⁨⁨דבר⁩, 11 אוקטובר 1940⁩ — UNKNOWN [⁨כתבה⁩]

ה‭1_\‬ ם‭. _‬ ‭)\‬יום • ‭.. ‬ ממשלת בולגריה נשארה עד כה נאמנה למדיניות השלוט וההבנה, שאותה היא מג־ קיסר‭-, ‬זה שנים. וגם עתה, אם כי היא מכירה תודה ל"ציר" _הפאשיססי על התערבותו לטובתה ־ בענץ דוברוג'ה. אין הכינון תודה זו מתבטאת ? למעשה אלא בהשתתפות בטקסי-ראו־ צבאיים של ה"ציר‭. "‬השתת־ פות כזאת אין בה עדיין כל רע ובלונדון. לא יתרעמו ביותר על בולגריה, שנציגיה י לקחו חלק, יחד עם נציגי ספרד והונגריה, במסקר הצבאי. האיטלקי האחרון . בפאדואיה, שה‭,, ‬מסמר'' שלו. עמד להיות, נאומו של _ביסוליני — אשר עליו הכריזו וברגע האחרון נוטל, ולא הושמע. אפשר שיש לו לדר צ'א יסוד וטעם להעלים, לעת עתה, את תכניות ה"ציר‭. "‬אך היטלר רוצה, כנראה, להשתמש בבולגריה כשוט נגד יון. רצוני להתעטף שוב איצטלה של "מגן המיעוטים" ולתבוע מאת יין את עלבונו של המיעוט הבולגארי המדוכא מזה, _כשמןסוליני מיצר. ב5ערו של המיעוט האלבאני שביון. מזה. יי י י ? . ¥ עם המצב: שנוצר ברומניה לא יפלא אט נשמע, אולי תוך מעת לעת;על ניתוק היחסים הדיפלומטיים של בריטניה. עם שהפכה ממשלתמש־ ממשלת אנסונאסקו‭", ‬ מר- הבטל" ממשלת , משמר הנפט‭. "‬בתפקידה זה היא. י מצטיינת בחריצות יתירה, עד שהיא א וסרת יצוא נפט לשום ארץ, חוץ מלגרמנית ולאיטליה. ומעכבת טלגרמות דיפלומטיות בריטיות. בתנאים אלה ק־איאבד וראי הציר הבריטי זמן יתר ויצא כנראה עפ חבר עובדיו ועם אחרוני הנתי־ לקושסאי נים הבריטיים. אשר עוד לא הספיקו לצאת את הארץ.

ו‭>?‬שר לרוטיה — הצבא האדום לא ינום. בעוד קומיסאר החוץ הסוואטי מכבד בנו־: כהותו משתה־מ&יבה בצירות היאפאנית במיסקוה, החלו תמרוני צבא מקיפים לאו־ י-חופי חים חשהור הסוואטיימ. בנמל רך סאואססופול נערכים. תמרוני הגיה ספני התקפות אויר. כל התמרונים האמורים בפיקודו העליון של סגן קומיסאר ההגנה, הגוארשאל בודיוני. ‭¥. -‬ המצב של "צפיה ערנית‭, "‬שנוצר בושינגטון עקב המתיחות במזרח הרחוק — בעינו עוםד. אין האמריקאים- נוטים להאמין למיניסטר־ החוץ היאפאני מאטסואוקה, הטוען, שההסכם המשולש לא בא מעיקרו אלא לטובתן של ארהיב ולשם שמירה על נייטראלייתן: מפני דורשי סובה כאלה אץ כל שמירה שבעולם יש כידוע. וביחוד יסוד _^חרדח ביחס מספקת, למצב בשאנחאי. הגדודים. הבריטיים הן הוצאו משם מכבר והשמירה של כל אזור הזביון הבינלאומי מוטלת למעשה על שכמם של 1600 מלחים אמריקאיים בלבד. לא נופתע איפוא, אם נשמע. י שהיאפאנים יעשו נסיון צנוע להשתלט על אזור הזכיון הבינלאומי בכוח אלפי החיילים שלחם המתהלכים באפס מע‭5>‬ה ברחובות הרובעים היאפאני והסיני ונפשם כלתה מזמן לנהוג ברובע הבינלאומי כבתוך שלהם ‭_— ?‬ ושוב ודאי לשם שמירה על נייטראליותה של אמריקה ‭" ... ‬ י . - . צ. ב.