⁨⁨דבר⁩, 14 אוקטובר 1946⁩ — _^וווונ ד‭1_^‬י0 [⁨כתבה⁩]

_^וווונ ד‭1_^‬י0

ארגון החורים ומפעליו _(_עס פתיחת _התערוכה . לגי ולבנינו‭("‬ ארגון מרנזי זה עול ועדי ה!די0 בבתי הספר וגני הילדים העירוניים המתקיים ‭15 , -;‬ ־גנה בת"א — נהפך _לגוז־ט פעיל ויעיל נשטח הסוציאלי יהחינוגי של ילדי בתי הכפר אשד ברשת החינוך על כנסת־ ישראל. '_נאקותיו ומטרותיו הן: להבטיח קיים _9סודר ובלתי מופרע לבי‭"-‬ס, לשתף פעו־ לה פת&דת להרחבת רשת החינוך העממי נארץ־ישראל ל ‭8'‬ ס הקלטת כל הילדים נגני הילדים ובתי תספר העממיים אגב ייסוד כתות המשך לשנתיים גוססות (עד גיל ‭, (16‬לשפר את הפעולה החינוכית גבית הספר במסגרת תבניתו. להגביר את ההכרה ־גל הילדים לחיי תרבות. עבודה. ויצירה _בארץ־ישראל. לפתח‭—., ‬ בשיתור‭-6-‬עילה עם הרשויות החינוכיות‭—, ‬ שורת מועדונים הינוביים־תרבות"ס לגילוי מר עיל ‭5'‬ל שעות הפנאי _של _הילדימ ביהוד געיר, למנוע את ההשפעות "הורגות של מיהוב, ־גן לדאוג ל&ע_;_מבטח לגל התל־ 8ידים ‭_8'‬ף_*ן מינימום 0וציאלי בתוך גתלי ל‭_0, ‬וסד1ת הח"וכייס באספקת צרכי הלי־ ‭_, *‬וד, מזונות ומלבוש. ארגון ההורים גם שוקד על פעולה _הרבותית נקרב ציבור ההורים גופו — הן להשלטת השפה העברית והחדרת תר־ _גות עברית וציונית בבתי החורים והן בהפצת יריעות _גש_&לות חיג־ר ובריאות הילד. לצורד זה מוציא ועז י _ההיריפ ה*רל. זי

— בקביעות חוברות ודו־ירחון "להורים" _הניטרך יעל ידי סופיים ומחנכים בגלל קם ומעשה. גם התערוכה ‭,, ‬_לגו ולבנינו" הנפתחת וו הפעפ השלילית' נועדים לו? הפקידים חינוכיים ור-יבותיים נקרב צי־ גור ההורים _הרהג בתערוכה זו מתגל - מים פרי ערנותם קל ועדי ההורים, עבודת]־ וטרדתן של מאות אמהות במשך מדשיט יביט למען הילדים _הנצרגיפ ותוצאות _עמלמ של אלפי ילדים _בבתי־ המל_^כה _*ל בו1י ה6פר. אין עשויה התע־ דונה "לני ולבנינו" למשוך אליה הרבה 2בקרימ ואוהדים למזגן ילמדו ויכירו — לאור מספרים, דיאגרמות מוצגים ודוגמ־ ‭/!!/(‬ של ‭!(_50‬לי _והיגון העברי באר'ךיש־ לאל _־1ל זרמיהט והתפתחותם. חתערוגה מיועדת גם לשמש אחת, התחנות להגברת השיתוף בשדה החינוך בין ההורים ובין המורים והקטנת התחום הרובצת עדיין בין בית הספר י בין המשפחה. השנה הטילו על עצמם עורכי התערוכה ‭,, ‬לנו ולבנינו‭. "‬בשיתוף עם טובי _נ'חנ־ גים ומנהלי בתי הספר, . להקדיש חלק _והתכנית ‭— _^‬ למטרות הסברה בקרב היל־ דיפ בהלכות‭--‬מצות כיריד אב ואם. לתכלית זו נ‭*5‬ו סידוריפ וזצ_&ווייט לשמש מנוף להתחלת פעולה קבועה ביו ילדי האר'ן בכיוון זה, דוג&ת " יוט האם" בהרבה ארצות נאורות. לבסוף מן וודאוי "להזכיר שבל הכנסות התערוכה קודש חן לבתי הבראה לילדים _ולפעגלה תרבותית גץ תלמידי בתי הס־ _* יגעיל ובשכונות. -

ג. א. שדו? _ג־םדו חחזגים לתרבות מתקדמת כ־150 סופרים, אמני?ואנשי מדע‭:, ‬ת־ גנבו _ביוס ו' במרחבי- לכינוס של ‭,, ‬ז‭. /‬יגימ לתרבות מתקדמת‭. ''‬הכינוס נפתח גלי?שבת ונסתיים במוצ"ש לאחר חצות ב_&סיבה- נ_537ו הרצאותיהם של א. שלונ־ סקי ל, גולדברג, י. סמבורסקי, צ. זוהר ול. שורץ, ו4ל ירכז, של הסופר, תאמן, ואיש המדע השייך למחנה הסוציאליסטי בישוב, בעיות הלמן ושילובן ביצירה, שיתופו של הסופר, האמן ואיש ד&־־ג במ־ אבקו של הישוב החלוצי, המלחמה בפא־ שיזם בעולם ובגילוייו בישוב, היתמר. הישגי הנזרע וחקירותיו לצרבי התפתחותו התעשייתית והחקלאית של הישוב כל אלה הועלו בהרצאות ובויכוחים. כמת מן המתווכחים העירו שמן הראוי ו, יה להרחיב את המסגרת של המוזמנים ולכבס את הסופרים, _האגינימ ואנשי המדע-שבתנו־ ? עו1 העבודה בארץ לדיון יסולי ומקיף בבעיות אלה. השתתפו בויכוחים: ‭. 9-‬פר־ לאק, נ. ברונשטיין, ש. איזנשטדט, ו"ר הל1רכ‭??, 8‬מילר, אל, אלגסנוי ר, מ. גר־ קוז_, נחמן _*ייול‭"7, ‬ר סיסטר, וש. קלו־ גאי. מאיר יערי מ&ר את ברכת השומר הצעיר לכינוס. י. כנעני שקיבל בבוני, את הכינוס בשם מרחביה, אסר, כי מרחביה רואת בכינוס אות 7ע. שיד, משותפת, לברית כרותה בין עמ>י כפיים ואנשי הרוח לשרת את הציונות ו־םוציאליופ. _בהסיבת הסיום הרצת ד. הנגבוי הרצאה מקיפה על גילויי הספרות הצעירה של הצברים. נין ההמלטות שנתקבלו: לחת 2 פרסים _ק1_תייפ ליצירת מדעית וספרותית שתהיה בר>ה הקדמה‭';‬־ייסד חוגים לתרבות מתק־ למת כמסגרת לפעולתם התרבותית י &ל _הסופריס, האנינים ואנשי המ-ןי_;לקרוא •לכינוסי- _קקציות לבירור דרכי ד, _יצירה השונות;ולהקים סמינריונים קבועים לסופ־ ריס ואמנים צעיריפ. בקריאת גילוי־דעת פוליטי לגינוי הטרור ובקריאה לאנשי המצפון העולם לעמוד לימין הציונות והישוב — נסתיים הכינוס. ־־ -ח ועדת-החמירה — ג_8יפ יחיד

7דיו;ימ _ןןל ארץ-ישר‭?_8‬ "אני מקווה שהבסיס היחידי בדיוניפ על _ארן־ישחמ יר_, ית _הדין־וחשבון של הועדת האנגלו־אמריקאית" — נאמר במיברי, שנשלח על ידי קדוסמן, ציר הקרלמנט הבריטי והבר _ועדת־החקירה, אל ד"ר ע קרליבר לרגל הופעת הספר על ועדת־הח‭-?-‬ידה. במסיבת שהתקיימה ביומ י ו־ אחר הצהרים גאגודת העתונאימ בירכו את המ - חבר ? י. ר וקח בשם העירית, י. פיגמן מטעפ ־. סופרים. י. הסממן _שנאט בשם ציבור _הע־ תונאים, ציין, כי גפ המו"ל צ‭_?. ‬יינמל עשה מעשה חשוב בהוצאת־הספר. למברכים עגה ר"ר קרליבר. פ־ןפ' ש. - . ברגמן יגא לשואדיר, בשליחות האוניברסיטה. ייקץ טעות, בין הקבוצות שעלו לנגב נזכרות ־ קבי . בארות‭, "‬ו"הגרעין מאפיקים'־. שמות אלה _אינט. הקמות הטלאים של הקבוצות הנ"ל. י?להוסיף: לנחאביר עלתה ‭,, ‬קב' הצופים ב‭—'‬ בארות" ולקלטה עלתה ‭,, ‬קב' הצופים _^ אריה הבר קבי הצופים ג'

חיימקח 3ר3יח לכולם שלום _ויורשימ בשלומך יענק'לה, אסתר וההורים והוריו