⁨⁨דבר⁩, 27 אוקטובר 1942⁩ — חג השנתיים לסוללה הא''ית הראשונה לתותחנות נגד-מטוסית [⁨כתבה⁩]

חג השנתיים לסוללה הא''ית הראשונה לתותחנות נגד-מטוסית

ניופ אי ‭18, 10‬ היה יום חגה של _הקוללד. הארצישראלית הראשונה לתותחנות נגדמטוסית. בו מלאו שנתיים מיום _חיויפד הפול־ לה, אשר במשך זמן קיומח הוגיחה את גושר פעולתה בהגנה על חיפה וזנתה לדברי הערגה מטעם שלטונות הצבא. במסיבה מיוחדת אשר פודרה באולם ‭,, ‬המ־ גבי" חיפה ע"י חיילי הסוללה מחוך שיתוף עם הועד הארצי למען החייל היהודי ‭2 , ‬ויין המאורע נדיב הגיגיות ‭8'1‬מהה. נמעט‭—8—‬לבהאמ במסיבה השתתפו הבריגדיר, מ8קדי _חצ־ באי של מחה הצפון, סגנו, מפקד היחידה,

קציניה, סמליה וחייליה. כן הוזמנו והשתתפו בה ב"ג היחידות היקלליוח, י, א77רלת ההונלו_* בסביבות חיפה וב"ג הישוב ומופחת חיפה. את המסיבה פתח אחד הסרזינטימ של הסוללה, א1ר סיפר למסובים על דרכי הת־ _פתחותה, על גידולה, על עבודתה ועל חס־ קידיק. הוא הביע או?_התקיח, כי קפליזלה תמלא את התפקיד הראוי לח בהתהוות הגדודים העברים. י ברכה חסהולבנית הביא 60קח> החדש _*ל ה_3לוגד‭, 1‬אשר סיפר על החששות שהיו לו בקבלו את הפיקוד על היחידה, חששות אשר נתבדו בראותו את יעילותה, את בושר 6ע1לתה וליכודה הפנימיים. הוא יודע, גי החומר האנושי הטוב שבסוללה מעמיד בפני המפקד- בעיות קשות של גישה וטיפול אולמ, החומר הזה — הוא גם ערובה להצלחתה ולשמה הטיב של הסוללה. הבריגדיר, מפקדו הצבאי של מחו;הצ־ פון, הביע את שמחתו על שניתנה לו, זו

‭_5, ‬עם השניה, ההזדמנות לחיג את יום הולד־ תה של הסוללה. הוא אמר, גי קיא עוקב בהתענינות רגה אחרי התפתחותי) של הטיללה, יודע להעריד את הישגיה ויודע בי מילאה בעבר ותמלא גם בעתיד תפקיד חשוב בהגנתה _המיידית של חיפה. גן 0י8ר בהזדמנות זו, גי הוא נ8גש בימים אלה עפ אחד המבקרים _החשיבים מאנגליה, אשר ביקר בסביבות חיטז יסיפר לו, לשמחת המבקר, ני בהגנתה דיאוירית של חיפה לוקחת _הפוללה הארצישראלית חלק חשוב. ד. בורשטיין הגיא למסיבה אה בדגת הסוכנות היהודית והועד הארצי למען החייל היהודי. ד, וא איחל ליחידה. אשר היתי!ביז היחידות היהודיות הראשונות, שתזנה לראות גהתגלם ההתנדבות היהודית לצבא במלוא נוחה ויכלתי‭.. !‬ והזמרת _לוטח _לאופר הנהאמן רודנסקי עימו אח לומקימה 3י‭?<‬דאוי. יד, ם יקיריהם. בשירת ההמנונים נסתיימה המטיבה, אשר השרתה _שמחת־חג על גל המשתתפים בה.