⁨⁨דבר⁩, 10 מרץ 1927⁩ — מה סרה בירושלים? ?ג*ר 1 הישוב ‭>>?>."‬ו‭-1‬ הגירוי הענרי ויירו בירו-- דים ‭>>... . .‬ גדול ‭". .. .‬ של ו [⁨כתבה⁩]

מה סרה בירושלים? ?ג*ר 1 הישוב ‭>>?>. "‬ו‭-1‬ הגירוי הענרי ויירו בירו-- דים ‭>>.. . . . ‬ גדול ‭". .. . ‬ של ו

תותה עיטר שלים בטני חיצאוח הרשמת _הבוהריפ. שהיא למעש. ־?גם תוצאת הנחירות עצמן, לעירית ירושלים. לא ברור םה קרה כאן, אולם הכל _יידעיט _ומרגיזים, שמי שהוא הנחיל _פטלה ליהדות הירושלמית והפך איתה _בטתכיץ למיעוט קטן וחלש, עוד לפני זמן טד, להטנו על הנחירות לעיריה, כי ראיגו את הרקבון הרנ ואת ק0וח לכויותנו נעיריה הממונה;עיר לפני למן מה האמנו נישין ונצדקתן של בחירות אלו, שתקנינח לכל תושני העיר לפתיים את חלק6 הצודק בתו ך

העיריה-ועתה כולנו עומרים מאוכזבים ומיואשים מכל רנר הבחירות האלו. עתה עולה חלקנו בין הנוחרים, ולטינך נ8 נין הנבחרים, טבלי שים לב למסטר _המשתחטים בבחירות בטועל רק לשליש. _נרשטי רק 1300 יהודים לעוסת 2600 לא יתורים ‭1600)‬ מושלמים ו־1000 נוגדים‭, (‬והנםיון הוכיח, שאין נל תקוה לשנוי בפרופורציה זו כמשך ימי הערעור המעטים!שעודם ברשותנו. יוצא שבחירות אלו מקניה לנו אותה _הטרוטורציה. שנקבעת עיי השלטון הצבאי בעירית הטטונה לטני כשמונה שנים, נשער, שמסטר היהודים

בירושלים היה כמעט החצי טטסטרם עיזה‭20 000. ‬ יהודים ומעלה שנחוסטו בירושלים מאז אינם קיימים לנטרי לגני •נחירות־ אלוי לטני כשנה נא ועד העיד לטני המושל םטורס בדרישה להגדיל גאהר את טסטר היהודים נעיריה הטמונה — שלשה במקום שנים. סיר ר. םטירס הכיר בצדקת הדרישה, אם כי רחת את הגשמתה טטאת הבחירות הקרובות. יש בבחירות . צדי המעונין, שמס־ טר הנבחרים יהיה 10 ולא ‭-12‬ שיחולקו למושלמים ‭, 4‬ליהודים 3 ולנוצרים 43 אם הממשלה הטלא את רצונם של אלה, יצא כי ‭26 . 000‬ יהודים >לטי הט0־ קד _מתרע־ט) שטלטני 8 שנים, קבלו נימי _השלטין הצבאי _ביאוח־כוח גדולה

יותר באוטן יח0י מאשר ‭48 000‬ יהודים ננח־רות ענשיו, עוטרים אנו כולנו והמהימן מת קרר. כאן. איך נהיה כדבר המשונה הזה?ידוע. שחוק הבחירות לא _ס־טק את ר1וננ1 ונלחמנו נגדו. אילם האם החסונה המתמיהה והטעציבה הוו היא כולד, הוצאה מהחוק הלה, החל נם על שאר ערי הארץ‭8, ‬ו שמא יש כאן _הוסטות מיוחדות ודרכי דנשםה ופירושים מיוחדים, שהמציאם מי שהוא כדי להשיג את התוצאה הרצויה לו בירושלים דוקא? שלשי, גורמים נקניעת טסטר בעלי זכית הנחירה: מס העיריה, טפ ונתינות ר. תו*ביס. ניחם לפ60ר הורקי טש־יטי טס העיריה היה ידוע' שתעיריר. הקודמת גבתה את המסים בעיקי מהיהו-

' וחלק . שאר החושבים, ניחור המושלמים, לא שלם במשך כל השנים אף סרוטי. אחת. מתיך ההכנות לבהירות היד. הדבר מוכרח להתגלות, אם כי נזהרו עד היום מלפרסם את הטסטרים האסתיים. רתברר, כי בעלי זכות בחירה, מבחינת מסי העיריה, יש קרוב ל־3000 יהודים, _נ־1200 נוצרים ורק נ־550 מושלמים. אלה הם מספרים שהוכנו עיי הטקידים הערבים _שנע־ריה ויש סוברים, שמסטר היהוריט נרול טזה. על משלטי הטס השני, מס הממשלה על נכסי דלא ניידי, יש לנו מקור נאמן. העתונות הערבית, _פיספה, _שטסטי היהודים ששלמי נשנה האחרונה מם ורקו בירושלים מגיע ל־‭, 1700‬ המושלמים 690 ונוצרים ‭. 350‬מבלי להתחשב, איטוא, עם הרוב המכריע שיש ליהודים בין _תישבי ירושלים, ולא־ חר הוצאת השכונות היהודיות והנבלות אחיות, מראים מפטרים אלה שנתאשרו

8ח1ת או יותר _פטקירות שונים, כי טסטר בעלי זכות הבחירה היהודים _טנ־ע ל־4700 בערך לעומת 2800 גא יהורם. והנה דנורם השלשי- ההתאזרחות. ידוע שיש בינינו בספר הנון של נתיני _חו־ל. שאין להם זכית נהירה. אוים נל נגזים את מספרם. נזכור שירושלים אינה כערי העליה _חל־אביב וחיטה. עיקר ישונה העברי של ירושלים הוא םלטני המלחמה, שברובו התעהמן נשעתו, יש נ6 חלק גדול מבני העדות הםזרחיוח, שאחוז אורחי הארץ ניגיהם נרול הרבה יותר. מאות משטחות הימנים הם אזרחים לטי , החוק. נס םס8רם של אלה שהתאזרחו בשנה האחרונה הוא חשוב וניכר, אם כי אין לנו _מסטייס _מוסמכים לנקרי. וערה ההתאזרחות עיכה מפקד בנמר. שכונות ועברה מבית לבית ומצאה, שנערך קרוב לחצי תושני העיר הט עותומנים. וטהחצי השני, כ ‭24 000‬ תושב או כ 6000 נתי אב, התאזרחו עד עכשיו נערך כ 4000 ויוצא אם כן שרק נ 20 אחוז מיהודי ירושלים נתיניס זרים. אם נוסיף על אלה עור 5 אחוז ונמצאנו לגל הדעות קיוניס למציאות,

א־לם שאלת הנתינות אנה רק שאלתנו אנו. נין המושלמים יש דנים שבאו לירושלים בשנים האחרונות טענר הירדן. מסוריה, ניחור מאזורי המרד, ממצרים ומערב, ולכל אלה אין זכית בחירה, כי אינם נתיני איי. העתון . אל־ _ניאפעד, אל־ערביר‭/, ‬ בהביאו את טספר טשלטי מס הוירקו בירושלים, איטר, כי מטםטר המושלמים יש לנקות כ 15 אחוז נתינים זרים. היש לנו צורך בעדות טובה טוו? אולם רנ מזר, אפילו בהשואה ליהירים, הוא מסטר הנתינים הזרים בץ הנוצרים. במספר 1200 משלטי מם העיריה הנוצרים כלולים רנרמנים יושבי

העיר, הפקידים האנגלים המיונים, היונים וכוי וכוי. אם לנכית את כל אלה הנתינים הזרים האלה, ישארו לדעת דגים, לא יותר ט ‭500-600‬ איש עותו - מנים בין _הניצרים. זוהי המציאות. אטשר להתוכח על טרפ קטן ביחס למספר זה 8ו אחר, כי לדאבוננו הסרים אנו מספרים דנים מתוך בקיר ראשון. יש מעונינים הטצ־ ניעים אתם נס בטני מוסרות רשמיים חשובים. אולט ניפידם —כל הדברים האלה הם מבוססים _ובדוקיפ יפי‭. !‬ובכל חריפותה נשאלת השאלה* איך קרה הדבר _שנםקים ‭850 - 900‬ נוצר ם בעלי זנות בחירה, אחרי נכיי טסטר נתיני חוץ, נרשמו כבר יוחר ט ‭. 1000‬במקום 1060 מושיטים לערך, אחיי נכוי ני1יני

חוץ, נרש5ו כבר ‭. 1600‬ובמקום 3500 יהודים, אחרי נכיי 25 אחול נתיני חוץ, נמצאו בעלי זכות בחידה שהוכנסו לרשימות הנוחרים רק פחות ם ‭.. !?1300‬ הן נטרח האקטיביות שלנו. שאמנם לא רנתה רםעם, אץ אני _ניפליט _עכ־ט מהערבים ונס הגנת החוק וסדור זכות הנחירה אינני משוללים ייתר מאשר אח־יט, ומנץ בא ההבדל הענקי רזה? כדי לענות על שאלה זו הכיחי למצוא באיזה דרכים . הגשימו־ _*ת החוק על הים6ות־ו, תקיניו ופירושיו, עד כרי ת־צ_8וח . רצויות־ אלה של סע־ט יהודי קטן ובלתי מסוכן בעיר הבירה. עדיין לא עכר הז6ן להוציא מסקנות _גזעשיות מכל אלה, י י שומטן