⁨⁨דבר⁩, 27 אוגוסט 1948⁩ — הנתיב ליבשת אירופה [⁨כתבה⁩]

הנתיב ליבשת אירופה

ציר _ישראל _בציכוסלובקיה, מר אהוד איבראל. בשיחה עט מנהל הסניף ישראל של "נתיבי אויר הצ'בוסלובקייפ‭, ''‬מר טאוסיג. השורות דלהלן הן תמצית השיחה שמיתה לי עם מנהל סניף ישראל של "נתיבי־אויר הצ'כוסלובקיים‭/'‬ מר טאוםיג, ויש בהן עניו מיוחד לרגל הרחבת הקשר האוירי מטעם ‭,, ‬נ. א. ה‭. ". ‬ ‭... "‬הסניף הארצי של "נתיבי האויר הצ'כוסלובקיים" נוסד עוד בימי ממשלת המנדט. ומטוסינו באים וממריאים מאז ועד היום בדרכם לישראל ולחוץ לארץ. הנתיב פראג־רומא־אתונה־ישראל מקשר באמצעות אוירונינו החדישים את ישראל עם תבל כולה, אולם במיוחד עם אירופה התיכונית והמזרחית. הידידות בין צ'כוסלובקיה וישראל המריצה את ‭,, ‬נ. א. ה‭". ‬ להמשיך במפעלו למרות הסיבוכים הפוליטיים ועל אף הקשיים הטכניים. בו בזמן _שחברות־תעופה אחרות מצמצמות את היקף פעולותיהן ואף מחסלות את טיסותיהן — בו בזמן מרחיב ‭,, ‬נ. א. ה‭". ‬ את תכניתו ושירותו. ‭,, ‬נ. א, ה‭". ‬ לא הפסיק אף לזמן קצר, בעצם מערבולת הדמים, את טיסותיו והגדיל את מספר האוירונים הטסים בנתיב צ'כוסלו־ נקיה—ישראל. מאמץ מעודד זה יש לזקוף לזכות ‭,, ‬נ. א. ה‭". ‬ שעמד במבחן הצרכים המדיניים הראשונים בתחבורה‭,,. ‬נ. א. ה‭". ‬ היו?הראשון שהוביל מטען דואר- טבוע בולי ישראל. אנו העברנו כראשונים דואר לצ'בוסלובקיה אחרי־כן להולנד וארצות־הברית וכעת גפ לאירופה המזרחית והדרומית. אנו המבצעים בשלב האחרון של הדואר הראשון מארצות־הברית לישראל. ערכן של פעולות הללו אין צורך להדגיש לפני אזרחי ישראל. ‭...,, ‬כשפ שבמסילת ברזל קובעת התכנית את טיבם של קשרי התח־ בורה, נן הנהיגו גם "נתיבי־אויר הצ'כוסלובקיים" את סדר התעופה שלהט בקביעות ודייקנות. הנוסעים מרגישים את היחס הלבבי והנוחות המופתית הטלוים אותם בדרכם. כעת טסים כבר שני אוי־ רונים בנתיב ישראל — יבשת אירופה ועוד ידנו נטויה‭... ‬כהוכחה ברורה לגידול ‭', ‬נ. א. ה‭_". ‬ תשמש העובדה, כי בזמן האחרון נאלצנו להוסיף על מספר המטוסים בנתיב הקבוע לחו"ל ולישראל עוד מספר ניכר של אוירונים שהמריאו לפי' יזמתנו. באופן כזה הוטס ציר , ישראל עם פמליתו לבירת צ'כוסלובקיה. , נ. א. ה‭". ‬ הוא מוסד צ'כוסלובקי רשמי ומושטת לו תמיכתה המלאה של ממשלת צ'כוסלובקיה. מ. ה.