⁨⁨על המשמר⁩, 20 נובמבר 1963⁩ — ללמד פיזמןה מעל הגד [⁨כתבה⁩]

ללמד פיזמןה מעל הגד

!ךןבשת מדענים מן וזממץ-לטי. א|זיקה במכון וישמן, שמה לח לממרה ללמד את מדעי-הטכע ב• אמצעים החדישים, ומפשיט *פוש• טש עתה כארה''כ ובאירופה — לימוד כפיוע הקרנה מעל הכד. פטרה זו נסתייעה עתה עם בואו שי פרופסור אורי הבר-שיים _ איש רחובות. העושה מיסטר שנים בשסח זה בארצות-מרית. פרוט' הבר-שיים הביא באמתחתו סרטילימוד מדעיים. בהקרנת הבכורה חזו העיתונאש, שהתמנו במיוחד למכון וייצמן. סופ' עמוס דה-שליס, מנהל ה-מכץ-לטיזיקה מסר, כי בשלב הראשון יוקרנו סרטים לימודיים אלה אחת לשבועיים באולםרקם" " ביד-חיים-וייצמך, בפני עובדי• " המכון. אך כוונת היוזמים היא להחדיר תכנית-ליפוד בסיוע הקר-נה־על-הבד גם אל הכיתות הגבוהות של בתי-הםפר התיכוניים. פרוס' הבר-שיים מנה את יתרי. נותיה של דרך זו בהוראה; אין היא באה כתחליף להסברי הפורד. ולעבודה במעבדות, אלא מוסיפה עליהם וממחישה יותר את החופר הי־־כודי. ־תרוני של הסרט הוא בכך, שאפשר י י תת בי תצלומים מעדשת המיקרוסקופ, וניתן להחיש או למיס את התהליכים לצורך ההתבוננות. כן נותן הסרס-הלימתי אפשרות להכיראישית'' מדענים בעלי-שס, " מהם חתני פרס-נובל, וללמש תווזומפיהם", משל היו מורים " ככיתה. ־ש דבר־ם במדע, שהם ידועים- " נב"דועים לאנשים יביס. אולפ ה־ שעים, פרם ראו את הידוע להם , נ־סו :"ם — אמר פרופ הבר-ש"ש. ־אהד ' מן הדברש הששים הא. יה 'יקדש הסרס הראשון, שיוקרן :אולםויקס'' ביום ה' הקרוב. " הסרט השני יקרין תוכנית למ;נדסיש, כשייכת בהייצאות — על :זרימה הרערבלית. כן יוקרנו מרדם על מכאניקה! עי גל• חשמל על גל• חיפר. אחרי ההסברים הזו הע־תוגאיש :סרשון הדן בפערכות-יחוס. 'ה-וסב-ר בצורה חייה את ההבדל בין , קידית-מבס שונות בהערכת תישנות טבע. את לווי ההסברה בסרט , ותגיב שני פרופסורים מאיניבר• ויסת טורונטו. ע. ק8לן