⁨⁨דבר⁩, 5 מרץ 1946⁩ — י מ .ה.חולון _הוגעת _הוצאת חצגנא האפריקאי [⁨כתבה⁩]

י מ . ה. חולון _הוגעת _הוצאת חצגנא האפריקאי

מליאת מועצת הפועלים בחולון החליטה בישיבתה האחרונה לחביע את מחאתה הנמרצת נגד השל י טלנ-לת הצבאיים והאזרחיים על אשר לא נענו עד כה לתביעתם של המועצה המקומית בחולון ותושביה להוציא את הצבא האפריקאי מתחומיה של חולון. המליאה תובעת מאת השלטונות להוציא מיד את הצבא האפריקאי מחולון• מחנה של צבא פראי למחצה , שאין

עליו כל רסן 'של חינוך ותרבות — כתוך ישוב עברי תרבותי, מחור?סכנח רצינית לשלום הצבור. התפרצויות החיילים האפריקאים במשך כל חדשי שחותם במקום, התפרצויות *שהגיעו לשיאן בליל הסיוט של 6 בפברואר עם הרצה השפל של 3 תושבים שקטים והתעללויות השוד וההרס בין תושבי שכ' אגרובנק — מוכיחות בע - ליל, כי אין לשכן צבא כזה בתוך ישוב עברי.

הד2 הצבאי של ההי"ל יעקב ליפשיץ, ביקר בכל הקהלות הי־ ־לדלת _בכריפוליטנית לבקירניקה, קיים אסיפות גדולות וערך אזכרה לחללי הפרעוד. בטריפולי. שוחה עם המושלים הצבאיים על מצל היהודים. הודעה ?_חייליפ ולהיילות _משוהרדיפ היילים והיילות משוהררים , המעוצייגים להשתתף בקורס להכשרת היילים להודאה שיתחיל בראשית מאי ליד _בית־המדרש למורים העברי _ביח־שלימ‭?, ‬מתבקשים לפנות ללשכות לסידור החייל המשוחרר -שליד •מחלקת העבידה הממשלתית בירושלים, _מל־אביב וחיפה, כדי למלא את הטפסים הדרושים. יש לצרף לבקשה את המסמכים הנוגעים להשכלתם וכר. גם אלד. שכבר המציאו שאלון, מתבקשים להרשם 'מהדש• למען ‭3"‬ית הצייד והפשל" מכיבת אדריכלים מוקדשת לבנין "בית הצייר והפסל‭" ''‬ נערכה _בשיבוץ שעבר. אל, פרלכין ציין בדברי הפתיחה כי תל־אביב ענייה בכנינים ציבוריים נאים' על י אף היי־ הדינאמיים והתרבותיים. יש למציא

תיקון לדבר ע''י הבנינים העומדים להיב־ ניר. עתה. בנין "בית הצייר והפסל" ימשוך את תשומת־לפ של הארכיטקטים. בית זה יוד מ ש לתערוכות קבועות ויבקרו בו למעלה ממאה אלף איש בשנה. יש . לקוות להשתתפות רבה של ארכיטקטים בהתחרות זו שתביא לתוכנית מוצלחת לתפארת העיר, ותשמש גורם _רב־ערך להתפתחותה של אמנות הציור והפיסול בארץ. מיד לאחר גמר ההתחרות ייעשו כל הצעדים הדרושים להקמת הכנין. לאחר _וויכיה שבו השתתפו הארדיכלים ברקאי, פרמר, רכטר, רובין, שילד _ודיסק־ן — ננעלה המסיבה• חברי הועד להקמת "בית הצייר והפסל" הם: י. גוברניק, ־. גלעדי, א. דיסקין, ד''ר מ. וולף, י. וורדימון, א. ידלין, ו. ירושלמי, ד. ישראלי, א• יבזרוב ‭., ‬כ"ץ, א לובינ-קר, י. _ליבטנשטין, ד"ר לויט, א. לדן" י. פינקלשטין, אל. פולסון, פרופ' ש. צונדק, ד"ר _קמינצקי ' א. _קמיני, א. _קיצנוק ונ. ריגר.

פרפ להפרות עגרית ?מאו3נזרליה לאו3יכר5ימ־ העגדית ־אוניברסיטה העברית קבלה מאוס־ טרליה תרומה לפרס שנתי לספרות עברית ‭250 —‬ לידות — ויקרא "פרס לספרות עברית ע"ש יעקב ‭,, ‬ ־ ולנדר מסידני מת־ רומת בנלתיל מינה, לילה, נטה לאניס לבנו המנות אברהם א. הולנדר לזכר אביהם‭". ‬ הפרס נתקבל באמצעות אגודת שוחרי האוניברסיטה העברית בסידני. "פרס כרנר" מחברים ומול‭. '_-‬ים המעונינים בקללת כרס ברגר" להש"ו מתבקשים ל י של י וח, ע. ד " ב"ט באדר ב' את ספריהם בשל י שה טפסים: אגודת הסופרים, תל־אביב, ת. ד‭. 4151. ‬ כינוס עולי בולגריה שנמשך גם את־ מוי, החייט להקים איחוד של י כל עולי בולגריה וגם בחר במוסדותיו. האיחוד כולל את העליה מלבלגריה לכל זרמיה. הכינוס קיבל שורת החלטות בשאלות אד־ גוניות וכן בשאלות הכלליות ותקנות האיחוד.

בן 78 נמצא אור ליום ב' בצריפו הבוער והאש אחזה בגופו, נלקח לבית־ חול י ים בילינסון ואתמול מת מהכליות. היה גר יחידי בצריף ובערב האסון הע י מיד פתיליות בדי לחמם את החדר 'וכפי הנראה נרדם. משפחתו בדרום אפריקה ובנו המשמש בצבא הדרוס אפריקאי עמד לבוא לפגישה עש אביו. ‭#| |‬י‭"3 |_3_*‬ *ו י ‭I. ‬ לחנותו של מר שויצר המשותפת לדפוס הגליל י שברחוב הגליל חדרו גנבים והוציאו סחורות טקסטיל בעדך של 700 לירות. הגנבים פרצו את קיר בית הדפוס מצד החצר לחדרו לחנות המובדלת מבית הדפוס בקירות עץ. 0 י ‭-_^36‬ ז- ו _! ו ‭_7 "1‬ י ו ‭_^ 181*- _51 14 *‬ ־