⁨⁨דבר⁩, 27 יוני 1936⁩ — הודעות הממשלה [⁨כתבה⁩]

הודעות הממשלה

הורעה רשמית מספר ‭:140/36‬ (נתפרפטח ביום ו' _ב־‭2. 30‬ אחה"צ) מחת ‭_>0!7_>‬י‭:0‬ בחצות הליל בערך ירו במת יריות מבית הקברות _נבי־ דאוד לעבר מלון המלך דוד, תחנת הרכבת ובית הדפום הממשלתי. הצבא והמשטרה ענו באש. לא היו אסונות. _, הבוקר ב־‭, 6‬בערך, תקפת כנופיה :דולח של ערבים מזוינים ברובים קבוצה של קוני (ו' קמוצה) הטלפון שלזוח במשטר צבאי ליד כפר עין סאנייח י נדרך _ידושלים־שכם. לאחר‭-. ‬ ח_5יפת יריות במשך שעת גםונה , הכנופיה לגבעות. חלסטים נשאו אתם 3־4 מבני חבורתם שנפגעו. הצבא עודנו רודן* אחרי _הלסטיט. י אמש היתח חליפת יריות בי!הצבא והמשטרה לחבורת ערבים מזוינים בקי-

לומטר ה־18 בכביש ירושלים־יפו. כל תחנות השאיבה של צינור הטיס מראש העי!לירושלים עובדות עתה בלחץ נורמלי. אתמול אחה"צ ירה ערבי כמה יריות בפועל יהודי בפרדם סמוך לפתח־תק־ יח, כשנתן לו מים. היהודי לא _־ נפנע, נאסרו 2 ערבים חשודיפ. רבבת הערב של חיפה־ליד נתעכבה חלילה לרגל תאונה רגילה לשתי רכבות משא ליד ראש־העין. כל הנוסעים ירדו. אחר כך בשהובלו הקרונות הריקים בחזרה ירד הקטר ושני קרונות מן המסילה לרגל קל קו_?הקו סמוך לכפר ג'ניס. חייל אחד ממשטר הצבא נהרג בירידת הקטר מהפסים. אחרי זה נתקפה הרכבת ע"י קבוצת ערבים מזוינים שברחו, כשאחד טתמ נטצע ע"י המשמר ונתפס, הנהג והמסיק נכוי קשה. חייל אחר ופועל רכבת אחד נפצעו.

החוז \ז‭\\_55‬ . • על כפר קאברי הוטל עונש קיבוצי בפך 80 לא"י ונגבה במומנים. נתברר שארבעת ערבים נהרגו בתי־ נרה שחיתה אמש ליד כפר עקרבח. לי7 חאן _לובאן נפצע ערבי מזוין ע''י משמר הצבא. אמש היו יריות על המשטרה בשכם, ברמת הכובש ובברכור. 2 פצצות נתפוצצו בלי גרום נזק סטור לתחנת המשטרה בצמה.

הורעה רשמית *םפר ‭/ ::141/36‬ (נתפךסמ־ כליל שבת‭26, ‬ ביוני) ‭. ;‬ הנציב העליון מודיע נצער‭;, ‬כי . איש ? הצבא _פולטראם מגדודצ_&שייר‭_^, ‬נפצע בעת שירדת תרכב ת מעל הפסים ליד בפר נ'יגיס, מת מפצעיו, הנציב־ העליון מודיע בצער בי נהג הקטר של אותה רכבת שנכוח ברותתין מת טפצעיו. • ‭. . . ‬ אי!ידיעות על טקריפ אחרים מאן . התפרסמה ההודעה הרשמית טפי ‭. 140/36‬ הערבי שנתפס במ_^ום ירידת הרכבת‭-0-‬ו(ל הפסים ליד כפר נ'ינס מת. מפצעיו, י הודעה ן0_מית ק_&פר ‭::142/36‬ (שודרה ב־‭2. 30‬ אחח"צ‭27, ‬ ביוני) חזזוז ירושלים: אמש ירו על רבבת שנסעה טלוד לירושלים בעברה ליד דד־א־שיך. המשטר השיב אש. לא היו אסונות. מחה הדרום ‭? . ‬ . אמש הוכרז בפעם הראשונה מצב מייחד בעיר לוד. ו:אפ־ רו 26 אנשים שהפרו את תקנות המצב

המיוחד. 2 פצצות גרמו _נזק־מה למסילת הברזל ליד מנדל־נד. הנזק תוקן מיד. כן גרמה פצצה נזק קל לנשר בי] חברון לירושלים. טשמר-צבא פצע אמש ערבי שלא ציית לפקודה לעטור באיוור מסילת _הברןל יפו־לוד, במקום שעליו הל המצב המיוחד. • - בהודעה הרשמית מספר 141 נאמר, כי נהג " הקטר שנפצע בשעת ירידת הרכבת מעל הפטיט _*יד כפר נ'ניס מת. לאמיתו של דבר מת הטסיק, אבל הנהג. חולה אנוש. 0ח1ז הצפט‭-. ‬ אתמול אחה"צ ירהלז _כנופית ערבים מזוינים מן המארב ע_5 משמר צבא ליד אזה. המשטר השיב

בירית והטית ערבי מזוין ברובה ואשח שתיתת עם החבורה. היא מתה. נאסרו 2 לשם חקירה. אטש הקיו_* הצבא בשרשרת את הכפר קלקיליה. אנשים ניסו לברוח ולכן נאלץ הצבא לירות‭1. ‬ נהרג, ־ 2 נפצעו. 4 נאסרו. אצל 3 מהנאסריט נמצאו סכינים ורובים. אתמול אחה"צ ירו ערבים על אוירונים שעקבו אחרי תנועותיהם באיזור _אווךקלקיליח. האוירונים תשיבו בי* ריוה. סבורים שהסבו אבירות. בחיפה נאסרו שני אנשיפ שפיווו מסמרים ועוד אחד שזרק פצצה של* נתפוצצת. . ערבי נאסר ליד נאזאזי ובידו רובה וכדורים.