⁨⁨דבר⁩, 24 ספטמבר 1941⁩ — האביחת העצומות של הגרמנים ומצב המערכה [⁨כתבה⁩]

האביחת העצומות של הגרמנים ומצב המערכה

באומ:

. לונדון‭23, ‬ (ר‭. (‬חציר הרוסי מאיסקי אמר היום בנאום בלו-נדון: בי לפי אומדנה זהירה הגיעו א בירות הנר־ מנים בחזית המזרחית, ל־3 מיליון איש בקירוב, הרוגים, פצועים או נעדרים; ובמשך שלושת חרשי המלחמה הושמדו. כ־‭8. 500‬ מטוסים גרמניים. בשליש מכל הצבא הגרמני הוצא ־ מכלל פעולת. " גורל האנושות למשך דורות רבים עומר עתה להכרעה בחזית לניננראד ובאוקראינה‭. "‬_אםטראטגים רבים חובבים מדברים בקלות על " הגנרל חורו‭"!‬ וחגנרל בו‭. "!'‬גישת שאננה זו יש יה סכנת " גדולה מאד. העם הםוואטי מעדיף לראות את העובדות כהויתן. אין ספק כי סובלת תבניתו הראשונה של היטלר ונכשלה מלחמת הבזק שלו ברוסיה. אבירות הגרמנים " קולוסאליות‭, "‬ _והמספרים שפורסמו . על ידי המפקדה הגרמנית לפני חמשה1 ימים מגוחכים בהחלט. ואף על פי כן — אמר _טאי־ סקי — נראה כי מנגנון המלחמה הגרמני עורנו חזק ורוסית שרויה במצב קשה, ואין להתעלם טרצינו-ת המצב.

הטכניקה החדשה של המלחמה החלישה בטירת רבה את השיבותם של גורמים כמו " גנרל חורף" ו " ננרל בוץ‭, "‬ ואולי הורידה אותם לדרגת קולונלים או . מאיורים. המלחמה- בחזת המזרחית ; לא תגיע לנקודת קפאון לא בסתיו ולא בחורף, ואין הרוסים תולים השקפותיהם בחשבונות מפוקפקים כאלת. גם לרוסית נגרמו אבלדות קשות: האויב כבש אזורים העשיתיים חשובים והרו־ כים נאלצג לפנות כמה וכמת בתיחרושה ויעבור זמן מה עד שיובלו להתחיל מהדש את מפעליהם במקומות החדשים. משום כך קשת לדומיה למלא את החסר עקב אבירות בתמרים. ולבן צריכים העמים האחרים _שותרי־ החופש לעמוד בפריז ולספק . לרוסיה את הדרוש לה. העם _הםוואטי זכאי ליהנות טשיתו‭*!‬ פעולה זה, כיון שהוא נלחם בגבורה — במערכת 11־ עומדים אנשים, נשים ואפילו ילדים — לא רק לעצמו, אלא גם לחירותם ובטחונם של עמים אחרים, שבודאי יבינו כי בשלחם מטוסים וטאנקים לםםס"ר חם _עתריב

למעשה לעצמם. בהמשך י נאומו הצהיר מאיםקי, בי הרוסים יילחמו עד טיפת דמם האחרונה נגדהפילוסופית הנאצית" ־המאיימת על כל " /האידיאלים שלנו. םסם"ר שואפת לאחות וידידו-ת בין כל העמים ולזבות הגדרת עצמית לכל עם ועם. בחוקיי חוקהו של _סטאלין ט־1936 חונטה לבל המיעוטים הלאומיים המרורים שברוסיה חופש נטו-ר להתפתחות לאומית. םםס"ר טיירה בעובדה, כי הסדר הפנימי- בכל מדינה ומדינה הוא _ענין הנוגע רק לה בלבד. בשאלת הדת אמר טאיםקי: " םםם"ר רואה את הדת כענינו הפרטי של כל אזרת‭. "‬ על ארי דעתם של רבים אין רודפים אה הדת בארצי, וכל אזרח רשאי להאמין או לא להאמין לפי צו מצפונו שלו. בסעי‭124_?1‬ של חו-קת _םטאלין נאמר: ‭,, ‬כדי להבטיח לאזרחים את תופש הטצ־ פי-ן מפרידים בםסם"ר את הכנםיה מהמדינה ואת בית־הספר מהכנםיה. כל האזרחים בני חורין להתמכר לפולחן דתי אי לנהל תעמולה אנטי־דתית‭, "‬ ־1940 חיו ברוסיה הםוואטית למע‭- ;-‬ לה מ־‭30. 000‬ עדות דתיות מכל הסונים, למעלת _מ־8000 כנסיות _וכ־60

אקף כמרים וכחני־רה. המאמינים ‭?*‬פ־ שים להתמכר לדתם, לחשתתח בתפילות, 1 לערוך טקס נשואי!בכנסיה, לערוך לויה לפי טקס דתי, לחוג את חתנים הדתיים ולבחור את מנהיגיהם כרצונם. הממשלה _הםוואטית אינה תומכת בשום דת אך מעמידת לרשות כולם, ללא דמי שכירות, בתים לתפילת ואו* משחררת את בתי התפילה ממסי המדינה. בת־ הדין _הםוואטיים מענישים את כל הפוגע בזכו-יות המאמינים. מספר התושבים הגדול ביותר שייר לכנסיה הפראווסלאוית, המתחלקת-כיום־ לשתי עדות ראשיות:הכנםית החדשה" והכנםיה ח־שנה‭, "‬שהשפעתה ‭. _"‬ עוברת _" לארצית אחרות, ביחוד לארצות חברית. החיים הדתיים בפסס"ה מגוונים מאד ואין שטים שום מכשולים בדרכן של העדות הדתיות המרובות. ? שוחררו רבבות אסירים לונדון, . (סט"א‭. (‬_טטוסקותי מודיעים על מתן הנינה ושחרור ל־‭-43. 000‬ עצורים ואסירים, שנ;דונו בשעתם למאסר אדטיניםטראטיבי!בין המשוחררים חללו 5000 יהודים בערך, הממש־ לה _הםוואטית החליטה לשחרר גם מסי פר גדול מבין הטרוצקיסטים, שרבים מהם יהודים. הממשלה שואפת באמצעים אלת להפגין את קשרי־האחדות ? והאחריות הלאומית בבל רחבי. רוסיה