⁨⁨על המשמר⁩, 12 דצמבר 1969⁩ — 3 מיגים סוריים הופלו בלורבת דמשק; מטוסינו חזרו בשלום [⁨כתבה⁩]

3 מיגים סוריים הופלו בלורבת דמשק; מטוסינו חזרו בשלום

מאת כתבנו הצבאי שלושה מטופי־מיג פורייפ הופלו אתמול לפנה"צ, בקירכת דמשק, בקרבות א ווירעפ ' מטופי היל־האוויר הישראלי. הפוריפ הודו בהפלת שלושת המטופיפ - זאת מאחד שלא הצליהו להעליפ את כשלונפ מעיני תושבי הכירה, דמשק, שהזוקרב־האוויר כ !י 3 חמו י י מג ג? גות הכתיפ. כל המטופיפ הישראלייפ הזרו כשלופ לכפיפפ. י'

מטוסי חיל־האוויד הישראלי — כך מסתבר מהודעות שונות — שלטי בשמי דמשק וזרעו בהלה ומבוכה. התפוצצויות אדירות זיעזעו את הבתים. הסורים ידעו לספר, כי המטוסים הישראלים אף תקפו שדות־ תעופה. גם כתבי סוכנויות הידיעות מדמשק מסדו על כך, אך דובר צה"ל הכחיש דבר זה. נראה, כי מטרתה של פעולת חילהאוויר הישראלי היתד. להרתיע את הסורים, חמנסים לחמם לאחרונה את ־גבול ברמת־הגולן. פעמיים תקפו השבוע הסורים טרקטורים אזרחיים ישראלים, שעבדו באיזוד דאפיד. אם בפעם הראשונה, ביום ב', חצליחו לפגוע בכמה כלי־עבודה, הרי שלשום ספגו הסורים מכת־אש נמרצת וסבלו נזקים ונפגעים. אתמול בבוקר, בסביבות ‭11. 30 ‬ לפנח"צ, באו במגד מטוסי ח"א הישראלי במטוסים סודיים, דרומית־ מזרחית לדמשק. מטוסי־הקדב הישראלים פתחו ברדיפה אחרי מטוסי האוייב, ובקרבת דמשק השיגום. בקרב זה הופלו שלושה מטוסי מיג סוריים - 2 מסוג מיג־‭17‬־ ו1 מסיג מיג־ ‭. 21‬ יתד המטוסים הסד דים נמלטו בהשאירם את הבירה "ללא כיסוי". המטוסים הסורים, שהופלו באש תותחים ובטילי אוויד־אוויר - התרסקו בקידבת דמשק. לפי ההערכה הם נפלו במרחק של ‭10־5‬ ק"מ מ־ בירת סוריה. מדיווח הטייסים הישראליים מסתבר- שאחד המטוסים נפגע וטייסו נראה צונח: מטוס שני התפוצץ על הקרקע, והשלישי התפוצץ באוויר. טייסו נראה צונח. מאז ה־8 ביולי לא היו מיפגשי־ אוויר בין מטוסים ישראלים וסד דים. באותו ־ום הופלו שבעה מטוסים סוריים. חיל־האוויד הסודי התחמק מםיפגשי־אוויד. אולם אתמול נלכד והוכה. עד לאתמול הופלו - מאז מלחמת ששת־הימים — ‭11 ‬ מטוסי־מיג סודיים ואתמול עלה המספר ל־‭. 14 ‬