⁨⁨דבר⁩, 28 פברואר 1951⁩ — _קלטנטיס כ_^טחבל ‭# 72181‬ טיהור המוני בניכ01לווא‭!7‬יה [⁨כתבה⁩]

_קלטנטיס כ_^טחבל ‭# 72181‬ טיהור המוני בניכ01לווא‭!7‬יה

פוענחה _ו?ת_?נלוננו‭:_* ‬

• ראנ, זג (שרות "דבר" ר"רוי־ טרי‭. (‬ד"ר _קלאמנטיס, מי שהיה מיניסטר החוץ של צ'כוסלוואקיה נאסר יחד עם מנהיגים קומוניסטיים , אחרים במסגרת של טיהור נרחב, שנערך בשורות המפלגה כצ'אכוסלוואקיה -על כך נמסר היום רשםית. קלאמנ־ טים נאשם, בין השאר, בפעילות למען הקמת רפובליקה נפרדת בםלוואקיח ובבגידה. ־סו־ חכל הוצאו משורות המפלגה ‭169. 544‬ חברים ומועמדים לחברות בששת החדשים שחלפו. מטרת הטיהור היא לס־ לק מהמפלגה את "החברים הלא־נאמ־ ניט, את האנשים בעלי עבר מוכתם, אופורטוניסטים ואת כל אלה שאין _נגקומם במפלגה‭. '‬י. פראנק, חבר נשיאות המפלגה, א8ר, כי נתגלו חולשות וליקויים רבים בארגונה הפנימי של המפלגה וכי המטרות המדיניות של הטיהור השלישי לא הושגו בשלימותן. ג!חבל, אוייב, ומרגל־ _, ד"ר _קלאטנטיס תואר על ידי הועד _הנורכזי כ"מחבל, אויב ומרגל‭, "‬שפעל למען . מדינות אימפריאליסטיות‭. "‬שני מנהיגים _סלוואקיים נוספים של המפלגה הקומוניסטית נאסרו יחד אתו _יהט: גוסטאב הוסאק ולאצו נובומאםקי שניהם חברים לשעבר בממשלתה האזורית של סלוואקיה. גט הט נאשמו בארגון . כנופיה נגד המפלגה, ש ן גרה י קשר להקים רפובליקה _סלוואקייז גצ מאית ברגע המתאים‭. "‬נמסר ‭0\‬ על מאסרו של מנהיג קומוניסטי נוסף. אי־ טו סלינג, שנאשם בפעילות לטובת שרות הריגול הבריטי. הדיו וחשבון על מאסרו של ד"ר קלאמנטיס נמסר לועד המרכזי על ידי יושב־ראש המפלגה הקומוניסטית גס־ לוואקיה שאמר, כי קלאמנטיס רווה בשיתוף סעולד, עם מרגלים ובניציע טעשי-חבלה והצהיר- גי ב־1939 ה_6־ 00 לפעול לטובת המשטרה החשאית

הצרפתית. . החקירה הוכיחה, כי קלאםנטיס מסר בקביעות דינים וחשבונות לנציגי הפ־ רינות האימפריאליסטיות בענינים חשובים‭ ... ", "‬הוא מסייט את הקריירה שלו ג&ושע, נאויג הסוציאליזם, _גאויב עמו

וכמוכן מחרחרי המלחמה האימפריאליסטיים‭. "‬ . קשר לרצוח את הנשיא" קופאצקי. מיניסטר המודיעין, אמר, כי קלאמנטיס התם ב־‭, 1939‬בזמן שהו־ תו באנגליה, על התחייבות לפעול בק־ ביעות למען שתת הריגול הבריטי. הוא _קיוה להתמנות מיניסטר בממשלה החדשה, שעמדה לקופ אחרי הפיכת השלטון הקיים. קושרי הקשר התכוונו

לסלק את הנשיא על ידי רצח מתועב. הועד המרכזי, הגולל 150 חבר ומעלה, עיין גם בטיהור שנערך בשורות המפלגה נ־8 החדשים האחרונים. כוחה _המםקרי קול המפלגה ג־9 בפברואר הגיע ל־‭. 1, 677. 443‬לפני שנה היו במפ־ לגד, למעלה משני מיליון חבריפ. הטיהור הקיף עד עתה ‭1, 847, 000‬ הבר, מהם הוצאו קרוב _ל־144 אלף.