⁨⁨דבר⁩, 14 אפריל 1941⁩ — חוזה גייסראליות פפס"ר—י‭_^_3‬ו רוסיה מנירה במנג'וקו ולפא‭—!‬במונגוליה־ [⁨כתבה⁩]

חוזה גייסראליות פפס"ר—י‭_^_3‬ו רוסיה מנירה במנג'וקו ולפא‭—!‬במונגוליה־

מוס ק ו ה‭13, ‬ (ר‭. (‬חוו־-נייטראליות סוואטי-יאפאני נחתם היום ב‭2-‬ אחה"צ. בסעיף 1 של החוזה מסכימים שני הצדדים לקיים ביניהם י-םי שלום וידידות ולככד איש את שלמות אדמת רעי‭. \!‬םעי1ל _־ 2 קובע‭., ‬ שאם אחד הצדדים ישמש מטרה לפעולה צבאית טצד טעצמח אחת או יותר, יקיים הצד האחר נייטראליות בכל תקיפת הסכסוך. סעיף 3 אומר, כי תהםבם יקבל תוקף מהיום שבו וישלם אישורו ע"י שני הצדדים _ויהיהי ב;תוקף במשך 5 שנים , ואחר כך יוארך אוטומאטית אם לא יודיע אחד הצדדים, שנח מראש, על רצונו לבטלו‭. !‬סעיף 4 קובע שהאישור ייעשה בהקדם האפשרי ותעודות האישור תוחלפנה בטוקיו. הצהרה ‭-. ‬משותפת שפורסמה בעת ובעונת אחת עם חתימת ההסכם אומ־ ?י דת. בי יאפאן מכבדת את שלמות אדמתה של הריפובליקח העממית מונגוליה, שאינה ניתנת לפגיעה, וברית הסוחטים _טכבדת את שלמות אדמתה של קיסרית מאנציוקו, . שאינה ניתנת לפגיעה. ראש ממשלת יאפאן, הנסיך קונויא, אומי בהודעתו‭-, ‬כי זח זמן טסויים נמשך טו"מ לשם שיפור יסודי ביח&י _יאפאן — הפולטים, והוא מסיים: הנני מאמי כי החוזה הנוכחי פותח ‭, ; "‬ תקופה חדשה ייהסי שתי המעצמות ויש בו משום תרומה גדולה לקראת שלום העולם. איז ל־ ספק, כי החווה ישמש :םיס לפתרון מהיר, בצורה ממשית, של השאלות השונות התלויות ועומדות ביז שתי המעצמות‭. " ‬

: מוסקות‭13, ‬ (ר‭. (‬מאטםואוק. _־! יצא הער: בדרכו לטוקיו, אחר חתימת _קהסנס , עפ נרית הסויאטים> הרכבת

חטראנסםיבירית עמדת לצאת בשעת ‭3 , 5‬ שעות אחר חתימת ההסכם, אך נסיעתו של המיניסטר נתעכבה בשל טקס החת־ והענינים הפורמאליים שברגע האחרוז. מאטסואוקה עשה במוסקו. - שיוע שלם. נוצרים 3ה‭*31‬גד אספו את 0130 הקנט ציריך (פאלקור‭. (‬בבר נמסרה הידיעה, כי שלטונות הכיבוש חגרפ־ •יים הטילו על אהת הקהילות היהודיות הקטנות בתולאנד קנס כבד באש_8ה ? "שיהודי המקום הסתירו טייסים ברי־ טייפ ועזרו להם לברוח מהולאנד‭. "‬ עתר, נודע. כי החלק העיקרי של הקנס נאסף על ידי התושבים הנוצרים ביניהם לבין עצמם ונמסר לידי הרב ה0קומי תוך הבעת אהדתה המלאה של _האוכליסיה _ה־ילאנדית ליהדות הנרדפת.

77 גרמניה בטוקיו מביא אתו משלחת מסחרית גנראל אוט ציר גרמניה בטוקיו, , -זר אתמול לבירת יא_3א ואתו מש‭- ;-‬ לחת מסחרית גרמנית. אגרת קיסר יאפאן אל פאטאן לונדון‭13, ‬ (ר‭. (‬מנהל עניני ‭. ". ‬צירות חיאפאנית מסד אתמול לידי אד־ מירא ל דארלא!אגדת מאת קיסר _יאפא_; אל המארשל פאטאן, המניעה את " הערכתו העמוקה ביותר‭. "‬ _נורואגיה - ריסיה לונדון 12 (ש, א‭. (. ‬משלחת מסחרית נורואגית, שהגיעה אתמול למום־ ק‭-, ‬ ־, חתמה על הסכם י מסחרי עם רופיה פרטים לא נודע. ־.