⁨⁨דבר⁩, 19 אוגוסט 1935⁩ — י קיר אטום [⁨כתבה⁩]

י קיר אטום

הכנסות הממשלה השגה ‭5. 450. 000 —‬ >א"י, הוצאותיו ‭3. 200. 000. —?‬ לא"י. ההבנות עולות _ב־2 _מיליון לא"י על המשתר. ‭4?'4‬ מיליי!לא"י עודף בקופה. ‭")‬דבר" גל' ‭. (3095‬ ב‭.. ‬ משרדי הטחון בנצרת. מם ‭15 6/50. ‬ ביולי ‭, 1935‬ ־ לבי הועדים: נהק‭, ?‬קבוצת השרון, קבו‭!?‬ת עינות, י קבוצת גבת, קבוץ _17_ך _ יד, קבוצת ? גנינר‭.. ‬ ־ ‭. \ ??:‬ בקשר עם הבקשה מיום ‭, 10. 2. 35‬ אשר הנשתם לחוד מעלתו הנציב _העליון בעני!סלילה כביש בי ! גניגר לנהלל _נצטויתי _להודיעכם, כי _הממשלה דנה באהדה בדבריכם, אבל מסיבת הדרישות המרובות כעת מכספי הצבור -לצורך סלילת דרכים, שחשיבות!קורמת, מצטערים, כי אין תקוה, שבקרוב יהיה אפשר למלאות את בקשתכם. (חתום‭:(‬ מושל נפת נצרת המנתב של טשדהי הטהוז בנצרת הוא התשובה לתזכיר שהגישו המש־ קים הנזכרים לנציב העליו!בקשר

עם סלילת כביש גניגרנהלל. ואנב, התשובה ניתנה לאחר צפיה של חמשה חדשים. ובכן, הממשלה דנה באהדה. אנו חייבים להאמין בכך, אף על 2י שאהדתת היתירה _לענין זה הביאה אותה לידי אמירה, " שאין תקוח כי בקרוב אפשר יחיה למלא את בקשתנו, כי התקציב הממשלתי עמוס דרישות לצורך סלילת כבישים‭. "‬ אחה, פה מסכן התקציב, שבמשך השנה האחרונה אפריל ‭— 1934‬ טרם 1935 עלו הכנסותיו על המשוער רק בשני מיליון ל א " י, ומה מסכנה קופת הממשלה, שיש בה של ריוח נוסף נקי בסכום ‭2_^‬ מיליון לא"י, " שאין בכוחה לעמוד בפני ההוצאות לםלי-לת דרכים לישובים המנותקים במשך חדשים רבים בשנה מכל העולם. ארבעה מש־ קיט- שישובם מגיע כיום לשבע מאות נפש משוועים זת שנים באזני הממשלה, מבקשים את עזרתה בסלילת הכביש ואינם נענים. לא הועילה גם ההתאמצות שעשו המשקימ האלון למעלה מכוחותיהם: הסכמתם להשתתפות במחצית הוצאות הסלילה‭-. ‬והממשלה אוטמת את אזניח טשטוע. ובשל אטימת אזנים זו — מתעכבת הת-

פתחות המשקים, נפסקת התפתחותם של ענפי המשק באין אפשרות להמציא בחדשי החורף את התוצרת העירה; נגרמים הפסדים עצומים . למשקים בשל חומי דרך, האנשים והבהמות מתענים בענניים שוקעים במשך חדשים בבוץ ונפלו גם שני קרבנות ארם, שלא יסולאו בפז. אתרי משא ומתן ארוך עם השלטונות המקומיים, שנסתיים ללא תוצאות הגישו המשקים האלה תזכיר לנציב י העליון. מתוך תקוהשיש טע לזעקה ז* וייענה לה‭. -, ‬שיבי!שבשעה שאוצ־ ךות־הטטשלה מתמלאים מיליונים הב־ אים מידי הישוב היהודי לא ייתכן שלא לקיים דרישה אלמנטרית של בביש לארבעה משקים המתפתחים והולכים וחנה התשובה — כלומר שוב קיר אטום.

נוכח יחם ההתנכרות כזה ילררישו־ תינו- ותביעותינו לא ייפלא כי מתגברה האמונה באמיתות השמועה, כי יש ויש המעונין להכשיל במזיד ובכוונה את מאמצי־המשקים בענין הכביש, שיש החושש שמא עלולה סלילת כביש _נניני — נהלל לגרים _הפםר־מה לנצרת, שיש יד המעונינת, בשל חשש של הפסד מרומה להקריב עניניהם וגורלם של המשקים העברים, ושהיד הזאת מכשילה כל הצעה הבאה מצד המשקים לשלטונות, כל פניה ובקשה שלהם. ואם יש חתירה בזו, _ הרי נשאה עתה נ-רי. השובת הממ - שלה הפעם ברורה מאד ואינה נשמעת לשני פנים: ‭,, ‬א י ן תקוה שבקרוב יהיה אפשר למלא את בקשתכם‭. "‬ כלומר אל תשלו את עצמיבם, אה הכביש שלכם לא נסלול.

ובינתים החורף מטשטש ובא. טלאי פחד וחרדה פוגשים אנשי המשקים את ימי הנשמים המתקרבים, בי יודעים הם שיהיו אלה חדשים רבי סבל וענויים לאנשים והפסדים עצומים למשקים ומי יודע, כמה קרבנוו_* י אדםידרשו מהם עד שחמטש?ה תענה סוף סוף לדרישתם. האמנם נגזר על המשקים האלה להפסיק את גידולם י והתפתחותם ולהתנסותשנה, שנה ביסורים שהתנסו בהם עד כה?האטלם אזלת ידם להושיע?האם לא י"נלו מתיך עמידה עקשנית ומתמדת על דרישתם ובעזרתם הנמרצת של מוס־ תת הישוב להבקיע את הקיר האטום הזה של אדישות והתנכרות? יתאזרו נא המוסדות ויעשו חובתם. ' י . י . ח. ג.

⁨לחיצה על "ביטול" תעצור את ההדרכה. לחיצה על "אישור" או בכל מקום אחר תמשיך את ההדרכה⁩

⁨להסתרת חלונית המידע או התאמת את רוחב הצפיין⁩

⁨להגדלת הצפיין⁩

⁨להקטנת הצפיין⁩

⁨מעבר לגיליון הקודם⁩

⁨מעבר לדף המידע על הכותר - לצפייה ברשימת כל הגיליונות⁩

⁨מעבר לגיליון הבא⁩

⁨צפו בתוצאת החיפוש הקודמת⁩

⁨חזרה לרשימת תוצאות החיפוש⁩

⁨צפו בתוצאת החיפוש הבאה⁩

⁨לחצו על הכפתור הימני של העכבר ועל ⁨מאמר⁩ כדי לצפות באפשרויות⁩

⁨הפעלת מצב QA⁩

⁨לגזור חלק מהעיתון⁩

⁨זום אין ⁩

⁨זום אאוט⁩