח הנשיא אוריול מיד שליח לשגרירות הבריטית ושיגר מברק תנחומים _^ למל־ כה. קרוב לודאי, כי הנשיא ישתתף בהלוויה. אדגר פור' ראש ממשלת צרפת, אמר, כי צרפת מזדהה עם בריטניה 1 ועם חבר העמים הבריטי באבלם. גנראל איזנהאואר שלח מברקי תנ־ הומים למלכה' למשפחה המלכותית ולצ'רצייל. ועדת־החוץ של האסיפה הלאומית הצרפתית החליטה להביע אהדה למלכה ולעם הבריטי. בבון הורד הדגל הגרמני למחצית התורן לאות אבל. בחצר המלך בדגיה הוכרז על אבל של שלושה שבועות. ראש הממשלה הדנית אמר, כי דניה כולה מתאבלת על מות המלך. אגרת תנחומין של מרומאן במסיבת העתונאים שלו קרא היום אצ'יסון הודעה על מות ג'ורגי השישי. שיה א&ר, כי העם האמריקאי, המקיים קשרי־ידידות עם בריטניה ועם חבר , העמים, שותף בצערם. הנשיא מרומאן שלח איגרת תנחומים למשפחת המלך ולעם הבריטי. ממשלות ערג למות מלך י בריטניה המלך פארוק הכריז אבל בארמונו על מות, מלך בריטניה למשך 14 יום. ראש שלישיו הביע לשגריר הבריטי בקאהיר את צער פארוק. טלאל הכריז אבל 7 ימים "בכל אר־ מנותיו‭— ''‬ מודיע רדיו רמאללה. ראש ממשלת ירדן שלח בתורת שר החוץ מיברק־צער על מות המלך. ן פאחי סילו שלח את מנהל ארמון _הבעזיאית אל ה2ייר הבריטי בדמשק, _לה־ ביע את צערה של סוריה על מות המ־ י לד-

גי ורג' השישי

_1 המלכה אליזבת