⁨⁨על המשמר⁩, 28 נובמבר 1952⁩ — ‭wmumnn a‬ _בבדאג נ ו ־ ! ונ !לנשו ת [⁨כתבה⁩]

‭wmumnn a‬ _בבדאג נ ו ־ ! ונ !לנשו ת

ש לו ש ה ־ למאסרשלם ‭"—‬ אב ביה"ד ק ובע את האשמות: ־‭-—‬ בגידה במולדת ריגול, חבלה. בגידה צבאית, במטרה להשתלט על מנגנון המדינה. להפקירה לידי המעצמות האימפריאליסטיות ולכונו מחדש מנטטר קאפיטליםטי

שירות "על המשמר" , יום ה‭. '‬בית־הדין הצ'כוסמבאקי העממי, פראג שהתכנס הבוסר, בראשותו. של אבית ב־הדין ד"ר _יוזה־נובאק _בפאנתראץ, הוציא פסק־דץ מוות י נגד וו הנאשמים הראשיים •במשפט סלאנסקי, וא‭_, /‬ שלושה נידונו למאשר-עולם. פסק־דין מוות הוצא נגד רודולן!פ ל א נ פ ק י, לשעבר' מזכיר המפלגה _הקומונישטירצ בצ'כופלוכאקיה ומאוהר יותר פגן ראש• הממשלה_, שעמד בראש מרכז הריגול והקשר;בדריף גמינדר, _לשעבד ראש המחלקה הבינלאומית של י המפלגה. הקומוניפטית; _לו־דכיג פ די יק ה, ראש-המהלקה הכלכלית של המפלגה הקד מוניפטיתן _יוזןן פראנק, פגן המזכיר-הכללי-של :המפלגה _הקומונישטית;וולאדימיר קלמנטיפ, לשעבר שר־ההוץ; :דדיך רייצין_^ לשעבר שגן שר־ההגנה;קארול שוואכ, לשעבר שגן שר־הבטחון הלאומי; דודזלןן מר גו יו ל ; פ‭., ‬לשעבר :גן שד 'לסהר־הוץן אוטו פישל, לשעבר •סגן שרהפפפיפ; אוטו ש ל מג, מזפיר המפלגה הקומוניסטית ?במחוז ברנו ואנדרה י שימון, לשעבר. ה_2ר מערפתדודה פראכו‭". ‬ ארתור לונדון, לשעבר. סגן _שר־החוץ " ;וואוורו ה י י דו, סגן _שר־־החוץ ואווזץ לבל, סגן השר _לסחר־וזוץ — נידונו למאםר־עולם, לשלילת זכויותיהם האזרחיות ולהחרמת רכושנו. פסק־הדין הוצא הבוקר בשעה ‭— 9‬ מסר שירות־השידור של פראג — כשבאולם בית־הדין יושבים נציגי העם העובד, פעילי המפלגה הקומונימטית, רזישי . הצבא 0־_1_נשי־ציגור. מכל שכבות העם. אב בית־הדין, שהתחיל את קריאת פ:ק הדין נשם הרפובליקה הצ'כו־ כלוב. ־ 1קית, ענוד _בכרוטווט על הםבדות _טהועלו בטשפט זה, ענמשך החל ם־20 עד ה־27 בנובמבר ואשר הוכיחו, כי הנאשמים אשמיט בבגידה במולדת, בריגול, בחבלה, ובבגידה גנאית, במשרה להשתלט על מנגנון המדינה, להפקירה לידי המעצמות האימפריאליסטיות\ולנונן מחדש את המשטר הקאפיטאליסטי.

לפי ההנמקה בפסק־הוין, נמצאו הנאשמים חייבים בקשירת קשר בינם לבין עצמם וכן עם אישים. אחרים, בקיום מגע עם מעצמות זרות ועם עסקנים ואירגוגים זרים, במטרה למסור אינ־ פורמאציות על סודות המדינה ועל מודות י הצבא וכן לשם ביצוע מעשי־חב־ לה . בשטח הכלכלה הלאומית, • כל זה במגמה להפיל את המשטר _הדימוקראטי העממי במרינה‭.. ‬םלאנםקי, פראנק וריי־ צין הואשמו במיוחד במסירת סודות צבאיים. למעצמה עויינת. בכל חומר הדין המשפט העממי נוקט נגד הנאשמים בבל חומר הדין — הצהיר אב בית־הדין — בהתאם . לפשעיהם החמורים והמסוכנים ובהתחשב עם. התוצאות שעלו־ לות היו. לצמוח ממזימותיהם ואף־על־פי 1שהודו באשמתם — דבר שיכול היה לשמש כנסיבה מקילה — רואה ביה ' "ד העממי חובה לבער פושעיםאלה מקרב החברה האנושית. ביחס לנאשמים א. לונדון, וו. יידו _ד־ וא. לבל, לא ראה ביה"ד לנכון להטיל עונש־מוות, שהיה חמור מדי בהתחשב > ם פשעיהם של יתר הנאשמים. לשלושתם לא היה תפקיד מכריע במרכז החבלה והקשר של _־סלאנסקי והם ביצעו את פשעיהם לפי הוראות שקיבלו מסלאנסקי, גמינדר וקלמנטיס, אשר שניים מהם היו כפופים לו באופן ישיר ולא גילו יוזמה עצמית. כן צויין בפםק־הרין שא. לונדון ביצע את מע־ שיו החתרניים רק במשך הקופי קצרה.

נסיבה מקילה אצל אווז'ן לבל צויין במיוחד כנסיבה מקילה, שהוא נאסר כראשון, כבר ב־24 בנובמבר ‭, 1949‬הודה בפשעיו באופן ספונטאני ובזה עזר הרבה בגילוי שאר הנאשמים והחיש את העמדתם למשפט בעוד שסלאנסקי, רייצין ושוואב ניסו ומן ממושך לחפות על פשעיהם, ועל _מעשי־החבלה של החבורה הפושעת כולד" כאן הופסקה קריאת פשק־הדין ול־ נאשמים ניתנת הזדמנות להתייעץ עט &_ניגוךיהם ולהגיש עירעור נגד פסק־ הדין. אולם הנאשמים. שהופיעו בזה אחר זה על הדוכן, הודיע‭/!‬ כי הם מוותרים על זנותם לערער ומקבלים את הדין. אב ביה"ד נעל בזה את ישיבת בית־ הדין העממי וקריין ראדיו פראג, שמסר דברי סיכום על מהלך המשפט, אמר, כי עמי צ'בוסלובאקיה ימשיכו ביתר־ עוז לצעוד בדרכם לקראת הסוציאליזם. בהנהגתו של קלמנט _גוטיואלד, לאחר שביערו מקרבם את כנופיית הפושעים שניסתה לחבל בהתפתחותה של צ'כו־ סלובאקיה. במשך קריאת פסק־הדין, בפי שהוקלט ושודר ע"י ראדיו פראג, לא הוזכרה אף. פעם המלה ציו־ נות, כן לא נשמעו המלים יהודי או השם ישראל בתיאור קשרי הנאשמים עמ מעצמות וגורמי חוץ רק . גם ; ;שם בקריאת השמות צויין הר_^מי הצילי של _הנאשמלם, בלי צירוף השם היהודי הקודם, מחוץ לאנדרה סימון, ששמו אינו אלא פסבדונים ספרותי , שרכ;ל לו בימי שהותו בצרפת, ושמו האמיתי הוא גם היום כץ‭. . ‬

על הנידונים " יונייטד פרס" מומרת בין השאר פרטים אלת על הנאשמים: רודולף סלאנסקי הוא בן ‭. 51‬שמו הקודם היה זלצמן. הוא נאסר לפני שנה בדיוק, לאחר שהועבר מתפקידו כמזכיר כללי ומונה למשרת סגן ראש־ הממשלה. בדריך גמינדר, בן ‭, 51‬גם הוא יהודי , היה סגנו של סלאנסקי לשעבר. הוא היה _יזכירו הפרטי של גיאורגי דימיט־ רוב, בעת שזר, חיה ראש הקומאינטרן, ואחרי כן נתמנה לנציג הצ'כוסלובאקי בקומאינפורם. וולאדימיר קלמנטיס, בן ‭, 50‬היה משכיל סלובאקי וקומוניסט מאן נעוריו. בשנת 1950 הורת מתפקיד שר־החוץ והותקף בוועידת המפלגה הקומוניסטית. אם כי ביקורתו העצמית לא 1ת־ קבלה, קיבל משרה בבנק הלאומי , שם עבד ע־ למאסרו בינואר ‭. 1951‬ אנדרה סימון הוא'יהודי, ושמו. _הקו־ דמ היה אוטו כץ. לשעבר עורר בטאון המפלגה‭", ‬רודה פראבו‭". ‬ בהודעתו

בבית־הדין ביקש עונשימוות בתלייה. לודביק פרייקד* יהודי , בן ‭, 48‬ששמו הקודם הוא לודוויג פרוינד, היה לשעבר יועצו הכלכלי של הנשיא גוטוולד, המארגן הראשי של תוכניות השנתיים והחומש. בגו, הנמצא בגרמניה המור־ חית» דרש במכתב אל ביה"ל את תלייתו. יתף 'פראנק הוא בן 43 איכר צ'כי , שגעשה לסגנו ' של סלאנסקי ולחבר הפוליטביורו. רודולף מרגוליום הוא בן‭, , 39‬יהודי. אומו פישל הוא בן ‭, 50‬ י יהודי‭,. ‬ בעת ששירת במיגיסטריון. הכספים נהגיי בחומי רה יתרה בעולים יהודיים, ואצ''ל קבע "פרס‭'"‬ על ראשו — מוסר יו"פ. אוטו שלינג, בן ‭, 40‬יהודי , ששמו" הקודם שלזינגר!מאסרו בנובמבר 1950 הוביל במישרין למאסר רוב הנאשמים האחרים במשפט. קארל שוואב, איכר סלובאקי בן ‭, 40‬ פיקד על המשטרה בהפיכת ‭. 1948‬ בדריך רייצין, בן ‭, 41‬הוא יהודי ששמו הקודם הוא פרידריך רייזמן. בשנת 1943 היהקורפורל ' בגדוד הציבי' בצבא הסובייטי ועלה לדרגת לויטננט• גנראל‭', ‬סגן שר־ההגנה וראש שירותי המודיעין הצבאיים. הוא שהגיש את האולטימאטום לנשיא בנש בשנת ‭;1948‬ בו אמר לו, כי הצבא לא ידכא את המרד העממי. ארחור ־ לונדון הו* בו ‭!37‬וואוורו היידו_, בן ‭, 39‬בנו של מיליונר‭., ‬בילה את ימי המלחמה במערב?לבל הוא בן ‭. 45 ‬