⁨⁨דבר⁩, 19 אוגוסט 1938⁩ — מיכאל אלייניקוב 8 [⁨כתבה⁩]

מיכאל אלייניקוב 8

אתמול _נתקבלה טלגרמה ממקום המרפא _שאטוניכס שבצרפת על מותו חפת־ אומי של יו"ר ועד הדד הברט?מיכאל א _?י י;י ק ו ב, ממחלת הלב. הוא חלה לפני הצי שנח _51פי פקודת הרופאים ‭$03‬ י0_זף יוני לצרפת. כהוד_* ?וחצי בילה במקום המרפא רואיה ומשם נסע לסיום הריפוי לשאטוניכס. אתו היתה אחותו, הגרה בקביעות בשוייץ. וער הדו הכרמל החליט להביא את גויתו לקבורה בחיפה. אחותו הגרה אתו . בחיפה יוצאת לשם כך היום באוירון לשאמוני3ס. ? בהתקבל הידיעה נסגרו משרדי ועד הדר הכרמל ובטעות הערב נקראה ישיבת אבל של ועד הדר הכרמל. הכפיר את המנוח סגן יו"ר הועד א, פרידלנד. משרדי היעד יהיו סגורים כ?היום.

הציונות הרוסית _$ב־ח אחד מטובי שיירי מנהיגיה, עדי נדולתח ותפארתה מבפנים, וחישוב העברי החדש בארץ, וייחוד הישוב הצעיר בחיפה • ?טיב?אחד ממיטב בוניו, מיקירי הנאמנים לליכוד הישוב המתמידים ימן הספו-רים השוקדים על הבנין ועל הנידו?יעל הרוד!הטובה. עם התרחביתה של התנועה הציונית ברוסיה בימי. מ?חטת י העולם עלה כוכבי של מיכאל אליניקוב. הוא היה אז עורך דין צעיר, רב כשרונות וגרו? פיכו-ייפ בחרקוב. בז לאיש סוחר מםטו־ _^נסק אשר מעבר לתחום המושב, קיבל את חינוכי כגטנסיה רוסית _כוורינז'ש, והתחנך ע?ברכי הספרות הרוסית הפרוגרסיבית _והליברלית. סמוך לפרוץ הטל־ חטה נבחר לועד המרכזי ש?הציונים ברוסיה, והיה _מתלמידיו ש?המנוח

אידלםו;ועוזר קבוע ב " רזםויט" שלו. עם נצחון המהפכה וראשית חםתערותה ש_?התנועה הציונית על ההמונים היחוי דים בימי הבחירות לאספת הנבחרים הרוסית ולאםפת הקהלות היחידיות — נתגלה אלייניקוב במארג;הר. ־" ובנואם טיב וכקבדניט נאמו _זמ‭_-;‬כר והביב על הבריות‭-. ‬_ב־1917 נבחר לאספת הנבחרים. ובהתארג;מרבו הקהלות היהודיות כרוסיה והציונים קבלו בו את ההשפעה המכרעת, הועמד הוא, הצעיר, בן ‭, 37‬ בראש כי!יהודי רוסיה, כנשיא מרכז הקהלות. בו ־בהנהגתו קש. _־־ה תקופת רבה ההשפעה והזוהר ש?הציונות הרוסית בימי ק־נםקי. וכשנסתיימה הממחטה והצבוריות היהודית תלתה . את תקוותיה בועידת השלום, נבחר אלייניקוב, יחד עם המניח ד- _גולדברג וא- אידלםו‭, !‬_ויבדקו לחיים _אלכסנדר _גולדשטין וא?_יעזר קפלן — לשליחי יהודי רופיה _לועידת השלום, וזמן מה אחרי בן היה גם מזכיר ועד המשלחות היהודיות בפאריס. לארץ ישיא?עלה בשנת ‭. 1926‬_הת־ ישב בה־פה ומיד הפך לאהד מקברניטי הישוב היהודי החרש בעיר. דאגתי המיוחדת היתה נתונה _להדר הכרמל‭, !‬שהיה נשיאת זה שנים רבות. יחד עם וה היה חבר הוער המנהל ש?התבנית וחבר משפט חשלום, מנה' " הכשרת מפרץ חיפה" וא־ד המועטים אשר כל דאגותיה המריבות והמורכבות של העיר העברית הצעירה עמוסות על שכמו.

ואפ היפה מצטיינת ברוח השלום ובלי - כוד הבוהות ובתגבורת כיתות הבנין אשר בה — הרי זה לא כמעט נם 6רי נאמנותו, ישרי ומורשתו _יהטהורת של הציוני הנאמן והאדם היקר, שהלך עתה מאתנו בלא עת.