⁨⁨דבר⁩, 25 מרץ 1941⁩ — מטס‭8?*6‬קור.טל _מ0ו1יו ‭..*‬ אק לו שום תכניות,נוסע להסתכל‭!3,‬_אמי: בהיכרות אישית פ_&_ישה עם סי‭0!‬טא‭!19‬דקרי03י [⁨כתבה⁩]

מטס‭8?*6‬קור. טל _מ0ו1יו ‭.. *‬ אק לו שום תכניות, נוסע להסתכל‭!3, ‬_אמי: בהיכרות אישית פ_&_ישה עם סי‭0!‬טא‭!19‬דקרי03י

מ 1 ס ק י ח‭24, ‬ (ר‭. (‬לאחר שסעד על שולחנו של פוךשולאנברג בצירות הגרמנית ביקר מאטסו-אוקה אצל מולו־ טוב בקדאמל- פטאלי!היה נובח. מאטםו-אוקה השתתף גם במסיבה שנערכה בבית "ציר היפאני לדיפלו־ מאטים מהארצות שהצטרפו אל בדיה הציד‭. "‬ " •לפני בן שלח טאטסו-אוקי מתנות לפטאלין ולמולוטוב. סטאלי;קיבל מסך י_3א;י מחמאה ה־‭, 13‬וע־־י תמונות ציד, למולוטוב ניתנה. קופסת לאכה. טוקיו‭24, ‬ (ר‭. (‬בין יתד ביקו־ ־יו הרשמיים יבקר מאטםואוקה היום אצל חציר הבריטי במוסקוח, _סאר _סטא־ פורד קריפם, ואת ציר ממשלת וישי, 'אבו ‭, ;‬ סוכנות הידיעות הגרמנית מכחיש־

ידיעות שנתפרסמו בטלגרמות ־אומרה יי םאר _סטאפ־רד קריפם לא ביקר אצל מיניסטר החוץ היפאני. מוסקות‭24, ‬ (ר‭. (‬טטסואו?ח דיבר אמש בפני כתבי עתינות הו"ל ואמר:האינטרסים היסודיים של האומות " הם הם הקובעים את מדיניותן לאורך ימים, אך ההכרע־ בין שלום למלחמת יש וחן נופלות על פי היכרות י אישית‭. "‬עוד בספטמבר, אחר חתימת הברית המשולשת, הזמין אותו ריבאנט־ רו‭, 3‬בשיחה טלפונית, לבקר בבירות הציר‭. "‬לפני 8 שנים היתה לו שיחה ממושכת " עם מוםוליני, ונפגש גם עם צ_'יאנו בשאנחאי, אר לא נזדמן לו להתודע אל מנהיגי אומות אחרות. " מדיניות החוץ של יפאן תיסוב על ציד חחוזת -המשולש. וטבעי הדבר בי בתור מיניסטר החוץ _היפאני , אשר סייע בכריתת הכרית אבקר אצל המנ -

היגים הגרמניים. נסיעתי ?אירופח אינה ברוכת בשום מטרה מיוחדת. יתכן, שתהא לי הזדמנות להיות צופה מבחינה אישית־ במצב המלחמה באירופה המערבית‭. "‬ ועוד אמר טאטםואוקה, בי תכנית מםעיו אינה קבועה ומוצקת, אך על כל פנים אין בדעתו להשאר מחוץ ליפאן יותי מ־6 שבועות. ימוםקות גילו ביחס אליו רוב אדיבות והוא חית רוצה להת - עכב בה בדרכו חזרה ולהיפגש גם עם המנהיגים הםוואטייפ. שום סיור בשדות קרב לא נכללה עדיין בתכניותיו. אך חיה רוצה לסיי־ רם, אפ יחיה סיפק בידיו. בנוגע לנסיעת מאטםו-אוקח לברלין,

כותב העתונאי הצרפתי _פאדטינאבס: יש לקשר אח נסיעתו של מיניסטר החו י!ה-־&אני לברלין עם נסיעת מיניסטר החו" הסוואטי מולוטוב לברלין בנובמבר האחרון. היטלר ניפה אז לצרה את הרוסים להסבם המשולש, כד־ להניח את "יסוד לסדר החדש באירופה ובאסיה. הרוסים סירבו או לכבול את ידיהם במזרח הרחוק, וחת־ חילו- שיחות בין ־פאן וידית הסוחטים. אולם , הרוסים הציגו ליפאנים שלשה תנאים קשיפ מאד- ואלו י‭:?. ?‬ ‭(1‬ _. עצטאו-ה טיחלטת. למנג'וקו. ויציאת

היפאנים משפ‭(2;‬ החזרת מסילת הבר־ 1ל המזרחית‭(3;‬ החזרו;חלק מהאי _כחאלין. יהין בי התנאים האלה תזצנז ע"י _הדיפלומאטים הדוסים אך כאמתלא להתחמק מהשתתפות _מעש־ת בברית המשולשת. או-לם ברור _שהיפאנים חוששים מאד לעמדה הרוסית, כי בעיר _טיפאן עםו-קת במלחמת סין ומפזרת את כוחותיו!בדרום, ישנו ריכוז צבא

_בממי&לת _חס־ואטיפ מוסקות‭23, ‬ (ש. א‭(. ‬ _האדמייאל איפ_^קוכ נתמנה לראש מופקדת הצי. הוא גם אחד מסנני _קומיםריון החוץ _הסוואטי. האדמירל :ל־ שהיה ראש _טיס־יון לעניני הצי,

רום- גדול בצפון. ־ - מצד שני מעונין חיטלר בהפסקת היחסים בין יפאן לבין ארח'יב ואנגליה. צעד בזה. צריך לשמש, לדעתו, תשובה לאישו-ר חוק"בד והשאל'י. המיניסטר היפאני " ישתדל להשיג איזו ערבות מצד רופיה, אולם נראח בי _ה־טלר הנמצא עכשיו במצב מסוכן מאד, לא יו-כל לדרוש עתה דרישות נוספות מרוסיה.