⁨⁨על המשמר⁩, 17 אוגוסט 1959⁩ — אלמוגי במ. פ. חיפה: ההלוואה לבן־החש היתה סיבוך... [⁨כתבה⁩]

אלמוגי במ. פ. חיפה: ההלוואה לבן־החש היתה סיבוך.. .

חיפה, יום אי. — פרשת המענק בסך ‭830‬ ל"י , שלפי עדות של מזכיר סניף ההסתדרות בחיפה תחתית, שמסר בוועדת החקירה בפרשת ואדי סליב, ניתן מ"משעך לדוד בךהרוש, יו"ד ארגון ליכוד עולי צפון אפריקה, שימש נושא לבירור, אשר מסקנותיו הובאו הבוקר לישיבת מזכירות מ. פ. חיפה. אנשי מפא"י במזכירות, שלא יכלו להסביר את העניק, סתרו את דברי העד בוועדה, הודו כי זה "היד. סיבון־ ונשאר סיבוך" וגילו ערבוב תחומים בין מפא"י להסתדרות.. .

"נתן בינתיים לבן הדוש את הסכום ממקורות עצמיים'/ הוא סירב לפרש מד. כוונת "מקורות עצמיים" ואסר: "העניין תלוי ועומד". י. אלמוג י ניסה לפרש, כי אחרי , שנתברר אופיו של האירגון לא ה־פנו למשעך כדי לממן את ההלוואה.. . — " נכון שהיה בזה סיבוך ונשאר סי־ " בוך" — ציין י. אלמוגי, באמרו כהוא וחבריו מסתייגים מהענייןאס " מישהו רוצה לקשור אותו להסתד־ רות".. . כן העלה נימוק, כי שחל הוא עובד חדש בהסתדרות.. . נציגי מפ"ם ואחה"ע במזכירות לא קיבלו את ה"הםברים'' האלה, אולם באי־כוח מפא"י סירבו לאשר הצעת גינד לפעולת משה שחל. קשריפ שנותקו.. . בעדותו לפני ועדת־ההקידה בפרשת ואדי סליב אמד משה שחל, בי בפגישה אתו ביקש ממנו בן־הרוש תמיכה כספית. — חשבתי, כי זד, יפרוק את המתח והשגתי לו הלוואה מ"משעך בסך ‭830‬ ל"י לתקופה ארוכה וב־ תנאים נוחים — אמד. לא דיברתי אתו על התנאים להתזדתה. למעשה קיבלתי את ההלוואה על שמי. הבטחתי שכל אדם שיפנה נשתדל לעזור לו. חשבתי , כי באמצעיתו אוכל להגיע לאנשים אחדים. אחד כך ביקש בן הדוש להסדיר לואת עניין החנות שלא יצטרך לשלם דמי מפתח לדשות־הפיתוח. כן ביקש משכורת כעסקן, ללא הגדרת תפקיד, כדי שיוכל להיות פנוי לענייני האידגון. דאיתי , כי הוא לא הכתובת הנכעה וניתקתי את הקשרים אתו — אמד משה שחל.

הפרשה הועלתה במזכירות על ידי י. ילון וי. קוגביםר (מפ"ם). בישיבה קר דסת הוטל על א. עשת, מזכיר המועצה בפועל, לחקור בדבר. היום הביא א. עשת את מסקנותיו. ההקצבה - לא ממשען" " א. עשת אמד, כי הכסף בא לא ע"פשען". בן־התש בא בדברים עם־) סזכיר םביף ההםתדמת בעיר התה־ תית משה שחל לאחד שהוקם ארגון ליכוד עולי צפון אפריקה. בן הדוש אמר. כי הארגון נמצא במצוקה כספית (י. אלמוגי "תיקן" אחד כך, באמדו כי הכוונה היא שבתוך הארגון נמצאים אגשים, שהם במצוקה כספית"... ). שחל פנה אל הממונה עליו א. גלאזד, מרכז מחלקת השכונות במ. פ. חיפה, שאמד כי צריך לתמוך באיועון כזה וכי הפקוד היחידי ל־ דעתו יכול להיות "משען". גלאזד התקשר עם חבר הנהלת "משען" בחיפה א. גרודנאי , שהסביר, כי יש להגיש בקשה בדרך הדגילד- גלאזר הבין אז, כי אין לז סיכוי דב לקבל הלוואה פ"פשעך — אמר א. עשת (מכאן יש להסיק, כי גלאזד נתכוון לקבל את ההלוואה שלא בדרך הרגילה! — הערת כתבנו). על כן לא פגי• ל"'פשען". הלוואה ממקורות עצמיים" " א. עשו! סיים באפרו, בי שחל