⁨⁨דבר⁩, 2 פברואר 1948⁩ — נהרס כנופיות בגליל המערבי [⁨כתבה⁩]

נהרס כנופיות בגליל המערבי

פעולת גמול השובה נעשתה במוצאי שבת נגו קן הפורעים שהתקיפו את חנוט־ רים היהודים אשי חשו לעזרת יחיעם. הותקף הכפר הערבי קאברי, השוכן בדרך תרשיחה, ששימש בסיס לכנופיה. קולות ההתפוצצות נשמעו בכל הסביבה. כפי שמוסרים פוצצו בתים רבים והכפר נהרס בחלקו הניכר. ממקורות ערבים בגליל המ - ערבי מופרים כי בפעולות נהרגו ונפצעו מספר ניכר של אנשי הכנופיות. ליהודים לא ‭, 7‬ין אגירות או פצועים. (למ"מ‭. (‬ערבי אחד נהרג ואשתו נפצעה קשה כשפוצצו אלמונים את דירתם בכפר קברי ביום א‭, '‬ _ב־‭1. 30‬ לפנות בוקר. 2 ערבים נהרגו ו־2 ערביס אחרים נפ־ צעו קשה ביום א' ב־8 בבוקר, כשנורו יריות על אוטובוס ערבי בידי יהודים ליד כפר תרשימה. ירו אל מכוניות יהודיות ליד עפו האוטובוסים המשוריינים של ‭,, ‬משםר המפרץ" בדרכם לנהריה וטנהייה. הות - קפו אתמול ביריות ליד עכו. איש לא נפגע. מכונית משא יהודית שעברה בשעות _מגהריט ד‭/!, ‬ עכו בשיירת, נתקלת ליד מחסום במוקש. המוקש התפוצץ אבל לא גרם נזק.

יריות כדרך עכו - ראש הנקרה (למ"מ‭. (‬ב־‭8. 30‬ בנוקר נורו יריות על שיירה יהודית שנסעה מחיפה לראש־ הנקרה. איש לא נפגע. ב־‭9. 30‬ פתה אוטובוס יהודי משוריין, שנסע מעכו לחיפה באש וזרק ומונים אל ערבים: לא נודע על נפגעים. אל _אטבולאנס שהעביר פצועים ערבים מעכו להיפר, נורו יר־ות _ב־‭9. 30‬ בבוקר ליד גשר נעמו. האמבולנס חזר לעכו, ואהד הפצועים נפגע שנית. ב־‭10. 30‬ פתחו באש שלוש מכיניותמשא יהודיות, שעברו את עכו בדרכן לחיפה, והרגו ילד ערבי סורי, בן ‭. 11‬ אחר־הצהרים נפצע קשה שוטר ערבי, ממשטרת הנמל שנסע בדרך עכו—היפה בטכסי, _גיריות שנורו על-ילי יהודים ממכונית־מ‭_-_^‬א שעברת שם. יריות אל אחוזה עשרות יריות נורו אמש ב־11 על הבתים הקיצוניים שבגבול _הדרומי־מזרהי של אחוזת שמואל על הכרמל. היריות כאו מכיוון טירה. איש לא נפגע. ולמחרת: _הוהרט נשק מגן חיפושים קפדניים נערכו משעות הבוקר על ידי צבא ומשטרה בבתי יהודים ברת' השומר נהדר הכרמל. הוחרם נשק סגן.