⁨⁨דבר⁩, 14 אוקטובר 1937⁩ — Untitled [⁨כתבה⁩]

לירות. סבא‭—;‬ השפעה פיזיקה על י-מצב ה־לבל־ . ־ארץ‭". ‬בטח אנו עמלים . •מתחבטים עד שמכניסים לארץ מיללו; קידות, והנח אלה הוצאו מתוכה במתי יד אחת ללא בל הברח. בפר-עבווה לנערים עזובים לבסוף בישר י. בן צבי על מפעל חדש שהועד הלאומי תחליט לגשת להקמתו והיא הקמת כפר עבודה לנערים עזובים על אדמת הקרן־הקייטת ליד גבת. ידוע מהו- מצבם של הנערים העזובים ושל הנדונים לחנ. ־ך במוסד הממשלתי בטול ברם על עבירות שונות. המחלקת לעזרה סוציאלית בהנהלת מרת סולד טפלה הרב־ בשאלה זו ולבסון* הביא־ הצעה לועה"ל והוא אישר אותה. המוסד יעמוד תחת פיקוחו של הועה"ל. המצב המדיני הנואם סקר את המצב המדיני בארץ, התעכב על הטארור בחדשים האחרונים ועל רצח אנדרוס -והשפעתו ועל השינוי במדיניות הממשלה, על המצב במחנה הערבי, התריע על חוסר פעולת מספקת לפירוק הנשק המסכן את מצב תבטחו‭, ;‬ על עניני עירית ירושלים ובו‭. '‬ אחריו הרצה ד"ר ב. _ג'וזף על המצב המדיני בארץ,

לפניה. יש בדו"ח שלח פרקים חשובים שידידים ואויבים יקראום בעני; וילמדו מהם הרבה. אתרי זח עבר הנואם אל שאלות התקציב שעל חלק מה‭);‬החינוך) הדו; האספה היום אחח"צ וליתר יהא צו־ ; רך להקדיש ישיבת מיוחדת. עמד על פעולות ההתאזרחות, א'טר על אף הגברתה בשיח האחרונה לא הגיעה לחיקוי הדרוש יחנה בזמ;תאחרו;בא־ שינוי נוסף לרעה. _השפיעה, כנראה, הצעת החלוקה. יש להדגיש כי אין לזאת נל הצדקה. יהא עתיד הארץ אשר יהיה - ברור שבכל הדיונים ובפרט בחקירה החדשה העומדת ?הת־ לויים על ידי הועדה החדשה יחקרו ויניאו בחשנו!את מידת התאורחותנו. מחובת הצבור להמשיך -ולהגביר את תנועת ההתאזרחות. היציאה לחוץ לארץ כתופעת שלילית ביותר בחיי הישוב בחרשים האחרונים ציי היו"ר את היצי‭- ;-‬ אה בהמון לטיולים _ולבקורים בחו"ל. מעריכים ‭20, 000-2'‬ יהודים יצאו השנת את הארץ והוציאו שם קרוב למיליון

תקציב החבול‭—. ‬התאזרחות‭—. ‬בפו ־8בודה לנ3רי0 עזובים המצב המדיני נ_8ח-

אספת הועד הלאומי שנפתחת י־11 בירושלים היא רבה־טשתתפים. אולם קרן היסוד מלא. נובחים רבים מבאי־בוח הקיהלות והמועצות _הטקו־ טיות ובאי־כוח מוסדות לאומיים. אל שולחן הנשיאות ישבו חברי הנהלת הועד הלאומי וכן מ. _אוסישקין_, מ. סטילנםקי, חברי המשלחת של הועד הלאומי למועצת הסוכנות האחרונה, ד"ר ב. ג_'וזף (ט"מ מנהל המחלקה המדינית של הנהלת הסוכנות‭, (‬הרב עוזיאל וד"ר עליאש. ישב ראש י. ב ן ־צ ב י, שפתח את הישיבה ברברי אזכרת המים ללוים _אנדדוס. הדברים נשמעו בעמידה: אנדרוס הקריב את חייו בעד שלום הארץ. נפל על משמרתו בהיותו נאמן לתפקיד שתוטל עליו להשלטת הצדק _והבטחון בארץ. יהי זכרו ברוך. כן הקדיש י. ב ן-צב י דברי אזכרה ליו"ר הועדה המלכותית לורד פיל. לא כולנו מסכימים למסקנותיה של הועדה _שהמנוח עמד בראשה, או־ לם אנו מעריכים את הרצון הטוב והכשרון שבהם חדרה הועדה בעומק השאלה ואת ניתוחה הנאמן של הפרובלימה אשר לא עשת־ שום וערה