⁨⁨דבר⁩, 23 פברואר 1949⁩ — נ 11 נ י ה [⁨כתבה⁩]

נ 11 נ י ה

אויו"ת בחירות. בעירית _גתגיח ארית בחירות השתלט הבריעית אוירו!בחירות השתלטו!בעירית נתניה ובהנהלתה ומפריעה לכל פעולה מסודרת. בדרך גלל לא הצטיינה העירית או מועצת העיר, לפני שהוענק לה מעמד של עיריה, בפעולתה. ההנהלה התרכזה, לטעשה בגב־ יית מסים והחזקת השירותים המועטיט י . דר בר רבות על תכניות וטבצעים, _אולט הרב־ ריס לא חרגו אף פעם ממסגרת של ידיעה _בעתון. לאחר הבחירות לאסיפה הפכוננ_* שבהן הובלט כוהר. העולה של ההסתדרות' המהווה כבר ניוט כ־40 אחוז מגל תושבי נתניה‭—, ‬ הורע המצב עוד יותר. אנשי הגוש האזרחי, השולסיפ כיום בעיייה, מחשבים חישובי בחירות וחישובי כמאות, אילם אינם עוסקים בעבודה מעשית. לא מעט מפריעים הסכסוכים, שפרצו בתוף הגוש עצמו. סירובו של ראש העיר לשתף בעבודה את סגנו ט. שקד, קובלנות וטענות הנשמעות עתה בפומבי םפי אנשי הגוש נגד דרכי עבודתו של ראש העיר וכוי הם שיצרו מצב של תוהי _ובוהו. וה־ דברים השפיעו את השפעתם גם על המנ־ גנון. אין אנשי הגוש ששים עתה לקראת בחירות, ולו היתה היכולת בידם היו דר הים את הבהירות. אולם _סכסוכיהם _הפני־ מיים יאלצום להיענות לדרישות ההסתר־ רות והצבור כילו ולקיים את הבחירות בזמן הקרוב, ככל האפשר.

נזקי גשמיפ בעמק-ח6ר גשמי הזעם, שירדו בימים האחרונים, גרפו נזקים ניכרים בשדות עמק-חפר, בעי ־ קר בשטחי האדמה הכבדה. הניקוז, שנעשה בזמנו, מנע נזקים רציניים יותר. בפרדסים, שבהט לא נסתיים הקטיף, ניזוק הפרי. או־ לם בדרד כלל נסתיים הקטיף ברוב המש־ קים. כמה משקים, שחתמו על חוזים לעי־ ביד אדמת פלחה בשטחים הנטושים ולא הספיקו לזרוע בזמן, איחרו את עונת הזריעה של תבואות חורף וספק אם האל־־ מה תהיה ראויה, אחרי גשמים אלה גם למזרע תבואות קיץ. כבישיט בעמק־חפר בקרוב יוחל בסלילת כביש ממשק גבעת חיים עד לקיבוץ "המעפיל" ועד לכפר קא־ קון. אורד הכביש, אשר יקשר את עמק חפר עם אזורו המזרחי, יגיע כדי 4 ק"מ. מהנדסי המחלקה כבר פתחו במדידות בש־ טח הנועד ללילה. כפי שנמסר לסופרנו דנים עתה במועצת _עמק־חפי ובמוסדות המוסמכי8 על סלילת שני כבישים חדשים. האחד — יחבר את מושב הדייגים השתופי . מכמורת" עם נפי _זיתקין, זה‭&'‬ני — יתחבר עם הכביש החדש העומד להיסלל ביו תל-אביב ונתניה ולהמשיכו עד חדרה. במועצת עמק-חפר עד עתה עוד לא הודיעה הממשלה למר עצה האזורית על מתן הענקה לשנת התקציב ‭. 1948—49‬וכפי שנמסר, לא קיבלו יתר המועצות האזוריות כל הענקה או הו - דעה על מתן ההענקה. בה בשעה שכל המועצות המקומיות, הגובות מס רכוש עירוני, באים על סיפוקן;הרי המועצות האזר ריות, הפועלות באזורי כפר ואינן מטילות מם רגיש עירוני וגם אינן גובות את מס הרכוש החקלאי, יוצאות מקופחות.

מוגה מפקד הג"א _83רץ _רב־סרן צבי לוין, מונה מטעם המטכ"ל מפקד הג"א (הגנה אנטי־אוירית וכר) בישראל, במקומו של מ. נמצאבי, שניםפה באסון דרבים לפני כמה שבועות. צ. ל. יועלה כלרגתו לסגז־אלוו‭. _* ‬