⁨⁨דבר⁩, 13 ספטמבר 1934⁩ — 3_קמק [⁨כתבה⁩]

3_קמק

מפעל או&ישקץ החי מסחרי נשלח מטעם _ועדת־חמפ־ על למשקים, כדי לועזוב בארגון הפעולה. בכל מקום נענו האנשים בעין יפה. ככלפורי_'ה _יבכפר־ברוך השתתר' חת' מסחרי גם באספות כלליות וסיפר על דרכי המגבית. בעפולה נבחרה ועדה מיוחדת מטעם מ. פ. עפולה שביקרה בבתי -העוברים ואספה את ?התרומות. יש לציין, שחוגי כעלי־הי־ תים בעיר. כמעט שלא השתתפו במפ־ על אוסישקין‭, "‬ ־ ־כי מגבית מטעם " הצי יונים הכללייםלא היתת פה. גנבה _שנגלתת אור יליום אי‭2, ‬ בספטמבר, נגנבו 7 שקי הטיט מחצרו של ש. שניפר בתל עדשים. הםרגינט _גרשובטקי והשוטרים מעפולה שיצאו־ לפי העקבות מצאי כמחצית ־ ־ הגנבה ־ בכפל כסלות. מחנה ישראל המלאכות הראשונות הנעשות כמקום ע"י " פועלי אגודת ישראל" הן: חרישה‭', ‬סיקול • וסלילת הכביש. את 400 דונמים כרי. שנשארו מהחיכרים הארעיים חורשים‭--‬ב בהמות. נרכשו 2 זוגות סוסים ועגלות. את יתר ע_6טחי האדמה חורשים בטרקטור. השרות זרועים אבנים ומלאכה חשובה נעשית ע"י הפועלים _המםק־ לים אותם. במו כן עוסקים בסלילת כביש שיחבר את הכביש הראשי של כפר־תבור לנקודה. •נגמרו . המדידות ונעשות ההתחלות להקמת בנין בן ‭. 2‬ קומות — דירות לפועלים חמתישבים הראשוניט. _לפי שעה שכרופועלי אגודת יש- " ראל" כיה והצר בבלפוריה שנעזבו מבעליהם. הם משכימים לבוקר ישעה י 4 ומשלימים בבית־תכנסת המקומי את " הטנין" בימי הסליחות. מלבד עבודתם כמחנה ישראל חפ עומקים

ד, הולך יוה נא הח י שטעון קושניר עזב את עבודתו במרב!החקלאי (מחלקת -מושכות) ושב למשקו בבפר־יחזקאל- הח י יעקב אודי יצא מנהלל לעבוד במחלקת המושבות של המרכז החקלאי. נפרד הח י מ. אקון אשר שימש _מןביר מרכז בבלפוריה במשך 5 שנים עזב את משרתו ועבר לחיפה. מעל לוח־ המודעות של המושב מתנוססים _דב־ רי־חפרידה שלו ושל משפחתו למושב ואיחולים למצוא בקרוב מים בשפע.

שאלה פוינציפיונית לפני 8 שנים הביא חכי לאחת הקבוצות בעמק את הוריו. לפני . שנה עזב החבר את הקבוץ והחורים נשא־ רו כתוכו. מקבוץ דרש מהחבר להוציא את הוריו ב_. עת יציאתו הוא, אך תשובתו היתה שאין אחריות הוריו ?עליו, _מכיון שה ם עומדים ברשות עצמם 'לגמרי. תביעת הקיבוץ הגיעה למשפט־החברים בחיפה, שקבל את דעת החבר. בית דין־העליון של ההסתדרות דן כערעור הקבוץ ובא לידי מסקנה, כי החורים שהובאו לקבוץ כזכות ילדיהם אינם נעשים חברי הקבוץ. הם מקבלים* דירה, כלכלה וכו י רלו בזכות ילדיהם. על החבר שעזב את הקבוץ להוציא את הוריו אתו. _כשהריורים עזבו לפני רה"ש את י המקום, קיים בחם הקבמ מצוות ‭.. ‬הענק תעניק‭... " ‬