⁨⁨דבר⁩, 2 ינואר 1950⁩ — נ_&תח השידור הערבי של ,קו_5 אמריקה" [⁨כתבה⁩]

נ_&תח השידור הערבי של , קו_5 אמריקה"

"קול אמריקה" פתה אתמול את שידורו הערבי מניו־יורק באגרת של הנשיא טרומן, שבה צוינו הקשרים שטופחו בין ארה"ב וארצות ערב. האגרת הזכירה את ועידת המדינאים האמריקאים ושאיפת ממשלת ארה"ב לשלום וליציבות _באיזור המזרח התיכון, וכן את סעיף ך' מתכנית טרומן. האגרת נסתיימה בציון התפקיד התרבותי שמילאו הערבים בעבר והצלחתם בהווה להגיע לשלטון עצמי. בשעת חנוכת השידור נכחו צירים ונציגים של ארצות ערב בארה"ב. ראשון למברכים היה כאמל עבד א־רחים, ציר מצ־ דים בארה"ב, שהזכיר את יום מולד הנביא שחל אתמול, וציין כי השידור הוא ‭,, ‬צעד מבורו" להידוק הקשרים בי!אמ-

ריקה והמזרח הערבי. השיך אסעד םקיה, נציג סעודיה, הדגיש בדבריו את קשריה ההדוק־ם של סעודיה עם אמריקה, והבייע תקוה, כי לשידור ‭,, ‬קול אמריקה" בלשו!הערבית יה־י תוצאות מעשיות ביחסים _הערביים־האטריקאייט. שארל מאלק, נציג לבנון איחל לשידור שיצליח להפגין לפני העולם הערבי את התפתחותה והתקדמותה של אמריקה בגל שטחי החיים הכלכליים, התרבותיים וכוי ואת התיקונים הסוציאליים של "העולם החדש‭. "‬ הקריין ש‭;:‬מר דברי שבח לכל נואם בסיימו את דבריו, אמד דברי הוקרה _לשא־ רל מאלק "המלומד הפילוסוף‭. "‬ פאיו אלהורי, ציר סוריה, העלה על נס את ‭.. ‬המולדת הערבית הגדולה‭, "‬דיבר על איחוד ארצות ערב ‭")‬וחדה ערביה‭("‬ וסיים בהתלהבות, שהערבים שבעבר היו ‭,, ‬מייצ־ בים ממלכות‭, "‬יוכלו לשמור על עצמאותם. אחרי דיבר ד"ר _יוסוף הייכל מיפו, המ - שמש ציר עבה"י ב‭!:‬רה''נ, שהביע את שס־ חתו על האפשרות שניתנה ע"י השיחו

לעשות היכרות בין העם הערבי במזרח לבין העם האמריקאי במערב ואיחל שהיחסים ביניהם יהיו מיוסדיס על הצדק. בנאומו הזכיר את "המלך זנבד_&ללה הגדירי‭. '. ‬ נציג עיראק עבדאללה בכר פתח בהז־ גרת שמם של . המלך _פייסל האדיר" והעוצר העיראקי ואפר, שהשידור הוא פתיחה טובה להבנה ולפעולה הדדית אמיתית בין הערבים ואפריקה. שורת חמברביס נסתיימו בדבריהם של הנציג התימני בלייק סאכסס מוחמר אל־ עאמרי ו"גברת אמריקאית" בשם פרנסיס

_גורדון. בפרפראות ניתן שירו של המשורר הלב־ נוני . הנודע איליא אבו מאדי וקטע של מוסיקה ערבית. השידור הועבר דרך הרדיו הסעודי (שהוקם ע"י האמריקאים) ורדיו רמאללה שביטל למשך חצי שעה את תכניתו הרגילה. רדיו רמאללה הבטיח להעביר מפעם לפעם שידורים של קול אמריקה. השידו־ דים יועברו גם דרך רדיו לונדון. ‭3*‬דאללר‭". ‬טתבקש'י לאחד את ערב בגדאה 1 (יו‭. (. 3, ‬המלך עבדאללה השתתף אמש בשתי סעודות חגיגיות שנערכו לכבודו ו האחת, על ידי שר ה_9בים העיראקי והשני, על־ידי שלטונות הצבא. הנואמים בשחי המסיבות פנו בקריאה אל עבדאללה, בתור "מנהיג בית המלוכה ההא־ שימית‭, "‬לפעול לפען איחוד המדינות הערביות.