⁨⁨דבר⁩, 12 יולי 1945⁩ — הממשלה ?־ פירקה _י" וות עירית,יתשלימ ?ו מיבו1 _הי עדת ו?ג-ול9ו?בריטית _י ־ [⁨כתבה⁩]

הממשלה ?־ פירקה _י" וות עירית, יתשלימ ?ו מיבו1 _הי עדת ו?ג-ול9ו?בריטית _י ־

גשעה היעודה _נאחת־עשרי. באו אתמול אל משרדי מושל מחוז ירושלים _החבריס היהודים והערבים _גמועצת העיריה והמושל קרא לפגיהם את ההודעה הרשמית ואת דבריו. קציני המחוז, י. קיסלוב וג'אמיל _טו־ קאן תרגמו את הדברים לעברית ולערבית. י. _נן־צגי דחה מיל את הדברים באילו

היהודים לא הסכימו לתורנות בראשות העיריה. מטעם היהודים תיגשו ה צ ע1 ת ולא החלטות, גי זאת דרשי מהם. המושל השיב, כי הכוונה היא שהיהודים לא הסכימו לאותה צורה, שהוצעה על ידי השלטו־ טת. אגטון עטאללה העיר, גי איו זה נכון, ששני הצדדים לא הוכיחו בגרית י פוליטית. המושל השיג כי אמר "א הראו גגרות ל פוליטית‭. "‬ לאחר הודעת ר‭?5. ‬ושלי לחברי העיריה, שאל אותו מר ד. אוסנ!ר, מה עליו לעשות. המושל השיב: . סור לעירי. ־. וסגור את המשרד‭. "‬ד. _אוסטר הלך למשרדו לקח את גיירותיו ויצא. מר _ובסטר ייכנס כנראה היום לענודה. _יזוהי לשון המודעה הרשמית: הקהל יזכור אל נכון, כי _נ־21 נמארס 1945 הוצע למועצה העירונית של ירושלים בהתחשבות מיוחדת בתכונותיה המיוחדות ובמעמדה המיוחד של ירושלים בעולם, כי ראשות העיר תימסר לפי תור לחברי המועצה העירונית המייצגת את הדתות הנוצרית, המוסלמית _והיהוויח. ההצעה י הזאת לא נתקבלה ע"י שום צד באותה הצירה שהוצעה. בפרק הזמן שעגר ‭1x0 ‬

_ה־21 במארס לא הוכתרו בהצלתה כל _המאמצים שנעשו כדי להגיע לידי פתרון הבןיד_, הזאת והבעיות הקשורות בה, שיתקבל על דעת הקהל‭9?5. ‬ני התפטרות ומפני הפעלת סעיף 47 של פקודת העיריות אין עוד קוורום במועצה העירונית, ומנהל _עניגי הממשלה הורה היום בהתאם לכך לפי סעיף (א‭55(‬ של ד‭8, ‬קודה, שיש לראות את מועל כהונתה של המועצר. כאילו נסתיים. על 15 היה הכרח למנוי?ועדה לפי סעיף 61 של פקודת העיריות לשם קיום השרוחיס העירוניים הדרושים. ועדה זו תהא מורכבת כלהלן ‭8 :‬ר ג. ה, ובסטר, יושב ראש, ד"ר ג‭. '‬מק־קוין

טנהל השרותים הר6וא"ם‭_5, ‬ר ר‭. 6. ‬נ‭?. ‬רו_9 עתר למנהל של _האבודות -זבוריווז, נור ג‭. '‬א. הילטון סגן מושל מחוז ירושלים, מר ה. פ. ה. דיויס עוזר למזכיר הראשי. זקן השו6טי‭— 8‬ ועדת חקירה לאחר שנוצר המשבר . באדמיניסטרציה העירונית של ירושלים ולאחר שנתמנתה הועדה הזמנית שנזכרה לעיל מנה הוו מעלת!נתוקף הסמכויות שנתנו לו, לפי פקודת ועדות החקירה, ועדת חקירה שהחבר היחיד בה הוא כבוד זקן ד, שו‭-6‬ טיפ מר _ויליאם פיצ'גרלל_, שתפקידו יהימ לחקור ולהגיש וו"ח געגיגי האונזיניסזר_*־ ציה המקומית של ירושלים ולמסור ‭60‬ המלצותיו בניוון זה.