⁨⁨דבר⁩, 9 ינואר 1950⁩ — 0 ני ‭$ *! 383 68 !1‬ ט‭8 _£* ‬ [⁨כתבה⁩]

0 ני ‭$ *! 383 68 !1‬ ט‭8 _£* ‬

מטח חתגגח — והמכון למוסיקה בחדשי הקרב על שחרורה של היפה. היה מטה־החננה בבנין של ה‭,, ‬מכו_, למוסיקה‭. "‬התלמידים וחמורים הו־ עברו אל _מקופות־לימוד אהרים, ואפילו מנהלת המכון, מרת דיניה־ויצמן לאחותו של הנשיא) היתד. זקוקה _ל־ רשיוו מיוחד של ההגנה, לשם כניסת אל הבית. מאידך, היה צורן בהסוואה בפני הבריט-ם ששלטו בהיפה, ומרה _ויצמן נתנה תעודות לכל קציני המטה, שהם "תלמידים של המכון וחברים גהוג־למוסיקה‭... "‬ המכוו־לםוסיקד, בחיפה הוא היחיד. מבין אולפני המוסיקה בארץ. שיש לו בנין משלו. עד עתה נבנתה רק קומה אחת- על מגרש שניתן על ידי ועד־ הדר־ה;רמי‭1!. ‬תה מלאו למכון 25 _שנות־קיום. בהזדמנות הגיגית הובר! על בנין הקומה השניה. לכבוד 8וז־ צית־היובל נערך קונצרט הגיגי. בהשתתפותם על דויד גרינשלג, מהתזמורת הפילהרמונית הישראלית, ומרת רות _הילמן (_פרידמן־לבוב‭, (‬ הבוגרת הראשונה של המכון. הקונ־ צרט, שעבר בהצלחה רבה, הכניס את הסכום הראשון — למעלה משלש מאות לירות. במסיבה, שנערכה במכון, סיפרו מוג־ רונותיהם המנהלים־המיסדים, מדת ויצמו ומר א. פרידמן־לבוב- א. גולדשמיד (אף הוא מהבוגרים הראשוניט) שר משירי הארץ, זד. _גוגיאק, בשם הציבור החיפאי. הבטיח את העזרה לבנין. וסיים א. _פרידמךלבוב י‭0!‬ :ל הציבור בש־יי־ירושלים ונחמנו ‭.. ;‬_התקוהיי.

_לאינקובטור על הפלעהצלחה־ ‭3 , ‬ח בשתי הצגות־בכורה של "האינקובטור על הסלע'' באולם "ארמון" על ידי . אהל" קיבל הקהל הרב את הקומדיה הארציש־ ראלית בתשואות סוערות . צחקו הרבה והודו לאמנים בלבביות. דעתיאטרון-גףיד- של חיקה יש הזדמנות לחיפה, שתזכה ל‭1!!‬_לפן תיאטרוני קבוע. להקת . הכרמל" הצבאית, שנתגבשה וזכתה לתהילה;רוצה להמשיך בקיומה. כגרעין _לתיאטרון חיפאי. עם הלהקה עובד עתה הבמאי צבי פרידלנד. כמה עשרות מוזמנים היו "במחנה מרכוס‭, "‬בהצגת־הגכורה של ‭,, ‬מקרה רגיל‭, "‬מאת המחבר הצעיר יורם מטמור. נסיון להראות במערכון אחד כיצד, עם גמל השירות הצבאי, מתחילה פרשת-הל-בטים מתלבט הגבורחבריו ומתלבט ‭,, ;‬ המחבר הנא לתאר את חייו, והלהקה הבאה להעלות זאת על הבטל‭... ‬ המעון לילדי המגוייפים בחיפה עורך שבי קוגצרטים _גיוט ששי 3 בפב־ יואר (ב־‭3. 30‬ אחה"צ _וב־‭8. 30‬ בערב) ב_^ו־ לט . אורה'' לטובת המעון. בקונצרטים ישתתפו אלה גולדשטיין, יוספה שוקן, גרטרוד קראוס וש. רודנסקי. המוסדות הציבוריים מתבקשים לא לערוך באותו יום נשפים אחרים.

הר_3גות נגד שחפת עוד 4 תחנות להרכבי. נגד שחפת נפתחו בחיפה: בבית המכבי (פתוחה עד הצהרים) בועד _הו־־הכרטל, במרפאה העירונית שב־ רחוב קיסריה ובשוק תלפיות (פתוחות ‭7—4‬ אחה"צ‭. (‬כולן תהיינה פתוחות במשך חודש יניאר בתאריכים שונים, כפי שפורסם בתהנות־ההרכבה ובלותות־הפר־ סום הציבוריות. גתקופה _מקרת קמ"יס גירושלים מאת סופרנו בירושלים בשעת חפירת יסודות לבנין התעשיה ברוממה נתגלתה מערה גדולה. משחדרו לתוכה, נתגלה מבוא רהב עם שני כר בים, שהאחד היה מכוסה באבן והשני גלוי. נמצא שלט ועליו חרות שם עברי ביוונית ושתי גלוסקמאות מגדלים שונים מתקופת הבית השני. כן נמצאו עצמות גולגולת, חגליוז זו מאשרת שוב את ההנחה שה־ מקום, מקברי הסנהדרין לאורך נחל _קדרון שימש לפנים בית קברות. מחלקת העתיקות ממשיכה בחפירות. לא מכבר נחשפו עתיקות בגבעת רס (שיך באדר) בשגגת הכשרת הקרקע לבנין הקונגרסים. כ;נודע לסופרנו, כי ביית-ירח נחשפו עתיקות חש, ־ב‭-, ‬ת חדשות, כלי הרם וכלים אהרים _םהאלןז השלישי לפני ספירת הנוצרים, כלומר, יפני תקופת האבות.