⁨⁨דבר⁩, 14 יוני 1951⁩ — משפט השלום _ביטולה בלי דירו! [⁨כתבה⁩]

משפט השלום _ביטולה בלי דירו!

גם בימי שלטון המאנדאט היה _גתסקד פה שופט שלום ממשלתי. בכל יום ף היה יורד מנצרת למועצה המקומית בעפולה השופט הערבי־הנוצרי ג'ורג'ורה. פ י ל י פ, השמש הותיק מנצרת, היה מכריז. על , _נוא השופט ; •מחכמה‭"'!‬ ובל הקהל _אשר בחדר קם על רגליו. הורגשה הצפיפות בחוד החדר: כשיש איזו קטטה בכפר ערבי והנאשמיט הם למעלה ם"מנין— איו מקוט בחדר לכולם. עמדה המועצה הס - קוטית על הצורך להקיס אולם מיוחד לבית הדיו ‭. —‬ליד משרדי המועצה. טרחה והשיגה הלוואה לשם הוספת האר לס. בית המש9ט עבר בינתיים לבניני המשטרה המוקפים חומה — אן המר עצה נחנה עיניה באולם ההדש ואימצה לה אותו לצרכיה (המחלקה הטב־ 1ית‭;(‬ ועכשיו — שופט השלום הממשלתי •ויהודי בא אחת לשבוע (ביום בי) מטבריה לעפולה. הפרטיכלים נכתבים, כמובן, עברית, השמש רחמים מכריז על ב, ־‭-:;‬השופט בעברית: "בית המשפט‭"!‬ בית המש9ט השלום העברי הפסיק את קיומו: לבית הדין הממשלתי _נוכפו "תיקים" אזרחיים, שבין אדם יהודי לחברו. הערבים המעטים שנשארו ממציאיט גם הם חומר לבית המשפט (_מסיןננים, עלית בהמות על השדות. חיגרות‭. (‬משפטים נידחים נפעם. לפעם אהדת. יש צורד להוסיף לכה"פ יום אחד לדיוני בית המשפט. יש גם ענודה נוטריונית. אף על 0י כן לא נפתרה _*אלת השיכון לבית המשפט: ב0וחו חדר יחיד של המשטרה מתבררים המש־ 9טיט גם היום. המשטרה הודיעה םע־ טיים־שלוש, שברצונה להסתלק מקיום מצוות הכנסת אורחים, כי החדרים נחר צים לה. בית המשפט מאיים על המר עצה, שיעביר את משפטי עפולה לבית־ שאו. ירוהמ

_מוקזב _וגיוגג גגידולו _ןנפלהתו המהירה *ל מושב היוגב בעמק, אין לו תקדים בתנועת מושבי העובדים, והמבקר בנקודה הח־ דשד" מת0על מקצב הבניה זראשית ההשתרשות של המתישבים. לגרעין •רצאי בית אשל בנגב, היושב רק שנה ומחצה ישיבת־ארעי בקרבת הנקודה בעמק המערבי, הצטרפו עד 110 משפחות ביניהן עולים חדשים, _ןעם בעלי המקצוע יגדל בעתיד עד 150 משפחה. המושב נמצא על אדמת הירבת ליד בין עפולה ומשמר העמק, ו־60 הבתים הראשונים נבר מתנוססים על הגבעה השטוחה במרכזו של האזור. נלי 60 המתישבים כבר נכנסו לבתיהם וממשיכים בבנין היתר. חברי . היוגב" בונים את בתיהם בעצמם, פרט למספר בעלי _טקציע. טפוס הגיה דוגמת שטן הותיקים. יחידת הקרקע 65 דונם‭30, ‬ דונם מגרש ליד הבית ו־35 דונם פלחה זוםעובדת במשותף. בשל המגרשים הגדולים יב המרחק בין הבתים ואורו המושב מקצה למשנהו הוא ‭2. 5‬ ק''מ. המגרש מיועד למשק החצר, מרעח זרו* לרפת, מטעים וירקות. המתישבים נבר החלו לשווק ראשית תוצרת הלול וגני הירק, ובקרוב יוהל _גבנין הרס־ תות. הפלחה הצליחה _והיבויי מנית את מדעת. הטעין הסמור מפיק 20 ?פיע מים לשעה‭7#, ‬ מחמת חוסר ברינה אין מנצלים עויין את כל הכמות. תכנית "מים של היוגב מכוונת לרגוז מי הפעינות בסביבת מגידו והעלאתם גצנורות לנקודה. הלק צבורות כבר נמצא במקום ותביעת המושב היא, להחיש את הנחת הקו והקמת בריכת בטון גדולה. לדעת הגל יהיה _^ היוגב ממושבי העובדים הברוכים בעמק, ות־ הילתו מעידה על כן. כביש באורד ‭3. 5‬ ק‭6"‬ ממרכז הנקודה המתחבר עט גביש משמר העמק נסלל והולך, והמושב טלא שבחים למוסדות הממשלה והסוכנות היהודית על עזרתם הרבה _בסלילתו. וכן לגבי קידום ענפי־ המשק-