⁨⁨על המשמר⁩, 7 דצמבר 1952⁩ — ממ ש ל ת _^ _סו ס ל וב ק _י ה מב קשת _להחדר את _סובוב " מ פרא ג [⁨כתבה⁩]

ממ ש ל ת _^ _סו ס ל וב ק _י ה מב קשת _להחדר את _סובוב " מ פרא ג

‭—-‬ _משרד־הוזו_?הישראלי טרם פירסם ‭—-"‬ ־ דאדיו פראג: קובובי -התערב בענייניה תגובה. הפנימיים של צ"בוסלוב_0יה"

פראג, שגת‭. -. ‬ממשלת צ'כופלוכאפןיח _8_נתח היופ _גדרישה לממשלת ישראל, שתחזיר ? מייד את הציר שלה _גפראג, א‭,. ‬ל. _ ?_ןוהוכי, ששוב אינו ? נחשב פאישיזת רצויה ' "שפ ‭" .. ‬ ? באיגרת שנמסרה למיופה־הכוח הישראלי בפראג, • זאב‭-, ‬שק. על־ידי שר־החוץ הצ'כוםמבאקי וויליאם שירוקי , מאשימה ממשלת צ'בוםלובאקיה את ד_*ר א. קובובי ב"התזירבות בענייניה הפנימיים של צ'כוםלובאקיד‭— ""‬ מסר היום ראדיו פראג. ד"ר. קובובי הגיע, כידוע, גיסים אלה לישראל, כדי למסור לממשלה על משפט פראג. האיגרת הצ'כוסלובאקית מציינת, כי פעילותה של הצירות הישראלית בפראג. מאז כינו!היחסים הדיפלומאטיים בי1 שתי המדינות ות הדיפלומאטית על־ידי

בשנת ‭", 1948‬חרגה מתחומי הפעי החוק הבינלאומי‭. "‬ לאחר שהגיע לפראג הציר החדש בשנת ‭, 1951‬ממשיכה האיגרת, קיבלה ההתערבות של הצירות הישראלית ושל הציר . יעצמו "בענייניה הפנימיים של צ'כוסלובאקיד. אופי כזה, _שמשרר־החוץ הצ'כוסלובאקי דאת עצמו נאלץ למחות על־ כך בתוקף‭. "‬ . הציר התערב" -בהמשך האיגרת נאמר, כי "הציר היש. ־אלי התערב פעמים חוזרות ונשנות ובלרך. שאינה שכיחה ביחסים ויפי _£לומטיים: להחיש את עלייתם לישראל של. אזרחים צ‭, '‬כוםליבאקיים , •שהיו. פעי־ לים מרכזיים באירגונים הציוגיים בצי־ כוסלובאקיה _^ ואשר. התברר' כי רובם ביצעו מעשי־חבלר_, ופעולות־ריגול נגד צ'צוםלובא_^יד‭., ‬ _, על־ידי התערבותה לשם החשת עליי־ חס. של. אנשים אלה גיסתה צירות ישראל למנוע את גילוי־ש ואת הענשתם כחוק" — מסיימת האיגרת. בידיעת " יונייטד פרם" נאמר: ממשלת ציכוסלובאקיה פנתה היום בדרישה לממשלת ישראל, להחזיר מייד את הציר שלה בפראג, א. ל. ק ובובי, באשמת קשרי־ריגול מם רו־ דולף _סלאנסקי והמנהיגים הקומוניס•

שנקבעו טיים היהודיים האחרים שנידונו בשבוע שעבר באשמת בגידה — הודיע רא־ דיו פר8ג. יונטייך ?פרס" ממשיך: בנוסך האיגרת נאמר, לפי ראדיו פראג, כי הממשלה הצ'כוסלובקית מבססת את בקשתה להחדרת קובובי על עדותו של מרדכי אורן ועל הגילויים האחרים ע ל פעולותיו של קובובי בצ'כוסלובקיה‭', ‬שנעשו במשך המשפט• מחאת צ‭_-'‬ם. ר. בסר"ה משרד־החוץ לא הגיב הערב על הודעת ממשלת פראג‭". ‬ ביום וי. ביקר במשרד־החוץ בקרייה מיופה־כוח של צ'כוסלובאקיה י בישראל א. ב א ר ט ו ש ק. א. ברטושק מיחד?נגד הטלה;הפצצה ליו הצירות הצינית. וציין* כי ‭_1''‬את היא הפגיעה השנייה בצירות. יו. איזון, מנהל _משרד־החוץ, טי‭- . -‬חח‭. _!‬_ךיפות באוזני י 'המיופת־כ;־!הצי־ כי על תוכן הביולטין של הצירות הצ'כית, המופיע בתל־אביב. בביולטין זה כלולינז התקפות _יחריפות על _מנד ‭_^qj‬ ישראל 'ואישיה (בצורת קטעיס מפרטיכל מטפס פראג‭. (‬ יו• איתן תבע לא לחזור על טפטים • אלה.