⁨⁨דבר⁩, 13 ספטמבר 1929⁩ — תליאביב- [⁨כתבה⁩]

תליאביב-

המנה הממשלתית לפליטים המזון -חנית!לפליטים טטעס הממשלה, חתל מיום אתמול, ניר‭["‬ געי!יפה מבחינת הכמות ואיכותם ע‭5!‬ התמרים. הקבלן המספיק את המזון מטעם הכימשלח הוא ם_2יניי, האננלי _כעל טסחד המכולת הידוע. הוא טרם סידר מחסן מיוהד בת"א, ואתמול עוד היה קושי לפליטים לחשי: את מנתם. חושבים, כי בימים אלה יהוקן הטעיות. מאות אחדות של פליטים מקילים את מנותיהם באמצעות מגונה עם. מעירים שהשומן תנו טועט מאד _ברקימת ליק להגדיל ‭!<‬ת _מכסתו. ?וזוהי רשימת הטרי המזון לנפש: לחם ‭500 —‬ נראם ;בשר ‭;35‬ירקות ‭;200‬ תפוחי אדמה 50 עד'טים או פולים או אורז או נריסי ‭'. ;‬טבולת שועל 80 המאה או גבינה או ריבת 70 מלבד ‭, ;‬ י "ט_45ו!_שמבסתר, רק 20 נראס;כ‭1!‬בר ‭-;30‬מלח ‭;16‬ תח 10 זיתים 30 דגי לכס או טרדי!שליש או הצי ‭? "— ' " ;;‬ י הקופסה ;הלב מטוםר חמישיתקופטי‭. !‬ גם אחרי 1ה תמיכה זו קשה, במובן, מצבם של הפליטים באין פרוטה מזומנת להוצאות חוץ ממזון, ואת החסרון הזה יש למלא בהקדם. בין _הפליטים י מחטת הצפיפות ויתר קשיי הדירה מתגלות מחלות שונות בין הפליטים וילדיהם. " הדמה" סידרת ביקורי רופאים במרכזי הפליטים והוסיפה בבית החולים גטה מטות לילדיהם החולים.

משפטי הימים האלה אתמול -נתקיים _דומשך חקירת הדין סל חד _דאנוך, שערכי מאשים אותו בפציעתו. נשמעה עדותו של הק־ עי/ _נאבייח נאצר, שאמר בין יתו־ ידבריו, גי בשעות ‭4— 1§‬ אחת"צ ביום 25 נאב;_וסט (יום א י , שבו היו ההתנפלויות) היה _המצב _בטאנשיה (נוי) שלום) קשה. הוא עצמו מנע את הערבים _טההנפל. הערבים היו _כמוגנים לרצוח. לעומת זה ע'טו היהודים דושם כמגי־ נים על עצמם. חקירת הדין של דור ראנוך טרם נגמרה. בענין שני הצופים הערבים יהושע םובול מוסר לנו בענין שני הצופים הערבים שהקצין שיו?והשופט לואיק ציינום לטובה על עזרם לקצי] שין* לעצור אה ההמון הערבי המתפרץ אל -שכונת ברנר. י. ם‭,. ‬מתושבי הסביבה נמצא במקום המעשה כדוצי שעה לפני בוא המשטרה ונם ראה את שני הצו־ פים הערבים, אבל לגמרי לא _כטשקיטים ומעכבים את הקהל הערבי. ואדרבה, לפי בל הסימנים — את קול דבריהם אי אפשר היד, לשמוע מרחיק — חיו הם בין המעוררים וקוראים את ההמון לפעולות ורק התערבות הקצין שין* והשוטרים אשד אתו השפיעו עליהם שיעי מידו פנים כעוזרים למשטרה‭-. ‬ם דחפו ‭*!‬םנם את הרימון _אחדונית לעיני שיח, אולי כדי שלא יתנפל על צר זח של השכונות העבריות. ראיה לדבר: חיה שם זק!ערבי אחד שהתנגד להתנפלות _ושידל את ההמון הערבי, כי יחדל, וראינו, כי רוגזים כנגדו וכאילו מתכוננים להתנפל עליו. לא כן כלפי הצופים. לא ניכר כל אות של אי רצון נגרם.

משפטים רגילים השופט צ. הרכבי _טסר אתמול לביה"ד המחוזי, לאחר חקירת הדין, את האחים אחמד וז_'אבר אל־רעי פלחים צעירים מקלקיליה בהאשמת נסיין לרצח, על _פצעם בפגיון את _טחמוד ברכאת בן כפרם בסכסוך בס1ז קטן, בעסקי אבטיחים. חילופי שופטים השופט לואיק יוצא היום מיפו לצפת לנהל את החקירות שם, וביפו יבוא במקומו השופט םטאבם.

הועדה המשפטית שנתמנתה בהסכמת ק־והנח"צ לשם טיפול בחומר המשפטי של המאורעות בת"א ובסביבה, תשב מהיום במשרד התאחדות בעלי תעשיה, רחוב יהודה הלוי ‭, 26‬ טלפון ‭. 530‬ שעות העבודה: ‭; . 6—4 1—10‬ ?כל המעונינים מתבקשים לפנות מיד, בלי דחוי, לועדה הנ"ל, היות והזמן קצר. במשרד החקירות של משטרת המחוז שטענו, כי הקצין נאביה נאצר אינו עכשיו אלא אחד העובדים במשרד החקירות, בעוד שהנהלת המשרד היא בידי הטיור לוםי־סםית. תנועת החרם ביפו הסוחרים היהודים ביפו מציינים, כי אתמול רפתה למעשה תנועת יתחרט מצד הערבים, אם כי בחו-גי נוער. קרביים עוד נמשכת התכונה להגביר את החרם, מציינים עוד, כי ההלם הוא בעת טצוה שהחזיקו בו נוצרים יותר טטושלמים, משום החלק הגדול של הנוצרים במסחר ובמלאכה יעיר. ביקור מפקד משטרת א''י בת"א אתמול ביקר ביפו ובת"א מפקד המשטרה בארץ ישראל, _קולוניל _טאברונודאטו, שחזר בימים אלה מחו"ל מחופשתו. שכונת בית וגן אנשי ‭,, ‬בית וגן" טרם שבו אל שכונתם ונהפוך הוא, יש מהם העוקדים לגמרי את דירתם לת"א.

טס שלטים ממשלתי הממשלה התקינה תקנות לתליית שלטים _זטולעות מחוץ לאיזורים העירוניים, שבחם ענין השלטים מסור לעירייה או למועצה יחטקוטית. לתליית שלטים דרוש יחיה רשיון ממשלתי שנתי וטס יגבה מרשיו!בזח בסכום 200 טיל לכל מטר אורך של השלט. בתי המרקחת הפתוחים בשבת ארש, אלנבי, פנת תירקו‭;[‬_עקיבאםוז נחלת בנימי‭27!‬ שלוגר הרצל ‭; . 16‬ השבת אבדה לפני כחודש ימים אבד פנקט חבר מספר 1429 ע''ש _יחיאל אורנשטיין. — לש. יבנאלי איבד באחד ממשקי העמק 2_נקם־ כים קט‭. 1‬מוצאו מתבקש מאד להחזירו ל " דבר‭. " ‬

חלוית עצמותיו של השופט נופך אתמול אחח"צ נתקיימה הלוית עצמותיו של ד"ד "צחק גופך שהובאו ממקום _טותו מפאריס. משטר בבור נתל של ‭-. "‬וטרי ת"א הלך לפני הארוז שהובל באבטו־ מוביל. נסכ־תו לתהלוכת האבל משום טח גמ קבוצת " ברית"א"ס שנפש הקהל סולדת למראם. זר הפרחים מטעם המשטרה נשא עליו כתובת ;לאחד העמלים " למען יצירה משטר עברי בארץ‭. "‬ על יד ביתו של המנוח הספידו ה י רוקה, מ"מ ראש העירית על יד ביחב"נ הגדול — הרב עוזיאל ‭; ;‬ ע?יד ביה " משפט חשלום הממשלתי, שבו -עבד המנוח הרכבי בלא יאות במשך . בית קבע משפט | שנותיו השלום האחרונות העברי ‭— —‬ ד השופט "ר ש. ;קיר רוזנבוינ | !ובב. י. ת הקברות ‭—. ‬ פרופ' ב. בילוקובםקי _ובאיקוב. | נדחתה החגיגה מטעם אגודת " ההבראה" (עזרה לעובדים ‭' |‬ הולים כרוניים ומבריאים) שנועדה ליום א‭15, ‬ בספטמבר | , נדחית לרגל המאורעות. כל אלה שקנו כרטיסים מתבקשים לשמור עליהם. י לקט . ארבע קומות. הבנק השני 'יבת"א בן 4 קומות — הראשון הוא " פלטין" — יהיה בית פינםיוק ברחוב הרצל, שעכשיו מעלים עליו את הקומה הרביעית, למרות התקנה הרגילה בת"א לא לבנות יותר םשל'ט קומות. ברשימה הישרה. בעלי דפוסהשחר" ‭" —‬ ה"ח וקםלד _וריבלין — שלמו _לפועליהם את שכרם המלא בעד יטי _יהםאורעות שבהם בטלה העבודה. קלוב ‭,, ‬המ5ניי פתוח יכל יום משעה 4 עד ‭6. 45‬ אחה"צ.

הודעות חםו"ל של ה " היינט" בורשא ה"ה _פינקלשטין מבקשים את קרובם חיים וגולדה מולאק, שגרו בזמן האחרון בעין זתים על יד צפת. הם מתבקשים לפנות לטובתם לב"כ ה " הייגט" י. טריואקם, תל אביב, ת. ד. ‭. 373 ‬

⁨לחיצה על "ביטול" תעצור את ההדרכה. לחיצה על "אישור" או בכל מקום אחר תמשיך את ההדרכה⁩

⁨להסתרת חלונית המידע או התאמת את רוחב הצפיין⁩

⁨להגדלת הצפיין⁩

⁨להקטנת הצפיין⁩

⁨מעבר לגיליון הקודם⁩

⁨מעבר לדף המידע על הכותר - לצפייה ברשימת כל הגיליונות⁩

⁨מעבר לגיליון הבא⁩

⁨צפו בתוצאת החיפוש הקודמת⁩

⁨חזרה לרשימת תוצאות החיפוש⁩

⁨צפו בתוצאת החיפוש הבאה⁩

⁨לחצו על הכפתור הימני של העכבר ועל ⁨מאמר⁩ כדי לצפות באפשרויות⁩

⁨הפעלת מצב QA⁩

⁨לגזור חלק מהעיתון⁩

⁨זום אין ⁩

⁨זום אאוט⁩