⁨⁨דבר⁩, 24 פברואר 1947⁩ — נשוט 1ב‭8"1‬ _פאילי _נגפאו לוב [⁨כתבה⁩]

נשוט 1ב‭8"1‬ _פאילי _נגפאו לוב

(כפכף‭. (‬_בענבים רבים _וחשוביט אין אחדות דעות שוררת _גטפלגת העבודה הבריטית המהווה את קטט_&לה. אולם כלפי חוץ — _עמדתי;של הרוב היא העמדה של •‭??'‬•- המפלגה. מוזר היה, איפוא‭-, ‬לקרוא בדברי מר באר וין על בעית ארץ־ישר&ל ‭1(‬ת המשפט דלה־ •‭??‬־ לן ‭. :‬ לדעת דזב ־תוםכי הממשלה לא יימצא פתרון " עליטוד הספר. ר, _לבן של ‭. "1939‬ איזה ניסוח זהיר, 1 איזו ‭*:‬ביגנר_1 דקה _גיז עמדת _הטפלגה בולה ו9_מדתו של היי* בת‭- - - - - _^1. ‬ כאילו כ&או רוב‭... ‬ ל_&ר18 __ג הב&יה (כ5כף‭_,. (‬שני0 עשר חודש אינם שהי_^ו אתכה, אם בעית הערבים והיהודים ני־ תנת לפתרון אחרי אל‭"3‬ם שנות מנטור* אלה לברי מי באוין בת'גובי. לצ'רצ'יל. -לפני שנה. ומחצה העמיד מר באוין יעל קלף _£ת הקריירה שלו תזתחייב למצ‭4_^‬ פתרון _לבעית _אי?_־ישראל. יש ‭'"_*. ‬ניח, _איניוז‭, !‬שבמשך הזמן הקדיש־ _המיניטטר נזנויטב יכולתי . _האלנטל‭!?‬טק!_לית ‭?>. ‬ימיד י"י הבעיה‭..... ‬ ־ ‭... , - 1‬ ועל מיךת;_ז?ידיעה שהוא רכש _־לע_!נמו יעידו ד‭*11‬יו. על "אלפייט _שגוו: סבסול-יהו־ ‭---"??‬־‭-?‬ די־ערבי>

_געגיןי שאני _טיגע ©_י (מ. ז‭. (. ‬מ&_קורית _טהימגיס 1ודע. שעל יסוד חישוב מדויק. הוכה, כי _העובייפ במוסרות ההסתדרות קופוזו בשבר. זיבוותפ בחשואה להעלאת האיגרקס ש* יוקרז־יחיים וגם כלפי שאר העובדים בשיעור של טשיורת לששה חדשיפ‭0. ‬שג!עגת הקיפוח י _שהעובוים האלה אשר מצהזה היא ‭, - ~‬ בם היה קש ־< אף בשנים כתקינן, שקעו תבם ככלל0_־ יותר -ויותר בחובות, והרבית והרבית ורבית אוכלות במשכורתם הבלתי מספקת ילאו הבי;ומעגל _הגרעון מיצר יותר ויותי -א‭!*‬יכילת הקיום. ל&ללע איו מתקנים את העוול גל_$י העובדים האלה, לאחה שהי_?יו;ובדקי ו. ־. ־ כיוי בל?איטיים, שאין זק ביכלתפ של המוסדות — במיוחד הארגונים וקו‭"6‬ת י —להוציא עתה את סכום הכסף הדרוש לתיקון הקיפוח‭7. ‬מ־ 7_ד. מתקפל על ד'לגת. מחפשים אי&_לא אפשרות של פתרון. _נעוה, שימצא -הפתרון המלא ל0_פוק. ת&_ייעות העובדים _במזקוות ההםתלתונ, והעלו? יתוקן. אבל- עד שימצא הפתחן המלא — מרוע לא יעשו המוסדות מיד את ההלק _האפשרי 1 יתקנו לפי שעה את העוול בחלקו, אבל מיד, כיי למנוע _הוצאתי? סיל-חרות וסבל סיוו1ך מהעובדים _בנעם־ _דזת הה0תזךוז‭, 1‬_שקזפחו, - _גפשד ש:י ‭.. 0‬מספר העובדים במוסרות- ההסתדרות מגיע ־ לאלפים‭/, ‬ ואיו _לצמוגם את _הויוג בעניניהם‭.. ‬בצנעה‭-. ‬ז‭"_/‬_גים להביאם לפגז הצביר כולו ולידיעת כולט. _לפיגך בקש* את לקמן ־ הכהינה בובד, שגם אני נוגע בנ.

(מקף‭. (‬אין * בגלל סוד בחוג המשכילים המצריים, שאין אדט יודע, מה ‭*>‬ בנית־מספריט ממצרי‭. ?‬עד _היופ אין קטילת ז_^אד לשמו לספריה, שהיא הגלו‭;*‬ בין ב‭_?1‬י‭--‬עקר. הספרים 03זרה הקרוב‭), ‬למ~ ציא *ת ד, ספי. יה _הלאוקית _והאוגימיקי־ טאית בירושלים‭. (‬ כיצר הנה הקהל, הרחב מאותה קפריה — על כך מספר אהד הקוראים י&_גקיים באו* תה ספריה, במח־ה , דמעות העם* בשבועון המצריתשע _ההאחרוגה‭. "‬המספר בא לש* אול סמר " הגיונה. הוא רהשט את שם הספר, והפקיד חותם על פתק ההזמנה. השליח שצ־ _ריך להבי_£ את הספר לקורא גכנס אל חבריו השליחים היושבים בהדר ד, סמ!_ל לאולם הקריאה כדי‭... ‬לסיים את הכיפוו י שהתחיל . לספרי להק, אך שומע סי6ו‭?>‬ שמספרים לו. אותו. סיפור שיש בפיו _*ו ששמע __מפי חבריו‭1 —.. ‬דז*_י שטענין הלא, והריהו הולך ומספר. אותו פה וושםל 1רא1ז — מוסיף הקובל — שקיימת סולידאריות מסייימת בין הפקידים, שכן הספר שאתה זקו?לו הרי פעם הוא "מחוז לבית־הספ־ דים‭, "‬פעם "שאל‭, "‬פעט " קרוע‭, *‬ולפעמים " י _7 התימת הטב‭??‬אינה, בלויה‭-. *‬ ‭_^-‬שראיתי-את. מצב _העניגים בצודה זג‭—. ‬ ממשיך ן!סתלו1_ן — אמרתי;הבז?_וז‭{_£‬י_£ לפחות ‭*"‬ ספ‭;^‬בתוך כתלי _הספריה. בקשתי יי חלקא‭-_'‬מהספר על עומר הכליף. קיבלתי תעז־בה שר?חלק ב' של אותו ספל -נמצא בספריה. לקחתי פתק וביקשתי הלק ‭'. 5‬ *ז קיבלתי תשובה על אותו ‭_*8‬ק: , יש ר? חלק א' מאותו ספר‭-. . .. "‬ י , י ואותו מתלונן פעל ד6י השבועון הס3_י יי מסיים: אם זהו _ביוז־מספרים שלנו, האט לא _מזטב לפגור אותי לגמרי, או _להטץ־ _30_־יה זו לפחיאון‭. :‬ו, א!_ז. ה60יים למוצגיפ לראיה _האסמים בלבד במגע ? לבשי&_וש ‭? -‬ ומותייפ - י‭{'‬ נדמה, שאין שוב צ\דד לבקש להפור ‭?*‬ _קגפייי‭?, ‬לטמיאלן‭-, ‬שגן לפי י_&דייט ‭?-‬טת הרי _היז* גבר כעין מוזיאון. _אטנ‭-_£5 — 0‬ נכאת מקורי ה2שוגה במקצת.

⁨לחיצה על "ביטול" תעצור את ההדרכה. לחיצה על "אישור" או בכל מקום אחר תמשיך את ההדרכה⁩

⁨להסתרת חלונית המידע או התאמת את רוחב הצפיין⁩

⁨להגדלת הצפיין⁩

⁨להקטנת הצפיין⁩

⁨מעבר לגיליון הקודם⁩

⁨מעבר לדף המידע על הכותר - לצפייה ברשימת כל הגיליונות⁩

⁨מעבר לגיליון הבא⁩

⁨צפו בתוצאת החיפוש הקודמת⁩

⁨חזרה לרשימת תוצאות החיפוש⁩

⁨צפו בתוצאת החיפוש הבאה⁩

⁨לחצו על הכפתור הימני של העכבר ועל ⁨מאמר⁩ כדי לצפות באפשרויות⁩

⁨הפעלת מצב QA⁩

⁨לגזור חלק מהעיתון⁩

⁨זום אין ⁩

⁨זום אאוט⁩