⁨⁨דבר⁩, 28 אוקטובר 1947⁩ — מלון עברי חדש [⁨כתבה⁩]

מלון עברי חדש

מ מ. _־?קפל פליי יוק_?

המלון ה־1ברי‭., ‬ר, חדש, המנוקד והמצוייר, שחיבר א. _אבן־שושן בהשתתפות וזבי אנשי מדע ולשון, ושיצא בהוצאת ‭,, ‬קרית־ ספר‭, "‬_נוש־קף ‭/<‬ת _לע־וגו של עט חי — אמר פרופ' ה. נ. טורטשינר, נשיא ועד הלשון, במסיבה שהיתה אתמול במועדון העתונות בתל־אביב עם הופעת כיד א' של המלון. מלון זה ‭. —‬אמר הפרופסור‭—. ‬ קובע לו במידה מרובה דרכים חדשות והוא צעד חשוב, בדיל תהית לשוננו המלאה והמושלמת. כולנו חייבים תודה למחבר שטרח ויגע לחני מלו;חי של הלשון המחבלת. יבוא על התודה גם המו''ל ש. _סטיפנסקי שהטיל על עצמו ביצוע מפעל רב זה. א. ל ו י נ ס ו ן, מנהל "המרכז לתרבות" של הסתדרות־ העובדים דיבר על ערל המלון לעם ולאדם העובד שאוצר המלים שלו עדיין אינו רחב ביותר. חשיבותו של מלון חדש זה לעם רבה ביותר. א. אבן־ שושן סיפר מקצת מכבשונו של המלון, ההכנות המרובות לעבודה האחראית והקשה והיגיעות שיגע במשל 4 השנים מאז החל בעבודה. העקלון המרכזי שהדריכו כל הזמן, הוא לתת במלון את הלשון החיה והספרותית כאחת. וכדי לעשותו שווה לכל נפש החליט לנקדו כולו. איו ספק שזה יקל על העט את לימוד הלשון והבנת הניבים והמושגים. ‭. 25 ?‬אלך!עיכימ יהיו במלון בן 4 _חכרגימ, _שי5יל _ג־1600 עמודיו‭. ;?‬גן _ייליו בו _ג־2500 ציורים. בהכנתו עוסקים 24 עובדים מדעיים שונים. בסוף דבריו ציין את חלקו של המו"ל, בעל " קיית ספי‭, "‬במפעל המלון החדש. במסיבה נכחו אחרים -מהעובלים המדעיים ואורחים. י עוגת הליטודיט תשיח _גאוביברטימה י היום תפתח _^ונת הלימודים תש"חבאר ניורסיטה העברית. תהיה פתיחה חגיגית' בנוכחות מוזמנים, באולם רוונבלום.

הכינוס הציוני החמישי מזכירות הכינוס מודיעה למשתתפים, כי הישיבות תפתחנה בדיוק בשעות הקבועות: ישיבה ראשונה ביום ד' ב־8 בערב, חש־ ניר‭—. ‬ ביום ה' ב־4 אחח"צ והשלישית — באותו ערב בשעה: ‭. 8‬עט פתיחת הישיבות תיסגרנה דלתות האולם‭-. ‬ _הולאויזיוניסטיפ הונגימ בית בחנוכת ביתם של _הלאויזיוניסטים בנתניה, שנערכה ביום א' ברוב רעש ותכונה, הפגינו ראשיהם את שנאתם לכל מי שאינו נותן ידו ל"כוח הז'אבוטינסקאי‭, "‬־ התובע שינוי הנהגה. משוט שהי אפשרויות המדיניות הן בלתי מוגבלות, כפי שהכריז ד"ר _אלטמן. גם הרב המקומי הצטרף למקהלה.

הארגונים יפליגו היומ האניה הרוסית "פובאדה" (נצחין) שעמדה להגיע לחיפה לפני שבועיים לו־, ־ סעת 1200 אלמנים החוזרים למולדתם הסוואטית — הגיעה רק אתמול. מקוים שהיום יפליגי הארמנים. במרכז _הפקידים י ישיבת מזכירות המרכז תתקיים היום _ב־‭9. 30‬ בבוקר באולם הישיבות של _הועד־ הפועל. מליאת הועד המרכזי תתכנס שם ב־5 אחר הצהרים. מליאת הוער הארצי של עובדי _קופת־חוליס מחר, ב־10 בבוקר באולם בית־ארלו־ זורוב בת"א. ביום שכיתת הנשק תיערך האזכרה הרגילה בבית הקברות הצבאי על ר_, ר הצופים. הנהלת הקהילה הירושלמית דנה אמש שוב במכתב הועד הלאומי בעניו קביעת מועד לבחירות. היוב תהיה פגישה עם מר פנקס בשאלת המועד הסת־ אים לבחירות, הקיקת אל-אמר‭_;, ‬ל' ‭30 (502)‬ מתכנו: צעד גדול קריסה בפתרון בעית א"י (העמדה האחידה של ארצות הברית ורוסיה‭!(‬מדברי וייצמ‭, ;‬מדברי _בן־גוריון לעתונאיפ מהנעשה בהסתד- ־ רות 1 כרוז האינטרנציונל, המקצועי; שונות. תיקון לרגל הידיעה שבאו!בלמה עתוניפ. כי מר מרדכי _וינגרמן. יו"ר ועד העיר הע - תיקה, קיבל מכתבי־איוםיס מהפורשים, עי שליווה כביבול‭1!, ‬ת כוחוח השלטון בחיפושיהם בעיר ־העתיקה. מוסרים‭,. ‬לנו, ני הידיעה מוטעית. מר _וינגרטן לא ליוה את כוחות השלטון _בחדשים ולא . קינל מגתגי־איוטימ‭''" ???. ‬ ־‭>?--‬• ? _־. ‭,, ; , ( , ‬ ־ ‭({. . 1*111 111(11(1111... . ‬

⁨לחיצה על "ביטול" תעצור את ההדרכה. לחיצה על "אישור" או בכל מקום אחר תמשיך את ההדרכה⁩

⁨להסתרת חלונית המידע או התאמת את רוחב הצפיין⁩

⁨להגדלת הצפיין⁩

⁨להקטנת הצפיין⁩

⁨מעבר לגיליון הקודם⁩

⁨מעבר לדף המידע על הכותר - לצפייה ברשימת כל הגיליונות⁩

⁨מעבר לגיליון הבא⁩

⁨צפו בתוצאת החיפוש הקודמת⁩

⁨חזרה לרשימת תוצאות החיפוש⁩

⁨צפו בתוצאת החיפוש הבאה⁩

⁨לחצו על הכפתור הימני של העכבר ועל ⁨מאמר⁩ כדי לצפות באפשרויות⁩

⁨הפעלת מצב QA⁩

⁨לגזור חלק מהעיתון⁩

⁨זום אין ⁩

⁨זום אאוט⁩