⁨⁨דבר⁩, 4 ינואר 1950⁩ — חיפה [⁨כתבה⁩]

חיפה

הופחת שער הרבית בקופת מלוה היסה קופת פלוה השיתופית של העובדים בחיפה היא כיום גורם כס6י חשוב בהתפתחותה של חיפה — _לפםעלי שיכין, לקו_~ אופראטיביט, למשקים החקלאיים בצפון האיץ וכמעט לכל חברי ההסתדרות. לקופת מלוה _של חי6ת 8בי6ים גקיית חייט ונענו, וסוכנויות נ3פת, נ. נשיי ונטירה. עתה נפתח סניף לקופת פלוה נעיר התחתית, פול הנטל (בנין חיאט‭, (‬בפקוט שהיה בשעתו -בנקו די רומאי. בפתיחת הסניף הודיע מנהל קו-ם. ישואל אדיב. ני _הקוםה מורידה את שעי הדנית _קוהיא מקבלת מהלווים 0־7 ל־‭6. 5‬ אחוז. _ודפי־ החבר הוסחתו — ויהיו טעתה נ אחוזים מסכום חהלואה, בפקום 10 אחוזים עד־ עתה.

חצי יובל למכון _יטוםיקח בחי6ח אלפי תלמידים גידל ח. _פכון למוסיקה־ בחיפה בכיה שנות קיימו. עתה לומדים נו 600 תלמיד, מפי 4ג טורים. וותיקי חיפה זוכרים, איד נוסד המכון — עם 4 פורים ועשרים תלםיויט‭-. ‬ כפה הלפידים גפיו את _הםכון, השתלם) *_־ו*כ בבתי סטר גנו־ הים נאירו_8ח _ונארצות הניית, וחזרו *ל המכון גמורים למוסיקה. לחג פחצית-היונל עורר המנון למוסיקה קונצרט חגיגי שהכנסתו תוקדש לבנין המכון. בקונצרט שיהיה בפוצ''_ש ב"ביתנו'' משתתפים דויד גרינשלג — בנר ראשון של התזמורת הפילהרמונית הישראלית והפסנתרנית רות הילסן (_פרידמן־לבוב‭. (‬ הבוגרת הראשונה של הטנון. המשטרה מחנכת לזהירות מעשי, נאה, הואיי לגיין, עשתה משטרת התנועה בחיפה: בחלונות־ראוה מרכזיים הצינה לוחלת פרסום, עפ ושימות־ הסגרה, המתחלפות מדי 6עט, והקהל מגלה ענין אל החידישים. ענינו של החודש, הוא סיכום תאונות־ י הדרגים גחיפה. במשך חודש אחד היו 64 תאונות‭, (!;‬עט עשוות *צועיט ואחד שנהרג. .. כגוש ארץ-ישראל העובדת בטכניון

על גוש _איץ־ישיאל העובדת ביןטודנטים בטכניון נמנים השנה לפעלה ‭300-5‬ הבייט- באסיפה הכללית _*ל הגוש נתקנלו החלטות בדבר הסדר בין חבויו. בהחלטה מיוחדת קראה האסי8ר, לציבור הסטורנטיגז להצטרף להסתדרות העובדים הכללית. כן תבעה האסיפה טיסול מיוחד בעולים החרשים ופעולה יעילה לשם הק־ נית הלשון וערכי ההסתדרות לעולים הה־ לשיט. מהנהלת הטכנית תבעה האסיסה תקלות מיוחדות- בשטחים האקייםאיים וח־ כספיים לסטודנטים העולים החדשים, בהתחשב עט מצבט המיוחד. האסיפה הביעו, את פהאתה על ההעלאה השרירותית של שכר הליפוד והטילה על _םוסדות הגוש לטפל כשאליו זו בהקדם האפשרי. האסיפה הכללית הטי* עי מועצת _ח־ גוש לגו* במגע עט _פוסדות ההסתדרות, נםיוחד נשטחי העבודה והפעולה חתרנו־ תית, כ-כ לסנות אל הועד הפועל של החס־ תדוות באמצעות מועצת פועלי חיפה, כדי לעורר אצלו ענין בשאלות הסטודנטים ול־ ?תנו בפתרונן.