⁨⁨על המשמר⁩, 18 דצמבר 1956⁩ — נעשית פעולה להרח־־ת' שטחי ".!ר נ1חם*‭11‬ דים [⁨כתבה⁩]

נעשית פעולה להרח־־ת' שטחי ". !ר נ1חם*‭11‬ דים

ירושלים, יום ב'. — על הרחבת שטהי הקרקע המעובדים במגמה להגיע ל־4 מיליון ד' שטח מעובד תוך 4 שנים' מסר כאן לעתדנאים בין השאר. ר. אלוני , מנהל מח ל קת הקרקעות במשרד־ ההקלאות.

ר. אלוני מסר. כי הפעולות להרחבת שטחי העיבוד נעשות ב־3 דאי שים: הכשרת הקרקע, במיוחד בשט־ חי צפון הארץ! הרחבת שטחי העיבוד בנגב, והתחלת עיבידן של ה־ אדמות המוכרות בחלקי הארץ השונים ובמיוחד במרכזה. 678 אלף דונש ראוייש להכשרה להכשרתם של ‭678‬ אלף דונם, שיהיו ראויים לעיבוד אחר השקעות מתקבלות על הדעת, הוקם מוסד משותף של הקק"ל, הממשלה ומחלקת ההתישבות של הסוכנות. מוסד מרכזי זה יקבע את היקף הכשרת הקרקע. סדר העדיפויות לגבי הקרקעות השונים ואת מקורות התקציב. הביצוע המעשי של הכשרת הקרקע יהיה נתון בידי המחלקה להכשרת הקרקע של הקק"ל. הסמכויות יעברו לידי המוסד המרכזי החל נד1 באפריל ‭. 1957 ‬

לפי נתונים שנמסרו. יידרשו ‭390 ‬ אלף דונם סיקול קל בלבד! ‭118 ‬ אלף דונם סיקול כבד ואילו 170 אלף יזדקקו לסיקול כבד מאוד. ד. אלוני סבור, כי ההוצאות הממוצאות על סיקול דונם אחד יגיעו ל־‭150‬ ל"י. כםכום זה יוצא החצי על עבודת כפיים וההצי השני על מכונות והנהלת עבודה. "דגנים מנגב* מעכדת 75 אלף דונם פלהה נוסף על הכשרת קרקע נעשה מאמץ להגדיל את השטחים המעובדים בגגב. את הפשימה העיקרית במסגרת זו לקחה על עצמה חברת . דגנים בנגב". שחוקמח במיוחד למטרח זו, . הבעלות על החבדח מתחלקת חלק כחלק בין 3 גופים: משרדיה* חקלאות. דשות הפיתוח ואידגוגי ה־ קגיוח האזוריים. החברה מעבדת כיום 75 אלף דונם ותוך שגח תעבד שסח כפול מזה. כיום נמצאים ‭60‬ אלף דונם באזור מגן—אודים לאורך כביש הרעב, והיתר בחלק המזרחי בסביבות דביר. ר. אלוני הסביר, כי לניהול החברה לא הוקם כל גוף אדמיניסטרטיבי. ההגהלה המעשית נמצאת בידי מדד לקת הקרקעות של משדד החקלאות. החברה הוכיחה, לדעתו של ר. אלוני. כי בעיבוד יטיל ומחזור זר־ עיס תקין, כדאי עיבוד הפלחה־ ב אזורי הנגב ונוסף על העבודה שהוא מספק ליישובים הוא גם מכניס רווח. 50 אלף דונפ כמרכז הארץ אדמות מושרות לפי הערכתו של מגהל מחלקת הקרקעות. גמצאים באזור שבין סדדנד הנה וגךיבנה לא פחות מ־50 אלף דונם מדברים הראויים לעיבוד־ ב חלקות שבין 2 ל־‭25‬ דונם, דוב הקרקעות האלו לא מעובדות מאז קום המדינה. כידוע קיים תוק אדמות מדברות. המרשה להפקיע אדמות מובדות ה־ ראויות לעיבוד אחר התראה מתאימה. הדשות בידי שריהחקלאות לקבל לרשותו אדמות אלו לתקופה שלא תעלה על חמש שנים לפני שנה נעשה סקר של אדמות בור ונשלחה אתראה לבעלים, שאם לא יעבדו את הקרקע, היא תועבר לרשות משרד־חחקלאות, עד עתה נשלחו אתראות־ ל1200 בעלי קרקע, שברשותם ‭25‬ אלף דונם. אחד שקיבלו את האתראה החלו 50 אחוז מהם לעבד את הקרקע בעצמם ואילו הקרקעות האחרים הועברו לרשות משרדיהחקלאות והוחכדי לאנשים שונים ־'עיבוד. יציעו תיקון שהוק קרקעות מושריש ר. אלוני מסר כי מאחר שחוק קרקעות מוכרים אינו חל על קרקעות עירוניים, יציע משדד־החקל־ אות שינוי החוק. במגמה לכלול בו גם קרקעות אלו.

⁨לחיצה על "ביטול" תעצור את ההדרכה. לחיצה על "אישור" או בכל מקום אחר תמשיך את ההדרכה⁩

⁨להסתרת חלונית המידע או התאמת את רוחב הצפיין⁩

⁨להגדלת הצפיין⁩

⁨להקטנת הצפיין⁩

⁨מעבר לגיליון הקודם⁩

⁨מעבר לדף המידע על הכותר - לצפייה ברשימת כל הגיליונות⁩

⁨מעבר לגיליון הבא⁩

⁨צפו בתוצאת החיפוש הקודמת⁩

⁨חזרה לרשימת תוצאות החיפוש⁩

⁨צפו בתוצאת החיפוש הבאה⁩

⁨לחצו על הכפתור הימני של העכבר ועל ⁨מאמר⁩ כדי לצפות באפשרויות⁩

⁨הפעלת מצב QA⁩

⁨לגזור חלק מהעיתון⁩

⁨זום אין ⁩

⁨זום אאוט⁩