⁨⁨דבר⁩, 22 מרץ 1945⁩ — תור 0שולש לכהונת תש העיר ירושלים [⁨כתבה⁩]

תור 0שולש לכהונת תש העיר ירושלים

יהודי. מוסלמי ונוצרי‭-. ‬ שני ח3רימ ב

סופרנו בירושלים מודיע: ימועצת ע-־־ רית ירושלים התכנסה אתמול לישיבה בנשיאות טי ד- _אוסטר, גהשתת0־ת המושל. הוא בא בלוית קציגי המחוז י. קיסלוב _וג‭*1!21‬ טוקאן, שתרגמו ‭:;‬ת הו - דעת הנציב ודבריו של המושל לערבית ולעברית. וזו לשון ההודעה: הודעת מושל המחוז לאחר שהנציב העליון הקר את חוקת השלטון העירוני בירושלים ואחרי שהכיר את הצורך הדחוף לפתח את השלטון העצמי המקומי וליישב את בעיה הבט־ חית הנציגות של כל הענינים המוצדקיט של התושבים, וביחוד בקשר למשרת ראש העיר של _ירושליט — נתן לי את *ורא?ת רלק_^ך: א) 1א להודיע ל&עוצת העיד, כי הוד מעלתו החליט —בתוקף הסמכויות מ נוב־ עות מהתקנה _נוספר 2 של תקנת ההגנה {מינוי חברי מרעצה עירוניים‭. 1938, (‬ למנות מוסלמי כחבר _סלעצת העיר למו-

שב שנתפנה עם פותו *ל פוקטפה ביי כאלדי, וכן למנות שני י הברים נוספים במועצה, בההאט לסעיף ‭(5)8‬ של פקודת העיריות‭, 1934, ‬שני הברים נו&פים אלה יהיו אזרחים בריטיים בכדי להבטיח א‭1_, ‬ הייצוג המגע, לסי החלטתו של-הגי מעלתו הנציב העליון, לעניני מדיינת המנדט בעיר הקודש. ב) אחרי -שתואיל להודיע לחברי מוע־ צת העיר על החלטתו של הנציב העליון כנ"ל_, יליאל לבקש מאת חברי המועצה כי יגיעו לידי החלטה על קביעת שיטה של תור משולש שב_^וק&ו ימלאו א‭?. ‬ תפקיד ראש העיר של ירושלים מדי פנה בשנה חלי‭6'‬ות — חברי מועצה _מוסל־ ‭, 0*0‬יהזדים ? ונוצרים‭). ‬ראש העיר הנוצרי אינו צייד בהכרח להיות אזרח ארץ ישראלי‭:(‬ מידור זה יישאר בתקפו עד שיושג שלב מקף בפיתוח השלטון העצמי המ&וטי:

פים 7_מוע_$נד. מקד3 הגתיג שתי הבעיות: א) הסדר שלפיד תציע גל צדה ראש עיריה משלג, וב י ב) בחי - רת ראש העיר ? מבין העדות הנוצריות. תשמשנה _נלשא למשא ומתן נוסף בעתיד ‭... ‬המושל העיר, כי אמנם כמה טחב־ רי המועצהמושפעים גם על ידי חוגים שאינם -נגנים " עם תושבי _יוושליט, אן קרא לחברי המועצה "לגלות רוח שי ?מתינות, סבלנות ושיתוף פעולה" ולע - שות כל . מה שב־כלתם ללא התחשבזת עם מה _שאחרים שאינם מאזרחי העיר •עלולים להגיד או לעשות‭. "‬ הבעיה של ראשות העיר ירושלים היא אולי נראית בעיה מקומית בלבד, אד יאיז 0פק שאופן ישובה יתקפל בעו־ לם בולו כסימן לדרגת הבגרות המדינית שחברי המועצה הגיעו אליה. ת'טובח. ח_3לי המועצה תגתל גיומ גנתום דברי המושל נשאלו חברי המועצה, אס יש להם מי, לקעיי _לעגין. _זה - ביים היהודים הודיעו למושל, ג> זוהי _קאלה שיש להשיב ־עליה אחר התיעציר. עפ המוסדות המרכזיים של הישוב. המושל שאל אפ יתנו את _תשיבתם תוך ‭48‬ השעות הקרובות. התבוימ הודיעי , כי מאחד ־שהזמן הוא סוף השבוע, אי. אסשר יהיה לתת תשובה. מיד והוסכם, ־שהתשו - בה תהיה ביום ב' הבא. י אף _התמ־יס הערבימ הודיעו, כי ?ל>הם להתייעץ גט־ רפ יתנו את הת־שיבה_*

הבריטיים שי הנוצרים — נתי:י5 _גרימייפ ; _0ר א. אלמליח שאל א‭20, -, ‬יקל, א_6 שני ‭!7‬ווברים הנוצריס _הנלספים יהל*־ נ‭:1‬י _~ נים בריטיים או נו-צרים גרידא. ה4_ישל השיב, כי הכוונה היא שהשניט הגוסי פים יהיו נתינים בריטיים. ; בהמשך השאלות והתשובות אפי המושל שאס יתקבל _וזסיחע־ הנזיצע בהבר • _דאקוות העיויה_, א0שר. יהיה לדחות את ןןבחירות אף לאחר המלחמה. ‭!©‬עינו מוסיף: החלסת הממשלה _בעגץ ראשות העיריה, שציפו לה _זזז כמה, ניוך נה אתמול לאחר דחיות _ממושכתז. החלק הראשון של הודעת הנציב ל=_געל היא החלטה על הוספת חבר מוסלמי _במקוס הפגוח _מוסקפה ביי _אלכלידי _ישנ* הברימ נוצרים. אשר לשאלת הסידור _*ל ראשויג העיריה —־ הריהי הגעה, שוזהכ־ רעה בה :מסרהלידי החברים _היהודיפ _וחערבימ במועצה. חיהודיט _ריאיס . בהצעה בדגי ראשות העידיה קיפוח נזסף על הישוב בירושלים, המוגה שני _שלישיט של תושבי העיד וראשותו הועמדה על ידי גד על שליש. הישיבה עט המוסדות העליונים _תתקייט ד‭*, ‬ופ או מחי. י ה אוםטר ראש העירית. בפועל י בעתת הרשמי גוהייום חודשה . הפקוח! הטמנה _זות 0ך ד. אוספר כראש הע. ידץ[ ־בפועל.