⁨⁨דבר⁩, 17 פברואר 1950⁩ — חיפה מויית־ז"רון לתליי חי_^ו? [⁨כתבה⁩]

חיפה מויית־ז"רון לתליי חי_^ו?

עירית חיפה הכריזה על תחרות פומבית לחקירת שמות החללים

להקפת _מצבת־זכרון לחבצלות זכי החללים, שנפלו על הגנת חיפה ושחרורה ושי בני חיפה שנ6לו במלחמת השחרור ני־ זיתות השונות. אחרי שיקול דעת יסודי נבחר בתור _מקוט _למצבת־הזכרון המגרש _הממשלתי בשטו' הבורג‭, '‬ברחוב חסן שיקרי בהדר הכרמל. מול בית העיריה _ובית־המשפט. לשטיו הבורג' יש ערך היסטורי, מקום זה _סצ־ טיין ביופיו ובמצבו המיוחד בעיר: הוא נשקף אל הים וגט מהכרמל הוא _נראר יפה. במערכת השחרור של חיפה פלא מקום זד, תפקיד חשוב, הרקע של מצבת _הזכרון יהיה גן ציבורי, לפי התכנית, אולם במידה הא0־ שריון יש לתכננו, שיהווה חלק אורגני של המצבה כלה. הגי, אשר בניסתו הראשית תהיה מרחוב הסן שוקרי, יהיה _פתווז לציבור. יש להתחשב בזה. שבימי זבריו או בהזדמנויות אחרות יוכלו לערוך במ - קום זה _מיםדרים צבאיים ואזרחיים. הועדה לא קבעה למתחרים את צורתה של מצבה הזברון, הם רשאים להציע אנדרטה או מיבנה ארכיטקטוני אחר. כולל את השימוש באמנות הפיסול. רצוי לקבוע מקום מתאים להנחת זרי פרחים. הועדה להנצחת זכר חללי חי8ה קבעה. כי בתכנית המצבה יש לציין מקום

בפרטי התחרות למצבת _הזברון נכלל נם בנין ב י ת ־ נ כ א ת, מוזיאון לשחרור תיפח, עט _חדדי־זכרון ל"הגנה‭. "‬מפעליה ומבצעיה. הבנין יכיל אולם גדול של 100 מט"ר בערד ושני אולמות קטנים כ"א 50 מט"ר בערך. לפי הצעת הועדה רצוי 7ש־ לב בתכנית פ נ ת ־ י ח ו ד עם מקום לנר־ תמיד, שתוכל לשמש מקוט להתיחדות למשפחות החללים בימי אבלם הפרטי. התכנית יבינ האפשרויות _הארכיטקטים, גננים ופסלים, עוררה ענין רב. במחלקה הטכנית של העיריה מתכוננים לשוו‭1. ‬ נם לשטחים הסמוכים צורה מותאמת לככר־ ההנצחה‭?. ‬ מועצה ליד הנהלת הנמל בחי_5ה לשכת הספנות בחיפה קיבלה ידיעה, כי שר התחבורה הסכים לבקשתה להקים מועצה ליד הנהלת הנמל בחיפה כדי שתעזור לה בכל הנוגע לסדרי העבודה ונו־ חיות הלקוחות בנמל. הלשכה הודיעה אתמול, כי היא נכונה לבדר ולהסדיר כל סכסוך או אי הבנה שיהא בין חברי הלשכה. וכן היא נכונה לעזור ולתמוך להבא, כמו בעבר, בספנות העברית המהלכת תהת הדגל הלאומיי הודעה זו באה כתשובה להערות כפה עתו־ נים על הסכסוך שפרץ בלשכת הספנות. כאשר חברת . שוהם'' (שגם היא הברה בלשנה) גילתה, כי חברה מסוייטת חתרה תחת הססנות העברית. נשף ה " מעון- הכניס ‭!!50‬ליי 850 לירות נשארו ריוח נקי משני הנ־ שפים שנערכו בחיפה לטובת המעון לילד־ הטגוייסים, בהשת. יוספה שוקן, ג. קראום ואלה גולדשטיין. הנהלת המעון מודה לכל שעזרו בהצלחת הנשף, ומקורו כי בקרוב יוחל בהרחבת _הגנין. החמירו בענשפ של מפקיעי

טחיריס עדינה פלהימר נקנסה ב־0ג לירות ע* ידי בית הדי!למניעת ספסרות באשמת הפקעת המחיר של בשר קפוא. התביעה הכללית ערערה על העונש הקטן. בית תדין המחוזי העלה את הקנס ל־60 לירות. או מאסר שלושה חדשים. הנידונה שלמה את הקנס ושוחררה. יצחק _פרלמן נקנס על ידי בית דין זה ב־2 לירות באשמת הפקעת מחיר ביצים. התביעה ערערה _ובית־הדין המחוזי העלה את הקנס ל־20 לירות.