⁨⁨דבר⁩, 1 אוגוסט 1947⁩ — _* אהבת ן. !צ י ו ו" [⁨תמונה⁩]

_* אהבת ן. !צ י ו ו"

ב"הביםה"

: . עי ו (העיבוד — לפי א. מאפו — ח, טרלובטקי, ע, אביש י ־ > ההצגה — צבי פרידלנד ‭] ? , ‬ הצייר: ג'ניה בדגל, • המוסיקה — ע. פו־ \ גצ'וב!הריקודים — שדה לוי‭. (‬ 1 כל אלד, שהספר "אהבת ציון" א1־ 1 מר משהו ללבם — תנוח דעתם עליהם: "הבימה" לא סילפה. את רוחו / / והגישה לבו מתנה יקרה. /י ראינו אגדת _קדומים רבת מתיחות. ( ?מובן מאליו, כי. לא הכל היה כאן / _בדיוק על טחרת סגנון הספר!דיוק כזז!אינו אפשרי וגט אינו דרוש , כי לבמה, כידוע, חוקים משלה. המעבדים השכילו למסור את _תמ־ צית נשמתו של הספר במיספר פר‭- /-‬ קים תמציתיים‭;. ‬לשוךהתנ"ד ללא פגם, והעיקר‭-. ‬ זכות־הבכורה ניתנה 1הפע מ — לצעירים שב"הבימה" !ולגבי יצירה _מקורבת זו — גדול ית־ דונם ניכר בהם שאת שפת התנ"ר ‭; |‬ !ספגו עם חלב־אמם, מיבטאם ‭| —‬ מעל לכל שבח ושוחים הם בגלי [ ה"ז'וי" התנ"כי כדגים במים. _במחולות־הכרמימ ובשירי-המחו־ ( !לות — יכולנו לחוש את בופה ואת אקלימה -של ארצנו מאז _ימעולם, מעבר לכל הדורות. ‭_;, ‬ יפה ושלט נמסר קצב-התיים האי־ !טי והשלו, כאשר ידענוהו מסגנון תתנ''ד. ועל הכל — רעננות הנפש _וההתרעות במישחקמ של הצעירים ]הפעם. השחקנים ו כמעט ואין צורך למנו־ תם אחר אחד — כה מלוכד ושלט הוא הרושם הכללי. תמר (ש. דר

_מ_$ר _>פ. ן2_יח<

א _־ _^י‭_^ 9‬ הצילומים — ב. רותנברג אר) — (את פ. פרח טרם ראיתי בתפקיד זה‭—, (‬ עדינת הרגש, פני־ :ה (פ. פרח) הענוגה כאילה, א מ־ נון (י. שולמן) העלם האמיץ, ע י ץ, הנער הסוער והנלבב (א. ניניו‭, (‬תימן התם והישר (י. בךמשה‭, (‬חגית (ר. גולדין‭, (‬האשד. אכולת קנאה וארס, הלאה (נ. דוידית) רבת המזימה והנקם — כל הצעירים כולם גילו כוחות וערות־ נפש הראויים ליצירה גדולה זו שנראית, קרוביה ללבם של בני-הארץ הרבה יותר ממחזות זרים. יפה מאד השתלבו בתוך כל אלה גם השחקנים הותיקים. נעמה האצילה (א. גובינסקא‭, (‬תרצה שלות הנפש (ת. רובינס‭, (‬וכן מעכה המשרתת (ח. הנדלר) אשר אם גם הגזימה בצד ההומוריסטי שבתפקי - דיה בסגנון זר במקצת לרות־הזמן ההוא — אף על 5י כן הכניסה שמחה 1רוח־חיים על הבמה. ואחרוךאהרון — זמרי (א. קוטאי) הרמאי: מי לא יזכור את תנועת ידיו בשעה שהוא מפריח את שקריו ה"מזר־ חיים" ‭.. _?‬ מפאת צמצום המקום אין אפשרות למנות כאן את כל יתר המשתתפים הראויים לשבח.

?נוסף על הבימוי המוצלת של צ. 5 ר ידלג ד, יש לציין את המוסיקה המקורית של ע. פוגצ'וב המלוי' ברוחה הטובה את כל ההצגה. היא נעימה לאוזן, מזרחית, ואף־ על־פי־כן אין היא ערבית‭... ‬גם על הריקודים בהדרכת שרה לוי שרויה פשטות טבעית וחיננית ללא _אפקטים מרעישים. לצערי , אין לומר אותם הדברים _5ל התפאורות, שלא היה בהן ‭?:‬ו הכוח המשכנע בהברח־מציאותם. אכן, קשה מאד " להמציא" תפאורות לאותה תקופה, מאחר שאין לנו כל מסורת להשען עליה. מוטב היה, אי־ פוא, לשים את הדגש על נוף ארצנו המיוחד, כי בו בודאי שלא חלו שינויים רבים מאז‭... ‬אבל גם העצים, וגם הגפנים ופרחי הרמון — נראו לנו יותר מדי מלאכותיים, ממש כשם שמלאכותיים נראו הקשתות, והפת - חים הבנויים "אבני גזית" והמחיפים וילונות שאיש לא היה זק_*ק להט. חסרה היתה הפשטות התנ''כית ולעתים גם, צרם איזה פרט בתלבושת , כמו, למשל, הדשיפ המקופלים והמגוהצים בשולי בגדו של סתרי, שמראה־פניו כשל פני נביא. מה, איפוא' לנביא זלדשים מגוהצים בשוי לי בגדו ז י ולמדות גל אלה — הצגה גדולה וי&ה. ־ ? _•‭:.. ‬ ־ ‭..... ‬בת-ל _יי

תכניות קגועות ‭— 7. 00‬ תפילת בוקר: ‭— 7. 05‬ התעמ - לות בוקר ‭— 21. 25 , 20. 15, 18. 45, 13. 15, 7. 15!‬ חושות ‭— 8. 00‬ שידוריט לבית־ ; הספר ‭18. 15;‬ (י1ם ב‭, '‬ד‭, '‬ה/ ו‭— ('‬ פיגת הנוער והילד‭18. 30;‬ (יום ג‭, '‬ה‭— ('‬ "הסכת והשכל" ‭19. 15;‬ (יום בי) — שעור בתלמוד: ‭19. 00‬ (יום ובי, ד‭— ('‬ עברית באמצעות אידיש, ‭5 — 20. 00 ?‬רקי היום . לתנ"ך : .. מכדור התכניות ‭.. 3. _^-9. 8. 47‬ יום א‭, '‬ י"ז באב ‭3. 8 -‬ ‭12. 00‬ ווכנית צהרים לפועלי החרושת. ‭19. 15‬ בשבועון "מעולם המוסיקה‭, , :"‬םו־ נאטה אופ‭, 28. ‬חפאסטוראלית" לבטהובן — שיחד, מודגמת מאת ד"ר חנן שטייניץ. 1945 בסדרה "גלזיות וקהלות‭:"‬ תפיסת הגלות במחשבה היהודית החדשהד''ד נ. דוטנשטר"ך. ‭20, 30‬ תזמורת האולפן של שרות השידור בנצוח חנן שלזינגר, הסוליסט שמ - עון מישורי (כנוי‭;(‬פתיחה ל"אנק־ ריאיך לקירוביני, סימפוניה בדו־ מינור להיידן. יום בי, י"ח באב ‭19. 00 4. 8 —‬עברית לעולה באמצעות אידיש ‭— " ''‬ בהדרכת ד"ר שאול פרקלי. ‭19. 45‬ "אנגלית למתחילים באמצעות עב־ רית" — בהדרכת ד"ר חיים שכטר. ‭20. 30‬ תכנית כבקשתו "לד כי לד‭. '' ‬

‭21. 00‬ שיריט עבריים מפי ברנה צפירה בלוית פ. בן חיים (פ:נתר‭:(‬ שירים מאת בן חיים, _פרטוש, גרדי, לברי, פוגאצ'וב, זעיר* והמזי. יום ג‭, '‬ י"ט באב ‭5. 8 -‬ ‭18. 30‬ במולדת: "ההתחדשות בטבע ה_&רץ ‭— ''‬ שיחה מאת אליעזר שמאלי. ‭19. 15‬ מוסיקה מתוך אוסירות של ברליוז וג'יורדאנו הפתיחה ושתי אריות ; מתוך " הטרויאנים בקרתאגו" לבר־ ליוז 1 שתי אריות מתוך ‭,, ‬אנורי שנייה" לג'יוייאנו. יום ד‭, '‬כ' באב ‭, 6. 8 —‬ ‭19. 00‬ "עגרית לעולה נאמצעות אידיש''בהדרכת ד"ר ש. ברקלי. ‭" 20. 00‬ מוסר" לי. ל. פרץ, מעובד לשידור ע"י דוד רוסי, בתרגומו של

שמשון ‭!*‬לצר — מוגש ע‭_-*‬י הנה רובינא. ‭" 20. 4!‬ הדים מן הכפר" — ביולטין בעריכת יוסף שפירא. יום ה‭, '‬כ''א באב ‭7. 8 —‬ ‭19. 1!‬ תזמורת האולפן בניצוח חנן שלזינגר : "מחרוזת נעימות יהודיות" בעיבוד ח. שלזינגר _פואי&ה סימ‭- ;-‬ פונית "עמק" למרק לברי. ‭, , 20. 30‬פויץ" לק. א. פרנצוז — מעובד לשידור ע"י מיגאל רייך ומוגש ע"י ה_&ולפן הדרמטי בהדרכת חיים _פומרוק ותזמורת האולפן, בניצוח שבתאי פטרושקה. יום ו‭, '‬כ"ב באב ‭8. 8 —‬ ‭19. 3£‬ פרקי ספרות לליל שבת: " כיצר קוראים‭, "‬מתוך אנשי שקלוב לז. _שניאור — מפי ארי קוטאי. ‭20, 3_:‬ קונצרט ליל שבת: א) הפתיחה "קרנבל" _לאנטונין דבוז'אק, ב) קונ־ צ'ירטו _לכנור ותזמורת לויליאם וולטן, בביצוע יאשה חפץ ותזמורת סימפונית בסינסינאטי!ג) רפסודיה ספרדית לראואל. יום שבת, כ"ג באב ‭9. 8 —‬ ‭11. 00‬ קונצרט שחרית: א) "פתיחה טרא־ •גית" לבדאהטס, ב) קונצ'רטו מס‭3. ‬ בדה־&ינור לדחמניגוב, ג) סאראנא־ דה איטלקית להיגו וולף, ד) מוסיקה לבאלט לגי. גורדון. ‭13. 00‬ ממדור ‭,, ‬םפר השבוע‭, , :"‬בטרם מבול" למכס ברוד — סקירה מאח אריה ליפשיץ.

⁨לחיצה על "ביטול" תעצור את ההדרכה. לחיצה על "אישור" או בכל מקום אחר תמשיך את ההדרכה⁩

⁨להסתרת חלונית המידע או התאמת את רוחב הצפיין⁩

⁨להגדלת הצפיין⁩

⁨להקטנת הצפיין⁩

⁨מעבר לגיליון הקודם⁩

⁨מעבר לדף המידע על הכותר - לצפייה ברשימת כל הגיליונות⁩

⁨מעבר לגיליון הבא⁩

⁨צפו בתוצאת החיפוש הקודמת⁩

⁨חזרה לרשימת תוצאות החיפוש⁩

⁨צפו בתוצאת החיפוש הבאה⁩

⁨לחצו על הכפתור הימני של העכבר ועל ⁨מאמר⁩ כדי לצפות באפשרויות⁩

⁨הפעלת מצב QA⁩

⁨לגזור חלק מהעיתון⁩

⁨זום אין ⁩

⁨זום אאוט⁩