⁨⁨דבר⁩, 10 פברואר 1937⁩ — תל־אביב שנת ? ישיגו/ [⁨כתבה⁩]

תל־אביב שנת ? ישיגו/

07ו>גת העירית היום ב־‭. 5. 30‬על . ־פרק: הווה בית _החלוצות שלהמזרחי '' גמר ב:י!מרגע ‭; "‬ בפינת הרחובות אחה"ע _ובכפור אי־ ; 'טור תכניות בנין;שאלות בנין ערים; אישור חוזימ מכתב מרבו־הםוחרים ; בקשר עם ריבוי העסקים. שנעה לפטירת רוו לונו ז‭:"‬ חיום ב־4 יבקרו את קברו של המהנ־ דם דור לרנר יו"ל (בבית הקברות הישן) המשפחה, הידידים וחברי המנוח. הקמת הליגה הימית הישיבה -הראשונה של מועצת " הלי־ גח הימית ביום חי עברה תוך השתתפות ערה של בל הנוכחים. סומנו דרכי _הפעוטה לעתיד הקרוב. הנואמים, מכל שדרות הישוב, עמדו על החשיבו-ת של התחלת בעולה מידית שתקיף את בל המוסדות הימיים הקיימים ותגש לפעולה רחבת לשם חפצת רעיון הים בארץ _ובגובה. סומנה _פען. לח בין הארגונים הספורטיביים, ארגוני הנוער בכ־ ? לל, הצרכים להרחבת הפעולה הימית בכללה -ושכלולה. הוחלט :לחתהיל בתעמולה בתוך בל שדרות הישוב. _למזכירות הזמנית נבחרו פ. גורר חובסקי, זאב הים, זיליסט, ר"ר לובמן, עו"ד _סרלין, ד. _פלורנטין, מדת פליקס וי, שריר. המזכירות כבר ניגשה לפעו-לה והתקשרה עם הסתדרויות וארגונים שונים לשם רכישת חברים. בימים הקרובים תתקיים אסיפה פומבית גדולת להסברת מטרת הליגה הימית, _קונצרט רביעי למנויים מטעם סני‭*\‬ _הפועלים של התזמורת הא"יית — ביום א י. מכירת כרטיסים בודדים לא תהיה והקה?מתבקש לא לפנות לועדת התרבות בעני!זה. סמינריון ‭,, ‬דערנ" הערב ב־8 במסעדי!הצמחונית רה' ברנר ‭, 2‬יוסף _בדםלבסקי: היהודים בארי!ישראל בתקו&ת והערבים. _בסניןן הגננות מחר _ב־8 בערב, בגן חרוגמאי, פגישת גננות ת"א וסביבותיה. ד"ר שרה פאיאנס־גליק תרצה ע?המשחק החפשי וערכו בג. ; בין התפרים - באספה כללית של התפרים הובע הצורך לשים מחסום למצב הפרוע וה־ ירוד במקצוע בשל הורדת מחירי העבודה ע"י התפרים הבלתי מאורגנים. הוחלט _להכניס _רגולציה במקומות ־עבו דה, לסדר מפקד של בל התפרים ולחלק את מקומות - עבודה בין בל החברים המאורגנים. בנית העם ?הערב ד"ר ‭!!-‬לט: פסיכולוגיה. _; שכונת טונפיפץף הערב ב־8 בקלוב ויצ"ו הרצאת מרת ברלוביץ על ‭" :‬ כיצר _להשתמש במיצי ?פרי הלר כמשק בית‭. "‬ במוסרות _ונהסתקןףות — השעורים להשתלטות לרופאים — יחיו במגן דוד אדום. ירצו;תר ופי ש. צונדק ‭7—6-0‬ בערב;ד"ר ל. רריי מ־‭8—7‬ בערב ור"ר ה. ברלין _מ־ ‭— . 9—8‬ הורי ג\ היידימ כ"ר, רחוב די־ _זנגווי — מתבקשים הערב בי8 לאספה על כוס תה. — _בסניף _הטןרינ‭—!‬ העיב י־‭8. 30‬ בביה_"ט התיכוני למסחר הישיבה השלישית בסמינריון לפדגוגיה רפואית ‭'. ‬סוציאלית, בהנחלת טרופי פ. _שניאורסון. אחרי ‭8. 45‬ לא תורש־ הכנימה, ‭1, —‬י\ הרופאים — הערב ב־‭8. 30‬ בבית הבריאות באולם ההרצאות אספת ?חברי סנט* תל אביב של ההסתדרות הר&ואית: א) הצגות חולים, ב) הרצאת ד"ר ח. שטיניי‭:;‬ חילון!של הפרוקטוזה.

• _התתאוותור* בשכת ההתאזרחות" שהוכרזה מטעם הרבנות _" הראשית בשבת פי חרוטה _ינא־ טו בכל בתי כנסיות על ערך ההתאזרחות. ועדת ההתאזרחות פונה לכל מסדרי אםי&ות, כינוסים ומסיבות עונג שבת בשבת זו, שינאמו בפני הנאספים על החובה הלאיטית להתאזרח. כל תושב תל אביב, הנמצא בארץ שנתיים ויכול להתאזרח, נתבע למלא חובת לאומית זו. ?נט‭. 3. ‬ת"א ובאגודות — ישיבת ל0כת העבודה נדחית — לרגל מושב מועצת יהחסתדרות. על המועד יודיעו. — באגודה פועלי העור — דרושים סנדלרים לכל מיני עבודות. המעונינים יכנו לבית ברנר, חדר 19 בכל יום מ־‭9—8‬ בבוקר. — באגודת פועלי המתכת — הערב ב־‭7. 30‬ בבית ברנר חרר 24 כינוס דחוף של ועדי הפועלים במתכת (גם שרברבים וחשטלאים‭:(‬ המצב באגודה, דו"ח ממקומות העבודה, פעולותינו להבא, \ שונות. לרגל הכינוס יהיה הקלוב שע"י 1 ־אגודה _סיגוד. — באגודת פועלי העץ — הערב כחדר המזכירות ישיבת ועדת הבחירות למועצת האגודה. — בי!עובדי הרפואה — הערב :־8 בדירת האגודה (אלנכי ‭(72‬ ישיבת ועד האגורה, ב־‭, 9‬שם, ישיבה משותפת ע0 ב"כ ארגון רופאי השינים. — אספת, אחיות — ביום אי ב־8 בערב באולם בית ברנר אפפה כללית בהשתתפות ועד האיגוד־ וב‭'"‬כ ט. פ, ת"א ש. פרידמן ת. שדת. על הפרק: שאלות ארגוניות. — תזמורת מי הרי ס של ועה"ת‭—. ‬ הערב מתאספים באלנבי ‭. 72‬חמנדליגות כ‭7. 45-‬ יתר חבלים ב־ ‭— ; . 8. 45‬ _גוהיוץר ההרצאות על חוקי ה חסרות ‭\\‬זב\לי‭— -0‬ מטעם הסמינריון לפקידי הבנקים תיפתח הערב ב־‭8. 30‬ בקלוב הפקידים, רחי מונטי. פיורי ‭. 25‬ המרצה — _העורך־דין י. לוין, היועץ המשפטי של בנק אנגלי־־פלשתינה. אה־ רי כל הרצאה שאלות ותשובות. הכנים־ לשומעים הקבועים וגפ לשומעים אד־ י במ_^־גת פועלי ארץ ישראל הערב ב־8 בבית ארלו-זורוב אספת תא הטייחים: דין וחשבון ממועצת המפלגה. באותה שעה, שם, אספת תא ־כופפים, בחפועל" — הערב _ב־‭8. 30_"‬ בייתהפועל" ישיבת מזכירות אגודתידידי " הפועל ‭— . "‬ מתקבלים חברות " וחברים חדשים לסקצית האופניים. להרשם בכל 'ערב אצל החי זנדבנק. — כל החברים נדרשים לסדר את פנקסי החבר לאסיפת הכללית, בליל ן שבת. מחלקת המסים מקבלת ט־6 עד 10 יערב. ? בספורט היום _ב־3 על מגרש ‭,, ‬טכבי" תחרו-ת כדו-רגל בין הבטליון השני נורט־ סטפורדשיר לבין נבחרת ת"א. ב־בי&ה" חיום ב־‭"3. 30‬ -באולם מוגרבי הצגת "קשה להיות יהודי" לתלמידים ולנוער. ב‭8. 30-‬ הצגה עממית של " הדבוק‭. "‬ תיאטרון " סרן" לרגל מועצת ההסתדרות -המתקיימת באולם " ־פועל‭, "‬החוג נחמני ‭, 4‬דחתה הנהלת ‭,, ‬_םדן" את הצגת _" _שלי־שלך, שלך — שלי‭/'‬ שנועדה להערב. ההצגה — במוצ"ש. הכרטיסים י שנמכרו כוחם יפה. תיאטרון עניי הערב ב־8 ההרצאה הראשונה בממותה שליד התיאטרון העברי על " נשימה ונשמה בריבוד" (מהמחיזור " המבטא הנכון על הב&ה'י‭. (‬המרצה: אברהם שקלרש. אחרי ההרצאה הרגילים. מנחלת התיאטרון מסרה את הנהלת ?עסקית למר ז. סופר. נעשות הכנות להצגת ‭,, ‬ק_*סר ג'ונם‭/'‬ מאת א. אוניל. הודעות — באבטובו-סהמעביר" מספר 1 או ברחוב אלנבי " אבד אךנק חום ובו לירח וכקח קטן‭2, ‬ טבעות, עט נובע וכלים שונים. להשיב לדבר" או לרחוב מכבי ‭, 13‬לגבאי. המשיב " יבוא על שברו מכתבים: למ‭-. ‬ ב. לזבניק, לד"ר _גרינ־ שפון, לט. ברסלבסקי — שמורים ב‭,, ‬ד־ בר‭. "‬ נמצאה תעודת התאזרחות על שם שמריהו _הליוי (לפנים מל_^וי‭. (‬לקבל במערכת בשעות הערב. — נמצאה חבילה. לפנות לש. שכטר נוה שאנן, רח' ראש פנה ‭. 26 ‬